Még tágasabb, intelligens belsőtér-kialakítással és ultramodern kényelmi funkciókkal érkezik a vadonatúj Hyundai KONA
- Az elődjénél nagyobb modell számos különböző hajtáslánc-variációval – így tisztán elektromos, hibrid elektromos és belső égésű motorokkal – választható; mindegyik elérhető sportos N Line kivitelben (piactól és felszereltségi szinttől függően)
- A vadonatúj KONA még tágasabb, még sokoldalúbb belső tere fokozott kényelmet nyújt az utasoknak, míg a csomagok be- és kirakodását testre szabható, intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó egyszerűsíti le
- A sportos szabadidőjármű olyan fejlett technológiákkal emeli magasabb szintre az ügyfélélményt, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés, a 12,3 colos képátlójú, széles formátumú, dupla kijelző, vagy a legkülönfélébb fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS)
A Hyundai Motor Company ismertette az új generációs KONA szubkompakt szabadidőjármű koreai kivitelének részleteit; a globális specifikációjú modellre vonatkozó adatok márciustól lesznek elérhetők. Az elődjénél nagyobb, felpozícionált modell változatos hajtáslánc-opciókkal rendelhető, a tisztán elektromostól (EV) kezdve a hibrid elektromoson (HEV) át a hagyományos belső égésű motorokig (ICE), amelyek mindegyike elérhető lesz sportos N Line kivitelben is.
A futurisztikus vonalvezetésű, vadonatúj KONA fejlesztése az akkumulátoros elektromos variánssal vette kezdetét: ez a nem szokványos megközelítés összecseng a Hyundai Motor gyors tempójú villamosítási stratégiájával. A vadonatúj KONA összes változata bővelkedik a legfrissebb technológiákban, kényelmi és praktikus megoldásokban.
„A KONA jóformán minden ügyfelünk számára, minden élethelyzetben ideális megoldást kínál. A fejlett hajtásláncok széles választéka, valamint a modern technológiai és formai megoldások sokasága nagyban javítja a mindennapi használat élményét.” – mondta Heui Won Yang, a Hyundai Motor Company ügyvezető alelnöke, a járműfejlesztési technológiai egység vezetője. „A Hyundai célja, hogy optimális mobilitási élményt biztosítva elégítse ki ügyfeleink változatos mindennapi elvárásait.”
Sportos stílust és fokozott teljesítményt eredményező formai elemek
A cápafejet idéző orrészt és a hátfalat díszítő, egybefüggő horizont fényforrások gondoskodnak a modellek harmonikus összhatásáról, miközben egyedi megjelenést kölcsönöznek az egyes modellváltozatoknak. Az elektromos hajtású variáns egybefüggő horizont fényforrásai pixeles felépítésűek: ezzel az ikonikus, látványos formai megoldással most először találkozhatunk a Hyundai portfoliójában.
A szabadidőjármű sportos karakterét robusztus kerékív-toldatok erősítik; az összhatást integrált első és hátsó lámpatestek, dinamikus, ék alakú oldalsó panelek, valamint az övvonaltól a légterelőig futó, karakteres króm díszítőelemek teszik teljessé. A modell egyedi küllőzetű, 19 colos keréktárcsáival sem találkozhattunk még a KONA kínálatában.
A belső égésű motoros (ICE), illetve hibrid hajtásláncú (HEV) modellverziók karakteres eltérésekkel adaptálják az elektromos modell számos formai elemét. Az első lökhárítónak háromdimenziós dekorbetét, valamint a hűtőmaszkot kiváltó alsó védőlemez ad jellegzetes megjelenést. Emellett az ICE és HEV kiviteleken kontrasztos fekete kerékív-toldatok szolgálnak optikai hangsúlyként.
A HEV modellváltozaton alul és felül aktív légelzáró lamellákat (AAF) találunk, míg az ICE kivitel aktív felső lamellával csökkenti a légellenállást. A külső aktív légelzáró lamella az ICE és HEV hajtásláncú modelleknek is az elektromos variánshoz (EV) hasonló megjelenést kölcsönöz, miközben javítja a járművek közegellenállását.
A sportos hangvételű N Line kivitel agresszívabb első és hátsó kialakítást kap; a modell dinamizmusát szárnyat formázó lökhárítók, dupla kipufogó végcső, valamint ezüst színű oldalsó kötények tolmácsolják. További opcióként fekete tetőlemez, illetve exkluzív rajzolatú, 19 colos N Line könnyűfém keréktárcsa rendelhető. Az N Line kivitelek belső terében exkluzív fém pedálsort, valamint N kivitelű sebességváltó (TGS) kart találunk.
Tágasabb, intelligens kialakítású belső tér
A vadonatúj KONA tágasabb, sokoldalúbb belső tere kényelmesebb helyet és egyszerűbb tárolási és csomagszállítási lehetőségeket kínál. A vadonatúj KONA emellett a kategória legjobb férőhelyét biztosítja. 60 mm-rel nőtt a tengelytáv, ami 77 mm-rel nagyobb lábteret, valamint 11 mm-rel növelt fejteret eredményez a második üléssorban (az előző modellgenerációhoz viszonyítva.) A második üléssori válltér 1402 mm, ami szintén a kategória legkedvezőbb értéke, és ezzel a KONA messzemenőkig „élhető” teret kínál a hátul utazók számára. A KONA keskeny profilú, merev vázszerkezetű ülései mindössze 85 mm vastagok, ami tovább növeli a második soron utazók férőhelyét.
