Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.
2023 első félévében a Toyota Motor Europe 573 976 gépkocsit adott el; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek 71,3 százaléka, 409 506 darab volt villamosított (full hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás), ami 3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.
Ezen belül a Toyota 539 956 gépkocsit értékesített Európa-szerte. A forgalom 19,4 százalékát a Yaris Cross tette ki – azaz kis híján minden ötödik Toyota-ügyfél a városi crossovert választotta –, ezzel az első negyedévhez hasonlóan most is masszív előnnyel vezeti a házon belüli népszerűségi rangsort a szubkompakt crossover. Immár igazoltnak mondható, hogy a városi szabadidőjármű nem a Yaristól vesz el vásárlókat: a klasszikus kisautó magabiztosan őrzi második helyét a Toyota márka eladásaiban. Kevéssel lemaradva követi a Corolla-család, majd tisztes távolból a CH-R – ez utóbbi a vadonatúj generációs modell bevezetésével új esélyt kap arra, hogy erősítse pozícióját a piacon.
Tíz Toyotából hetet villamosított hajtáslánccal adnak el. A Yaris Cross darabszámok tekintetében itt is vezető pozícióban áll, ugyanakkor az értékesítési mix tekintetében a Corolla ötajtós és kombi kivitelei, illetve a C-HR teljesítenek a legjobban: az előbbi esetén ezer vevőből 998, az utóbbinál 996 választja a hibrid modellt. A RAV4 középkategóriás szabadidőjármű esetében fontos megjegyezni, hogy a hibrid eladásokon (91,3%) belül 22 százalékot meghaladó volt a plug-in hybrid modellek aránya (7948 db.)
A Lexus európai forgalma egy év alatt 43 százalékkal emelkedett, és az első félév végére elérte a 34 020 darabot. Ennek 86 százaléka volt villamosított. A legkeresettebb Lexus az NX volt, azon belül pedig a plug-in hibrid verzió: az eladások 48,6 százalékát tette ki a hálózatról tölthető modell (a full hibrid pedig tőle alig lemaradva 47,6 százalékon állt. Három olyan típus is volt a prémiummárka kínálatában, amelyeken belül 96 százalék feletti volt a villamosított verziók aránya
Komoly eredményeket mutathat fel a cégcsoport akkumulátoros elektromos offenzívája: a Toyota bZ4X-ből fél év alatt 9642, a Lexus RZ-ből 701 darabot adtak el. Ez az összforgalom 1,8, illetve 2,0 százaléka.
Modellnév | Összeladások | Villamosított eladások | Villamosított részesedése a forgalomból |
Aygo X | 41 448 | 0 | 0,0% |
Yaris | 87 850 | 72 965 | 83,1% |
Yaris Cross | 104 564 | 100 174 | 95,8% |
Corolla ötajtós és Touring Sports | 49 968 | 49 846 | 99,8% |
Toyota C-HR | 64 657 | 64 370 | 99,6% |
Corolla Sedan | 33 069 | 14 495 | 43,8% |
Corolla Cross | 21 438 | 21 438 | 100,0% |
Prius | 534 | * 534 | 100,0% |
Mirai | 401 | 401 | 100,0% |
GR Supra | 547 | 0 | 0,0% |
RAV4 | 38 731 | * 35 354 | 91,3% |
bZ4X | 9 642 | 9 642 | 100,0% |
Highlander | 1 272 | 858 | 67,5% |
Land Cruiser | 12 495 | 0 | 0,0% |
Hilux | 27 141 | 0 | 0,0% |
Proace | 15 414 | ** 2 997 | 19,4% |
Proace City | 23 232 | 3 255 | 14,0% |
Egyéb modellek | 2 052 | 0 | 0,00% |
TOYOTA összesen | 539 956 | 409 506 | 75,8% |
Modellnév | Összeladások | Villamosított eladások | Villamosított részesedése a forgalomból |
IS | 39 | n.a. | n.a. |
ES | 3879 | 3679 | 94,8% |
LS | 78 | 75 | 96,2% |
NX | 11869 | 11416 | 96,2% |
UX | 8334 | *** 8035 | 96,4% |
RX | 7137 | * 5193 | 72,8% |
RZ | 701 | 701 | 100,0% |
RC | 30 | n.a. | n.a. |
LC | 213 | 23 | 10,8% |
GX | 71 | 0 | 0,0% |
LX | 1669 | 0 | 0,0% |
LEXUS összesen | 34020 | 29 122 | 85,60% |
* full hibrid és plug-in hibrid együtt
** akkumulátoros elektromos
*** hibrid és akkumulátoros elektromos együtt
SmarterMedia
Fotók: Toyota