Megérkezett az új generációs Ford Ranger (1.)
A mai napon a globális pickup-szegmens minden szereplője a Fordra figyel, hiszen a márka most mutatja be minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott Ranger modelljét, ami még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára.
A haszonjárművek fejlesztésében szerzett sok évtizedes tapasztalata mellett a vállalat a világ különböző részein élő pickup-tulajdonosok véleményét is figyelembe vette, hogy olyan járművet – és felhasználói élményt – alkosson, ami az új generációs Rangert tökéletes partnerré avatja a munkához, a családi programokhoz és a kalandozáshoz.
“A Ranger már évtizedek óta gazdagítja modellkínálatunkat,” mondta el Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. “Ez a pickup mindig is megbízható társa volt a kisvállalkozóknak, a farmereknek, a családoknak, a túrázóknak, a nagyvállalati flottáknak és mindenki másnak a világ több mint 180 piacán. Most pedig itt az új Ranger, és vele együtt a lehetőség, hogy újra túlszárnyaljuk vásárlóink elvárásait. Ez az autó nemcsak egy termék, amit a vevők imádni fognak, hanem egy folyamatos élményforrás, ami segít nekünk, hogy szilárd és hosszan tartó kapcsolatban maradjunk tulajdonosával. Íme a pickup, amit az emberek kifejezetten vágynak majd!”
Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni az autót, és az első vásárlók 2023 elején kapják meg járműveiket. A jelenlegi Ranger az európai pickup-szegmens élén áll, és a modell nemrégiben új értékesítési rekordot állított fel: az év elejétől szeptemberig 45.539 kelt el belőle, ami 39.9 százalékos piaci részesedést jelent. 2
“Eladási rekordjaival a Ranger újra meg újra Európa legkelendőbb pickupjának bizonyul,” fűzte hozzá Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű ágazatának vezérigazgatója. “Az eddigi legintelligensebb és legsokoldalúbb Ranger pedig még többet nyújt majd mindabból az erőből és stílusból, amit vásárlóink olyan sokra tartanak.”
Living the Ranger Life
“Az új generációs Rangerben most rengeteg olyan dolog található, amelyek arra ösztönzik az autósokat, hogy többet hozhassanak ki kedvteléseikből, és új horizontokat fedezzenek fel,” nyilatkozta Gary Boes, a Global Trucks üzletág ügyvezető igazgatója. “Mi magunk is pickup-tulajdonosok vagyunk, és az új modellben sikerült formába öntenünk a Ranger-életstílus iránti szenvedélyünket. Azt akartuk, hogy ezzel a pickuppal a vásárlók kiteljesíthessék és megélhessék az életstílusukat.”
A Ford úgy fogalmazza meg mindezt, hogy “Living the Ranger Life”, és ez a gondolat hatotta át az új generációs Rangeren dolgozó összes dizájner és mérnök munkáját.
Az új Ranger fejlesztési projektjét a Ford ausztrál termékfejlesztési központja irányította. Az elhivatott formatervezők és mérnökök nemzetközi csapata világszerte arra törekedett, hogy felvértezze az autót a Ford legújabb technológiáival és biztonsági megoldásaival, hanem arra is, hogy a Ranger a Ford legszigorúbb tesztjein is magabiztosan helytálljon.
“Csapatunk egyetlen célra összpontosított: hogy megalkossuk minden idők legkeményebb és legrátermettebb Rangerét,” mondta Graham Pearson, a Ranger-program igazgatója. “Az autót a valaha összeállított egyik legkegyetlenebb tesztprogramunknak vetettük alá, és nem nyugodtunk, míg be nem bizonyosodott, hogy olyan strapabíró, amilyennek egy Fordnak lennie kell.”
Új külső, új képességek
A Ranger új, kemény külsejének kialakításában fontos szerepet játszott a vásárlók véleménye. A Ford világszerte rengeteg időt töltött Ranger-tulajdonosokkal, megszervezve több mint 5000 beszélgetést és vásárlói workshopok tucatjait, hogy alaposan megértse, hogyan használják az emberek a pickupjukat, és mit várnak el az új modelltől.
Az új generációs Ranger látványvilága merész és magabiztos: a céltudatos külső kialakításon egyértelműen érződik a Ford globális pickup-dizájnjának hatása. A formaterv jellegzetes eleme a karakteres hűtőrács, a C-alakú keretbe foglalt fényszóró és a finoman ívelt vállvonal, ami lefelé szélesedve beleolvad az erőteljes kerékívekbe, masszív kiállást sugallva. A Ford Ranger kínálatában most először jelenik meg a mátrix LED fényszóró, és a hátsó lámpatestek dizájnja az orr-rész jellegzetes formáit idézi. A személyautós hangulatú kabin burkolatai prémium minőségű, lágy tapintású anyagokból készülnek, és az utastér egyik leglátványosabb eleme az álló helyzetben beépített központi érintőképernyő, amiről a SYNC™ 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer is vezérelhető. 3
“Vásárlóink szerint a Rangernek keménységet kell sugallnia, és magabiztossággal kell eltöltenie vezetőjét,” mesélte el Max Tran, a Ranger vezető formatervezője. “Teljesen egyértelműen megfogalmazták, milyen legyen az autó megjelenése és hangulata.”
Az új karosszéria alatt továbbfejlesztett futómű található; a tengelytávolság 50 mm-rel hosszabb és a nyomtáv 50 mm-rel szélesebb, mint a jelenlegi Ranger modellé. A hidroformázott elülső szerkezet tágasabb motorteret biztosít az új V6-os erőforrás beépítéséhez, sőt ahhoz is, hogy a későbbiekben új hajtási technológiák jelenhessenek meg az autóban. Ez a kialakítás azt is lehetővé teszi, hogy több levegő jusson a hűtőradiátorhoz, így a motor vontatás vagy teherszállítás közben sem melegszik túl.
Többféle hajtáslánc
A vevők azt is elmondták, hogy a súlyos vontatmányokhoz és az extrém terepezéshez nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot szeretnének, ezért a csapat bevette a motorkínálatba a Ford jól bevált 3,0 literes V6-os turbódízelét is, amit a Rangerhez hangoltak. Így a vevők már három turbódízel erőforrás közül választhatnak az autó bemutatásának idején. 1
“A 3,0 literes V6-os nagyon meggyőző darab,” vélekedett Pritika Maharaj, a Ranger programigazgatója. “Ezzel a blokkal a Ranger egy sokkal nagyobb pickupnak érződik: kifejezetten keménynek, szinte végtelenül erősnek és nyomatékosnak – és pontosan ez az, amire a vásárlóink vágytak.”
Az új generációs Ranger kínálatában emellett szerepel még egy normál turbótöltésű és egy biturbós 2,0 literes, soros négyhengeres dízel is. A normál változat kétféle teljesítménnyel kapható, és ereje, forgatónyomatéka és üzemanyag-fogyasztása1 éppen olyan, ami tökéletesen megfelel a kisvállalkozások és a vállalati flották elvárásainak. A kettős turbótöltésű, kifinomultabb működésű és nagyobb teljesítményű motor azok számára lesz ideális választás, akik erősebb autóra vágynak, de az alacsony üzemanyag-fogyasztás is fontos szempont számukra.1
“Tisztában vagyunk azzal, hogy vásárlóink keményen próbára teszik Rangereiket, ezért mi is így teszteltük az autót. Mindent elkövettünk azért, hogy újra meg újra megbizonyosodjunk arról: a Ranger biztosan meg fog felelni a vevők elvárásainak,” tette hozzá Maharaj.