Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

2023 első félévében a Toyota Motor Europe 573 976 gépkocsit adott el; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek 71,3 százaléka, 409 506 darab volt villamosított (full hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás), ami 3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.

Megallithatatlanul-no-a-Yaris-Cross-nepszerusege-1

kép 2 / 5

Ezen belül a Toyota 539 956 gépkocsit értékesített Európa-szerte. A forgalom 19,4 százalékát a Yaris Cross tette ki – azaz kis híján minden ötödik Toyota-ügyfél a városi crossovert választotta –, ezzel az első negyedévhez hasonlóan most is masszív előnnyel vezeti a házon belüli népszerűségi rangsort a szubkompakt crossover. Immár igazoltnak mondható, hogy a városi szabadidőjármű nem a Yaristól vesz el vásárlókat: a klasszikus kisautó magabiztosan őrzi második helyét a Toyota márka eladásaiban. Kevéssel lemaradva követi a Corolla-család, majd tisztes távolból a CH-R – ez utóbbi a vadonatúj generációs modell bevezetésével új esélyt kap arra, hogy erősítse pozícióját a piacon.

Tíz Toyotából hetet villamosított hajtáslánccal adnak el. A Yaris Cross darabszámok tekintetében itt is vezető pozícióban áll, ugyanakkor az értékesítési mix tekintetében a Corolla ötajtós és kombi kivitelei, illetve a C-HR teljesítenek a legjobban: az előbbi esetén ezer vevőből 998, az utóbbinál 996 választja a hibrid modellt. A RAV4 középkategóriás szabadidőjármű esetében fontos megjegyezni, hogy a hibrid eladásokon (91,3%) belül 22 százalékot meghaladó volt a plug-in hybrid modellek aránya (7948 db.)

A Lexus európai forgalma egy év alatt 43 százalékkal emelkedett, és az első félév végére elérte a 34 020 darabot. Ennek 86 százaléka volt villamosított. A legkeresettebb Lexus az NX volt, azon belül pedig a plug-in hibrid verzió: az eladások 48,6 százalékát tette ki a hálózatról tölthető modell (a full hibrid pedig tőle alig lemaradva 47,6 százalékon állt. Három olyan típus is volt a prémiummárka kínálatában, amelyeken belül 96 százalék feletti volt a villamosított verziók aránya

Komoly eredményeket mutathat fel a cégcsoport akkumulátoros elektromos offenzívája: a Toyota bZ4X-ből fél év alatt 9642, a Lexus RZ-ből 701 darabot adtak el. Ez az összforgalom 1,8, illetve 2,0 százaléka.

ModellnévÖsszeladásokVillamosított eladásokVillamosított részesedése a forgalomból
Aygo X41 44800,0%
Yaris87 85072 96583,1%
Yaris Cross104 564100 17495,8%
Corolla ötajtós és Touring Sports49 96849 84699,8%
Toyota C-HR64 65764 37099,6%
Corolla Sedan33 06914 49543,8%
Corolla Cross21 43821 438100,0%
Prius534* 534100,0%
Mirai401401100,0%
GR Supra54700,0%
RAV438 731* 35 35491,3%
bZ4X9 6429 642100,0%
Highlander1 27285867,5%
Land Cruiser12 49500,0%
Hilux27 14100,0%
Proace15 414** 2 99719,4%
Proace City23 2323 25514,0%
Egyéb modellek2 05200,00%
TOYOTA összesen539 956409 50675,8%
ModellnévÖsszeladásokVillamosított eladásokVillamosított részesedése a forgalomból
IS39n.a.n.a.
ES3879367994,8%
LS787596,2%
NX118691141696,2%
UX8334*** 803596,4%
RX7137* 519372,8%
RZ701701100,0%
RC30n.a.n.a.
LC2132310,8%
GX7100,0%
LX166900,0%
LEXUS összesen3402029 12285,60%

* full hibrid és plug-in hibrid együtt

** akkumulátoros elektromos

*** hibrid és akkumulátoros elektromos együtt

SmarterMedia
Fotók: Toyota