Annak köszönhetően, hogy az elektronikus (by-wire) sebességváltó kapcsoló a kormányoszlopra, a kormánykerék mögé költözött, felszabadult a padlókonzol, ahol így olyan nyitott, áttekinthető teret alakítottak ki a tervezők, amely poharak vagy nagyobb táskák elhelyezésére egyaránt alkalmas. A teljesen lehajtható hátsó ülések és a tágas hátsó tér jóvoltából a KONA akár 723 liternyi helyet biztosít a csomagok elhelyezésére (SAE norma szerinti érték), ami a legigényesebb ügyfelek elvárásainak is megfelel. A használati értéket praktikusabb pakolhatóság növeli.
A 12,3 colos, integrált dupla kijelző ergonomikusan, kényelmesen használható. Az első üléssoron található, kényelmes pihenőüléseken egyenletesen oszlik el a terhelés, így a „súlytalanság” érzését keltik, hosszú, fárasztó utazások után elősegítve a relaxációt.
Kategóriaelső technológiák javítják a praktikumot
Az új generációs KONA rendszereinek karbantartására, aktualizálására szolgáló szoftverfrissítések minden eddiginél egyszerűbben telepíthetők, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítést (OTA) alkalmazó elektronikus vezérlő technológiának. Az ügyfelek így nem csak költséget takaríthatnak meg, de autójuk szoftvereit is mindig naprakészen tarthatják, így folyamatosan frissítve és tökéletesítve a felhasználói élményt. Még a hangulatvilágítás is vezeték nélkül frissíthető, így biztosítva a rendszer karbantartását, az új funkciók bevezetését.
A használat kényelmét személyre szabható működésű, motoros mozgatású csomagtérajtó fokozza. A vezető a központi infotainment képernyőről meghatározhatja a hátsó ajtó nyitásának sebességét, illetve magasságát. Utóbbit úgy is megadhatják, ha 3 másodpercig nyomva tartják a záró gombot, amint a hátsó ajtó elérte a kívánt nyitási magasságot.
A KONA fedélzetén integrált üléshelyzet-memória, valamint a számos töltő csatlakozási pont mellett kínált vezeték nélküli töltőfelület fokozza az utazás kényelmét. Az elektronikus vezérlő technológiák részeként a vadonatúj KONA okostelefonra vagy okosórára telepített, NFC közelségi jelátviteli technológiát alkalmazó digitális kulccsal (Digital Key 2 Touch) is nyitható, zárható vagy indítható, ami a legmagasabb szintű lopásvédelmet biztosítja.
A vadonatúj KONA még magabiztosabb vezetési élményt nyújt
A vadonatúj KONA bővelkedik a különböző fejlett vezetőtámogató rendszerekben (ADAS). Ezek között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW), a holttérfigyelő monitor (BVM) valamint az adaptív távolsági világítás (HBA)*. Emellett a KONA számos kényelmi vezetéstámogató funkciót is kínál, az intelligens sebességtartó automatától (SCC) kezdve a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatikáig (NSCC), a sávkövető rendszertől (LFA) az autópálya asszisztensig (HDA)*.
A parkolás folyamatát a vadonatúj KONA olyan fejlett technológiákkal egyszerűsíti le, mint a 360 fokos parkoló kamera (SVM), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), az első, oldalsó és hátsó parkolóradar (PDW), a hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) és a távvezérelt intelligens parkolástámogató rendszer (RSPA)*.
Egyes modellváltozatok méretei:
Tétel | Vadonatúj KONA ICE/HEV | Vadonatúj KONA EV |
Hosszúság | 4350 mm | adatok márciustól |
Szélesség | 1825 mm | |
Magasság | 1580 mm (17″ kerék esetén) | |
Tengelytáv | 2660 mm |
Hajtáslánc opciók
A koreai piacon az ICE modellváltozat 1.6T-GDi erőforrással vagy 2,0 literes Atkinson-ciklusú motorral elérhető. Az 1.6T-GDi benzinmotor legnagyobb teljesítménye 198 LE, maximális forgatónyomatéka 265 Nm (becsült értékek.) A szelepek összenyitását a menetkörülmények függvényében, fokozatmentesen szabályozza a vezérlés. A 2,0 literes motor maximális teljesítménye 149 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 179,5 Nm (becsült értékek); az üzemanyag-fogyasztást intelligens változó áttételű sebességváltó (IVT) segít csökkenteni.
A koreai piacon elérhető HEV modellváltozat az 1,6 literes GDi közvetlen benzin-befecskendezéses motor különlegesen hangolt változatát társítja villanymotorral. A konfiguráció lenyűgöző gyorsítóképességet és takarékos üzemet eredményez; a rendszerteljesítmény 141 LE, a kombinált forgatónyomatéki csúcs 265 Nm.
A vadonatúj KONA globális specifikációjú változataira – beleértve az EV emissziómentes verziót is – vonatkozó adatokat 2023 márciusában hozza nyilvánosságra a Hyundai.
* A sajtóközleményben ismertetett műszaki paraméterek és opciók elérhetősége felszereltségi szinttől, modellváltozattól és piactól függően változhat.