Megerősített szerkezetű Transit a nagy terheléshez
Mindegyik 5 tonnás Transit-változatban hátsókerékhajtás biztosítja az optimális tapadást teljes terhelés mellett, és az autókat a Ford HDT hajtásláncával szerelik fel, amely nemcsak tartós és erős, hanem takarékos is. A 170 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotor 390 Nm forgatónyomatéka a nehéz rakományt is magabiztosan mozgatja, és az erőforráshoz simán kapcsoló, hatfokozatú váltómű csatlakozik, de opcióként megrendelhető a Ford 10 fokozatú automata sebességváltója is.
A 10 fokozatú egység sok áttételének köszönhetően az EcoBlue motor folyamatosan a legjobb hatékonysággal működhet, élénken reagálva a gázpedál lenyomására. Valós idejű váltásütemező algoritmusok segítenek abban, hogy a váltó a megfelelő időben mindig a megfelelő fokozatot kapcsolja, így az erőforrás minden helyzetben optimális üzemanyag-fogyasztással, erőlködés nélkül működik.
Az 5 tonnás Transit nagyobb teherbírásához meg kellett erősíteni a szerkezeteket, ugyanakkor arról is gondoskodni kellett, hogy ezek továbbra is könnyen karbantarthatók legyenek. A futómű erősebb kerékagyakat és keréktárcsákat kapott, a hátsó gumiabroncsok szélesebbek lettek (205 mm), és a hátsó kerekeket masszívabb fékek lassítják. A dobozos kivitel felépítményét megerősítették, hogy megfeleljen a nehezebb rakomány jelentette plusz terhelésnek.
Mindemellett az 5 tonnás Transitban jelenik meg először az európai piacon a megerősített, 3500 kilogrammal terhelhető hátsó tengely, ami az észak-amerikai Transitokban már bebizonyította robusztusságát és megbízhatóságát. A 10 fokozatú automata sebességváltóval szerelt kivitelek egy új, 2100 kilogramm terhelhetőségű első tengelyt is kaphatnak, ami további 225 kilogrammos hasznos teherbírást biztosít a standard változathoz képest.