Még sportosabb, még kecsesebb az új RC
Már hazai márkakereskedésekben a Lexus környezetbarát hibrid elektromos luxuskupéja, az RC új generációja, amelyben nem csak a külső dizájn tekintetében köszönnek vissza a nagytestvérre, az LC szupersportkupé jellemző jegyek. A világ legfejlettebb hibrid hajtásának köszönhetően az egyszerre sportos, egyszerre elegáns luxuskupé a kifinomultság a prémium szegmensben is egyedülálló szintjét nyújtja.
Az LC kupé mögött álló “még sportosabb, még kecsesebb” koncepcióra alapozva a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy az új RC rendkívül élvezetes vezetési élményt nyújtson, ezért különös figyelmet fordítottak a részletekre, javítva az autó aerodinamikai teljesítményét és finomra hangolva a felfüggesztést és a hajtásláncot. A megújult RC ennek köszönhetően minden eddiginél dinamikusabb és közvetlenebb reakciókat kínál.
Különlegesen finom kezelhetőséget biztosító futómű
A kettős keresztlengőkaros első és az oldalankénti többlengőkaros hátsó felfüggesztés kiegyensúlyozott, dinamikus kezelhetőséget és remek úttartást biztosít. A tervezők az alulkormányzottság csökkentésére és a lehető legélesebb, legközvetlenebb kormányzási jellemzőkre törekedtek. A még tökéletesebb tapadás és a jobb kezelhetőség érdekében újak a lengéscsillapítók (már kis kimozdulásnál is jelentős csillapító erővel), a futómű szilentjei, perselyei pedig merevebbek a korábbiaknál. A kívánt jellemzők eléréséhez a kupét alapos tesztnek vetették alá, a futómű fejlesztői folyamatosan hangolták tökéletesre a rendszert a minél élvezetesebb vezethetőség érdekében. A z elektromos szervokormány finomhangolásával határozottabbá váltak a visszajelzések, így a vezető jobban érzi, mi történik az első kerekek és az út között. Az eddiginél is jobb tapadású abroncsokkal felszerelt, új 19 colos keréktárcsák is hozzájárulnak a közvetlenebb kormányzási reakciókhoz.
Lenyűgöző aerodinamika
Az RC karosszériájának felső és alsó felületeit egyaránt alapos teszteknek vetették alá. A kupé aerodinamikája a versenyautókat idézi, hiszen a légellenállás együttható (Cd) mindössze 0,306.
A karosszérián végzett aerodinamikai fejlesztések a “még sportosabb, még kecsesebb” szemlélet által kínált élményt célozzák. A mérnökök a jobb kezelhetőség, a fokozott stabilitás és vezetési kényelem érdekében nagy hangsúlyt fektettek az autó aerodinamikai jellemzőit tökéletesítő részletekre is; jó példa erre az oldalablakok keretében elhelyezett, új formájú légterelő vagy a hátsó lökhárítóba épített légkivezető csatorna. A lökhárítók hátulján alkalmazott alumíniumszalagok segítenek a megfelelő irányba terelni a légáramlatokat, jelentősen hozzájárulva ezzel az autó irányíthatóságához. Amikor a jármű mozgásban van és pozitív elektromos töltést kap, az azonos töltésű légáramlás finoman leválik a karosszéria felszínéről. A lökhárítók speciális formájú alumínium szalagjai e statikus elektromosság kisütését segítik elő, csökkentve a légáramlás felületi leválásának esélyét és hatásait.