Megérkezett a 2021. modellévi új Ducato
- Az új Ducato már rendelhető a Fiat Professional hivatalos márkakereskedéseiben.
- 2020-ban a Ducato volt Európa első számú haszonjárműve, köszönhetően az ügyfelek érdekében végzett 40 évnyi, folyamatos innovációnak.
- Ezzel a háttérrel úgy újult meg a Ducato, hogy mindig egy lépéssel a versenytársak előtt maradjon, a modell alapvető értékeit (változatos kivitelek, kiemelkedő kapacitás, takarékos üzem és rugalmas felhasználhatóság) a kapcsolódás, a biztonság, a kényelem, a környezetvédelem és a megjelenés terén elért, legújabb fejlesztésekkel kombinálva.
- Az új Ducato bevezetésével teljessé válik a modellkínálat, amelyhez a közelmúltban csatlakozott az E-Ducato, a modell első, tisztán elektromos változata.
A 2021. modellévi, nyolcadik generációs Ducato mostantól az összes Fiat Professional márkakereskedésben megrendelhető. A Fiat Professional modellkínálatának zászlóshajója, az 1981-ben bevezetett Ducato 40 évesen fiatalosabb, mint valaha: a 2020-as évben Európa legnagyobb számban eladott haszonjárműveként ünnepelte közelgő jubileumát.
A kategória legkiválóbb adottságaival és legszélesebb választékával – amelyet a közelmúltban a Fiat Professional első tisztán elektromos haszonjárműve, az E-Ducato tett teljessé – az új Ducato nem csupán pozíciójának megtartására törekszik, hanem folyamatosan fejlődik, hogy mindig minden feladatra készen álljon, és kielégítse az ügyfelek összes mobilitási és szállítási igényét. Ugyanezek az ügyfelek mindig is nagyra értékelték a modell piacvezető takarékosságát, rugalmas sokoldalúságát és szüntelen fejlődését, amelynek eredményeként 40 éven át tartó sikerszériáját az Európa első számú haszonjárműve címmel koronázhatta meg.
Ezt a célt szem előtt tartva az új Ducato megerősítette vezető szerepét, és a technológiai és kapcsolódási tartalmak fejlesztésére, a formavilág megújítására, a belső tér megjelenésének finomítására fókuszálva változatlanul egy lépéssel a versenytársai előtt jár. A vadonatúj, teljesen digitális műszeregység, amely késlekedés nélkül, tisztán leolvasható formában nyújt menetadatokat és küld értesítéseket – a navigációs rendszertől kezdve a vezetőtámogató technológiákig –, rendkívül rugalmasan kezelhető: a vezető igényei szerint átkonfigurálható, illetve a UConnect infotainment rendszerrel kombinálható.
A jármű ezáltal a lehető legteljesebb módon igazodhat a vezető elvárásaihoz. Mindezeken felül ott vannak az új UConnect rendszerek, amelyek akár 10 colos képernyőt, csúcskategóriás (TomTom 3D térképekkel kiegészített) műholdas navigációs rendszert, továbbá vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-csatlakoztatást kínálnak. Ez utóbbi rendszereken keresztül egyetlen érintéssel férhet hozzá a vezető a leggyakrabban használt fedélzeti funkciókhoz.
Az infotainment rendszerek kínálatát a UConnect 7” – ugyancsak Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitással –, valamint az UConnect 5” rendszer teszi teljessé. A megújult belső térben áttervezett műszerfal és kormánykerék, új sebességváltó kar, frissen megrajzolt ajtópanelek, továbbá automata szabályozású klímaberendezés várja a vezetőt.
A teljesen megújult elektromos rendszernek köszönhetően az új Ducato a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek új, széles skáláját kínálja. Ezek kedvezőbb vezetési élményt ígérnek, valamint biztonságosabbá teszik a munkavégzést a Ducato fedélzetén. Az új Ducato az első olyan haszonjármű, amely 2. szintű autonóm mobilitásra képes: a jármű használatát menet közben és álló helyzetben egyaránt fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) széles skálája támogatja.
Ezek a technológiák hamarosan rendelhetővé válnak. A sebességhatárolástól kezdve a váratlan akadály (pl. gyalogos vagy kerékpáros) előtti, automatikus fékezésig; a jelzőtábla-felismeréstől a vezető éberség-felügyeleti rendszerig; az álló helyzetig fékező, és onnan újra elinduló adaptív tempomattól a sávban tartó rendszeren át a dugókövetésig, amely a forgalmi viszonyokat is figyelembe véve aktívan szabályozza a jármű haladását. Az utóbbi három vezetőtámogató funkció együttes alkalmazásával az új Ducato 2. szintű autonóm közlekedésre képes: menet közben a vezetőtől függetlenül képes irányt váltani, valamint gyorsítani és lassítani. Erre korábban egyetlen haszonjármű sem volt képes.
A vezetőtámogató és parkolássegítő rendszerek teljesítményét az a digitális belső visszapillantó tükör segíti, amely a jármű mögötti terület képét digitálisan feljavítva jeleníti meg. Szintén fontos adalék az ESC rendszert kiegészítő keresztszél-támogatás, a vontatmány-stabilizáló rendszer, valamint az aktív parkolási asszisztens, amely félautonóm támogatást nyújt a párhuzamos és merőleges parkolási manőverek végrehajtásában.
Ezen túlmenően az internetes kereskedelem és a házhozszállítás terén várható, ugrásszerű növekedés a vezetési kényelemmel szemben támasztott új elvárásokat és követelményeket fogja magával vonni. Az új Ducato olyan praktikus, intelligens megoldásokkal válaszol ezekre, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás (a fülke és a raktér ajtajainak nyitásához és zárásához, illetve a motor indításához nincs szükség kulcsra).
