Még sportosabb és kifinomultabb lett az új RC
A világpremierjét október 2-án, a Párizsi Autószalonon tartó új RC sportos, mégis elegáns külső formaterve az LC kétajtós zászlóshajó kecses dizájnjából építkezik, miközben a belső teret érintő módosítások még intenzívebb vezetési élményt ígérnek. Az RC sportkupé megújulását a minden előzetes várakozást túlszárnyalóan sikeres LC szupersportkupé „még sportosabb, még kecsesebb” vezethetőségi koncepciója ihlette, amelyet a legkiválóbb minőségű kidolgozás tesz lehetővé.
A rekordidő alatt igazi ikonná váló LC révén a luxus sportautó gyártók legelitebb körébe bekerülő Lexus bejelentette másik kedvelt sportmodellje, az RC luxus sportkupé megújulását: a sikervárományos új modellt Párizsban leplezi le a japán luxusautógyártó, míg a márkakereskedésekbe az év végén érkezik majd. 2014-es bemutatása óta a sportos megjelenésű, sokoldalú személyiséggel rendelkező RC kupé kulcsszerepet játszott az érzelemgazdag vezetési élményt ígérő Lexus megvalósításában. A megújult RC nemcsak megőrizte, de magasabb szintre is emelte a jelenlegi modell összes erényét, hála a Lexus stílusnyelv legfrissebb interpretációjának, valamint a márka kétajtós zászlóshajója, az LC kupé által ihletett, sportosabb menetdinamikának.
A külső formajegyek ugyanolyan sportosak, mint eddig, ugyanakkor az apró részletek módosításai – amelyekhez a Lexus LC állt modellt – az eddigieknél is elegánsabbá teszik az autót. Az utastérben a kiváló minőségű anyagoktól a kezelőszervek és műszerek ergonomikus elrendezéséig minden a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt szolgálja. Az RC aerodinamikai jellemzőit, abroncsait és futóművét is továbbfejlesztették, javultak a gázreakciók és a kormányérzet, s mindez hozzájárult az LC kupéval bevezetett „sportosabb és kifinomultabb” menetdinamikai filozófia megvalósulásához. Az új RC ráadásul minden eddiginél stabilabban viselkedik a legkülönfélébb menethelyzetekben. Ez magabiztos, kilengésektől mentes vezethetőséget eredményez, ami ideális hosszú távú túraautóvá teszi az RC-t, legyen szó kanyargós hegyi utakról vagy autópályáról.
AZ LC KUPÉ SPORTOS, MÉGIS ELEGÁNS FORMANYELVÉNEK ALKALMAZÁSA
A Lexus formatervezői arra törekedtek, hogy a karosszéria dinamikus arányainak megőrzése mellett az eddigieknél jóval elegánsabbá varázsolják az RC megjelenését. Ennek érdekében mindenekelőtt olyan karakteres stíluselemeket vezettek be, mint az első lökhárító fényszóróktól kiinduló, új sarokidomai vagy a hűtőmaszk felülről lefelé haladva fokozatosan átalakuló rácsozata, ami magával ragadó optikai feszültséget kölcsönöz a kupénak. A három darab, különösen kisméretű LED fényforrásból felépülő fényszóró függőleges elrendezése, valamint az új, L-alakú LED helyzetjelzők még kifinomultabbá teszik a modell kiállását. A hátsó lökhárító sarkainál új légkivezető nyílásokat találunk, amelyek javítják a jármű stabilitását és precíz vezethetőségét. A modell szélesebb kiállása és mélyebb tömegközéppontja is azt sugallja, hogy az autó a legkülönfélébb útviszonyok mellett képes megőrizni tapadását. A hátsó lámpatestek az eddigieknél hangsúlyosabb L-alakú lencsekialakítást kaptak, ami mostantól a Lexus kupék átfogó stíluseleme lesz. Összesen tizenegy különböző árnyalatban lesz elérhető az RC, köztük Lobbanó Sárga és Égkék színekben, amelyek tökéletesen kifejezik a modell dinamikus természetét.
Az új RC F SPORT modell ugyanazt a hűtőrácsot kapja, mint amilyen az összes Lexus F SPORT modellt is díszíti; emellett számos egyéb, egyedi külső és belső stíluselem gazdagítja ezt a különleges kivitelt, így például a Lexus két zászlóshajója, az LS szedán és az LC kupé dizájnja által ihletett, különösen sportos kiállású, 19 colos könnyűfém keréktárcsák.
A VEZETÉSI ÉLMÉNYT A TOVÁBBFEJLESZTETT BELSŐ TÉR IS FOKOZZA
A fűtés és az audiorendszer kezelőszervei szálcsiszolt kivitelt kaptak, ami még magasabb minőségi hatást kelt, míg a középkonzol két oldalán nagyobb lett, és magasabbra került a térdpárna, ezzel javult a térérzet az utastér első részében. A részletekbe menő kifinomultság jegyében a vezető tenyértámaszát is átdolgozták, felületét öltésekkel látták el. A Lexus kupék másik azonosító jegyeként az LC kupéról ismerős analóg időmérő óra jelent meg a műszerfalon.
Az RC F SPORT változathoz új díszítőelemek, köztük Naguri alumínium vagy szálcsiszolt fémpanelek rendelhetők. Az RC ügyfelek ötféle dekorcsomag közül választhatnak. A belső színopciók között megtalálható az LC-ből ismerős Okker, valamint a Mustársárga, amely fekete alapon finom sárga díszítésekből áll. Összesen hétféle beltéri színkombináció elérhető, beleértve az F SPORT exkluzív csomagjait.
„MÉG SPORTOSABB, MÉG KECSESEBB” VEZETHETŐSÉGI KONCEPCIÓ
Az LC kupét meghatározó „még sportosabb, még kecsesebb” vezethetőségi koncepciót alkalmazva a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy a megújult RC háborítatlan vezetési élményt kínáljon. Ennek érdekében különös figyelmet fordítottak az olyan részletekre, mint a jármű aerodinamikájának tökéletesítése, vagy a felfüggesztés és a hajtáslánc finomhangolása. A még csekélyebb oldaldőlésű, stabilabb rugózás, valamint a még precízebb irányíthatóság – mindkettő az LC kupé hagyatéka – minden eddiginél sportosabbá és közvetlenebbé teszi a megújult RC-t.
A jármű stabilabb irányíthatóságának záloga a továbbfejlesztett aerodinamikai teljesítmény, amelyet olyan részletek megvalósításával értek el, mint az oldalablakok keretében elhelyezett, új formájú légterelő, vagy a hátsó lökhárítóba integrált légkivezető csatorna. Az eddiginél is jobb tapadású abroncsokkal szerelt, új 19 colos keréktárcsák kiváló kormányreakciókat biztosítanak. Az új lökhárítók már lassú kimozdulásnál is jelentős csillapító erőt fejtenek ki, míg a futómű feszesebb perselyeket kapott. Az új RC-t alapos tesztprogramnak vetették alá, a futómű-mérnökök a minél jobb rugózási komfort és vezethetőség érdekében folyamatosan hangolták tökéletesre a felfüggesztést. A kétliteres turbómotor jobb gázreakciói az eddiginél is közvetlenebb gyorsítási érzetet és lelkesítőbb vezetési élményt eredményeznek.
Az új Lexus RC világpremierjét október 2-án, a Párizsi Autószalonon rendezi meg a Lexus.