Meggyőző terepképességekkel vértezték fel a vadonatúj RAV4-et
A közel két és fél évtizeddel ezelőtt a SUV szegmenst megteremtő RAV4 Párizsban látható legújabb generációja visszatér a gyökerekhez: a világ legfejlettebb környezetbarát hibrid elektromos hajtását és az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák legújabb generációját megkapó modell mindezeken felül olyan meggyőző terepképességeket ígér, amelyek egészen egyedülállóvá teszik a kategóriában. A ma is a világ legnépszerűbb SUV-jának számító, és az elmúlt két évben a környezetbarát hibrid hajtásnak köszönhetően sorozatosan értékesítési rekordokat döntő modell ennek révén sikeresebb lehet, mint valaha.
A Toyota RAV4 mostani generációja a világ legkelendőbb SUV-ja és a világ negyedik legnépszerűbb autója (a TOP10-ben a gyártó két másik modellje, a világelső Toyota Corolla és a világ legkedveltebb felső középkategóriás szedánja, a Toyota Camry is helyet kapott). Az Európában először a Párizsi Autószalonon bemutatott legújabb, ötödik generáció sikere ugyanakkor minden előzetes várakozást felülmúlhat, amiben nem elhanyagolható szerepe lesz a modell által kínált meggyőző terepképességeknek, amelyek ma a versenytárs modellekre egyáltalán nem jellemzőek.
Nagymértékben továbbfejlesztett elektromos AWD rendszer
A Toyota az összkerékhajtásnál bevezetett módosításokkal tovább növelte a RAV4 teljesítményét, terepjáró képességét és irányíthatóságát, így az autó bármilyen útviszonyok közt magabiztosan és könnyen kezelhető. A korszerű AWD rendszer által biztosított biztonságos kanyartulajdonságaival és kiváló tapadásával a RAV4 közúton és terepen egyaránt kategóriatársai fölé kerekedik. Az új RAV4 Hybrid modellben olyan hatékony és kiváló képességű elektromos összkerékhajtás működik, amelynek nincsenek számottevő hátrányai: városi forgalomban alacsony az üzemanyag-fogyasztása, nagy sebességnél is csendes vele az autó, de csúszós utakon jobb a tapadása. A rendszer sokkal kompaktabb és könnyebb is, mint a hagyományos mechanikus szerkezetek. A rendszer hatékonyan termel nyomatékot a jármű hibrid hajtása és egy, a hátsó tengelyhez csatlakozó elektromotor/generátor segítségével. Ez a megoldás az összkerékhajtásnál csökkenti az energiaveszteséget, tömegtakarékos, és a legváltozatosabb körülmények közt is optimális működést biztosít. A jelenlegi modellhez képest a hátsó tengelyre irányítható nyomaték mértéke 30 százalékkal nőtt, lehetővé téve a vonóerő 100:0 és 20:80 arányú elosztását az első és a hátsó tengely között a mindenkori körülményeknek megfelelően. A hátsó kerekeken átvihető nyomaték maximális értéke 953-ról 1300 Nm-re emelkedett, ami több a legtöbb mechanikus rendszer csúcsértékénél, és magabiztosabb haladást biztosít a csúszós, sáros utakon. Az elektromos AWD rendszer automatikusan, mindig a körülményekhez igazodva optimalizálja a nyomatékelosztást, javítva ezzel a kezelhetőséget, a stabilitást és a terepen nyújtott teljesítményt, különösképpen a csúszós útfelületeken. A hagyományos, mechanikus összkerékhajtással felszerelt, 2,0 literes benzinmotorral hajtott, fokozatmentes CVT automata sebességváltós RAV4 modellváltozatban a Toyota első dinamikus nyomatékvektor vezérlésű összkerékhajtása és szétkapcsolható hátsó erőátvitele működik. A hátsó tengelyen két tengelykapcsoló oldja meg a jobb és a bal oldal közötti nyomatékelosztást, száraz és csúszós felületen egyaránt érezhetően javítva a jármű uralhatóságát.
AWD: integrált szabályozás
Az összkerékhajtás hatékonyságát tovább javítja a kategóriában egyedülálló integrált szabályozás. Ez a kiválasztott hajtásmódnak megfelelően automatikusan állítja be a jármű különféle rendszereinek (kormányrásegítés, fék- és fojtószelep-szabályozás, sebességfokozat-váltás és nyomatékelosztás) vezérlését. Az új RAV4 Hybrid esetében a vezető a Normal, Eco és Sport üzemmódok közül választhat. Amikor a Sport beállítás aktív, az integrált szabályozás az imént felsorolt rendszereket úgy működteti, hogy normál burkolaton, közúton való haladáskor az autó a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.
Jobb „menekülési” képesség a Trail Mode funkcióval
A RAV4 Hybrid képességeit még magasabb szintre emeli az automatikus, részlegesen önzáró differenciálmű-vezérlés, a Trail Mode, amely csúszós talajon is a lehető legjobb tapadást és uralhatóságot biztosítja, amellett pedig értékes segítséget nyújthat terepen, szorult helyzetben. A korábbi RAV4 Hybrid esetén, extrém terepkörülmények között fennállt annak a veszélye, hogy az autó elakad, ha egy hajtott kerék egyenetlen felületen haladva elveszíti a tapadását. Az új modellnél a Trail Mode (ami a középkonzolon található üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható) lefékezi a szabadon elforgó, tapadását veszített kereket, így a vonóerő a még tapadó kerékre irányul. A fojtószelep (gázpedál) és a sebességváltó szintén úgy működik ilyenkor, hogy segítsen a vezetőnek mozgásban tartani az autót.