Az elektromos parkolófék, amivel hely szabadítható fel a fülkében, és átrendezhetők a kezelőszervek; az Eat-and-Work utasülés, amely lehajtva étkező- vagy íróasztalkaként is szolgál; az okostelefon vezeték nélküli töltésére szolgáló rekesz; a kettős USB-A és USB-C töltőaljzat; a 230V háztartási elektromos aljzat; a nagyobb és tágasabb ajtópanelek; a gyorsan leolvasztható, beépített ellenállással működő, fűthető szélvédő vagy az automata szintszabályozós légrugózás, amely lehetővé teszi a rakodóperem mélyebbre süllyesztését, és ezzel megkönnyíti a be- és kirakodást.
Az ülések modernebb megjelenést és új párnázatot kaptak, tágasabbak és kényelmesebbek, mint eddig. Minden kivitelen alapfelszerelés az új, elektromos szervokormány, amely forgalmi helyzettől és terheléstől függetlenül pontosabbá és kényelmesebbé teszi a manőverezést; a kisebb kormánykerék, amely a csökkentett fordulókörrel együtt újradefiniálja a kényelem fogalmát a Ducato fedélzetén, javítva az ergonómiát és stresszmentesítve az egyre nagyobb munkaterhelésnek kitett vezetőt és kísérőjét.
Ami a motorokat illeti, az új Ducato a haszongépjárművek terén szerzett, hagyományos tapasztalatára építve egyrészt teljesen megújította a hajtáslánc-kínálatot, amely immár maradéktalanul teljesíti az Euro 6D-Final emissziós norma előírásait, másrészt nagy teherbírású homologizációval bővítette a kínálatot. A Stellantis-csoport saját fejlesztésű új, exkluzív H3 motorcsaládjára épülő, új Multijet3 dízelmotorok immár harmadik generációjukban járnak.
Az elődök erősségeit tovább örökítő motorok könnyebbek (így növelhető a hasznos terhelhetőség), valamint takarékosabbak és kevesebb CO2-t bocsátanak ki (akár 7%-kal, ami a kategória legjobb értékét eredményezi.) A motor tartóssága is javult: egyrészt jobban tűri a haszonjárművekre jellemző, nagy igénybevételt jelentő használatot, másrészt rugalmasabb és alacsonyabb zajszinten üzemel, mint a korábbi motorgenerációk, ami a használat kényelme szempontjából fontos. Az új Ducato négy teljesítményszinten (120, 140, 160 és 180 LE) lesz elérhető. Mind a négy elérhető az új, továbbfejlesztett hatfokozatú kézi sebességváltóval, míg a kilencfokozatú automata sebességváltó a három erősebb motorhoz rendelhető.
Szintén a három erősebb motorból rendelhető nagy teherbírású (Heavy-Duty) változat: a kézi és automata sebességváltóval társítható erőforrások ugyanazt a magas forgatónyomaték-értéket kínálják, mint a normál teherbírású motorok: a legerősebb motor a kategória legmagasabb, 450 Nm-es értékét nyújtja. „Ahány feladat, annyi féle motor” – a kínálatot alkotó, összesen 13 különböző konfigurációból mindenki megtalálja a maga igényeinek leginkább megfelelőt.
Az esztétikum is szerephez jutott a modell megújulása során. A Centro Stile formatervezési központ dizájnerei nagy gondossággal dolgozták ki az új Ducato vonalait és a belső tér ergonómiáját. Ami a konkrétumokat illeti: az orr kifejezetten merész kialakítást kapott, középen az új, ikonikus Fiat logóval, amely büszkén hirdeti az atessai üzemben gyártott modell hovatartozását. A hűtőmaszk, a motortér és az alsó védőelemek is új kialakítást kaptak, összhangban a modern idők esztétikai elvárásaival és a modellportfolió többi tagjával.
A szemlélő figyelmét ugyanakkor mindenekelőtt a nagy fényerejű, teljes LED-es lámpatestek hívják fel magukra. A lámpatesteket három részre osztották: a legalsó szegmens a LED-es karakterfény, amely a Ducatóra jellemző fényrajzolatért felelős. A három elemből álló, középső fényforrás határozottan sportos megjelenése mellett 30 százalékkal nagyobb fényerőt nyújt, mint a tradicionális halogén fényszórók.
Végezetül legfelül kaptak helyet az irányjelzők, modern stílusú, futófényes LED-es fénysáv formájában. Ez a dinamikus fénytechnológia ma már igen népszerű és divatos a személygépkocsik körében, és immár a haszonjárművek piacán is elérhető. A stílusbeli módosításokat a vadonatúj Lanzarote Grey fényezés elérhetősége zárja. A modell bevezetésétől fogva kínált árnyalat kihangsúlyozza az új Ducato „kalandkedvelő” természetét, a színt kifejezetten a szabadidős szektorban dolgozó ügyfelek számára fejlesztették ki.
Ezen túlmenően a maximális testre szabhatóság érdekében a 2021. modellévi új Ducatóhoz különböző felszereltségi csomagokat dolgoztak ki. Háromféle konfiguráció – Business, Business Plus és Lounge – érhető el, és mindegyik jóval gazdagabb tartalmat kínál, mint valaha. Ez a három konfiguráció még pontosabban testre szabható további vezetőtámogató, funkcionális vagy esztétikai csomagok – például a Trekking csomag – megrendelésével, amelyek révén a Ducato „minden feladathoz alkalmazkodik”, és pontosan igazodik az ügyfél elvárásaihoz.