Megkezdődött a küzdelem a Hosszútávú Világbajnokság trónjáért
A TOYOTA GAZOO Racing GR010 HYBRID Hypercar versenyautója volt a leggyorsabb a bahreini kettős hétvégi versenyek első szabadedzésén a 2021-es Fia Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idei utolsó helyszínén.
A TOYOTA GAZOO Racing egyre közelebb áll ahhoz, hogy ismét történelmet írjon és begyűjtse a Hypercar kategória első abszolút győzelmét a Bahrain International Circuit aszfaltcsíkján. A végső eredményről két futam dönt majd: egy hatórás verseny szombaton, majd egy nyolcórás megmérettetés egy héttel később. A GR010 HYBRID versenyautó még sosem hagyta el az európai kontinenst: eddig minden fejlesztés és mind a négy versenye itt zajlott. 100 százalékos győzelmi lajstromával, beleérve a Le Mans 24 órás verseny megnyerését augusztusban, minden adott ahhoz, hogy a csapat elhódítsa első Hypercar trófeáját. Ehhez már egy harmadik helyezés is elegendő szombaton. A csütörtöki első 90 perces szabadedzés kiváló alkalmat biztosított a csapat számára, hogy a GR010 HYBRID beállításait behangolják az 5,412 kilométer hosszú bahreini versenypálya igényeinek megfelelően. Mind a hat pilótának jutott idő a volán mögött, ami kulcsfontosságú, hiszen a két csapat között még heves verseny zajlik a pilóták rangsorának első helyezéséért. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley volt a leggyorsabb a 8-as számú GR010 HYBRID versenyautóban – ők kilenc pontos hátránnyal állnak rajthoz a holnapi versenyen. Sébastien futotta meg a nap leggyorsabb körét 1 perc 50,571 másodperces idővel. A Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López összeállítású, Le Mans győztes bajnokcsapat vezeti jelenleg a bajnokságot a 7-es számú autóval. A szabadedzést ők végezték a második helyen, mindössze 0,401 másodperces lemaradással. Mindkét csapat rengeteg időt töltött a csapat szimulátorában a bahreini versenyekre való felkészüléssel, de a valós tapasztalást nem lehet helyettesíteni. A GR010 HYBRID versenyautók viselkedését a csapat folyamatosan elemzi a szabadedzések során is, beleértve a Michelin versenyabroncsok viselkedését. A forró délutáni verseny az akár 31 Celsius fokos levegővel kihívásokban gazdag versenyt szavatol, mérsékelt tapadási körülmények között. Ugyanakkor a szabadedzést követően még sokat javul a pálya állapota, valamint a finomhangolások is gyorsítanak a versenyautókon, így a megmérettetésig még több alkalommal is köröznek a versenyzők. A pénteki két szabadedzést késő délután követi a kvalifikáció, amelynek során kialakulnak a rajtpozíciók.
Mike Conway (7-es számú GR010 HYBRID)
„Mindig jó dolog beülni a versenyautóba, különösen itt, Bahreinben, ahol különösen élvezetes a pálya. Sokat készültünk a versenyre szimulátorban, így rögtön felvettük a ritmust és minden teljesen természetesnek érződött. Nem volt egyszerű az első menet, ugyanis a pálya nem igazán tapadt, az autó nagyon sokat csúszkált; de legalább gyakorolhattam a driftelést! Ugyanakkor a szabadedzésen minden rendben zajott.”
Kamui Kobayashi (7-es számú GR010 HYBRID)
„Jó itt lenni Bahreinben a Hypercarunkkal Eddig minden jól alakult, már csak olyan beállítást kell megtalálnunk, amely jobban kedvez az abroncsoknak. A pálya mindenki számára hasonló kihívást nyújt, de a tavalyi évhez viszonyítva az autónk nehezebb, ez pedig más stratégiát igényel az abroncsokkal kapcsolatban. Van még lehetőségünk a javulásra, mi pedig minden erőnkkel ezen dolgozunk.”
José María López (7-es számú GR010 HYBRID)
„Le Mans után most először ülhettem be újra az autóba és nagyon jó érzés volt ezt megtenni. Még korai bármiféle következtetést levonni, különösen a körülményekre való tekintettel. De minden jól ment a szabadedzés során, és látjuk, hogy hol lehet még javulni, különösen az abroncsmenedzsment tekintetében. Ideje feldolgozni az adatokat, majd levonni a következtetéseket és ennek megfelelően módosítani a beállításokat.”
Sébastien Buemi (8-as számú GR010 HYBRID)
„Először vezethettünk itt Hypercar versenyautót és természetesen hozzá kell szoknunk az LMP1 után. Jó volt vele megtenni néhány kört és kitapasztalni, hogy a GR010 HYBRID hogy viselkedik a pályán. A körülmények mindezt nem könnyítették meg, de más is ezzel szembesült, és a köridők javulni fognak a következő napokban. Ideje átvizsgálni az adatokat és javítani a beállítást, ami megszokott folyamat az első szabadedzés után.”
Kazuki Nakajima (8-as számú GR010 HYBRID)
„Trükkös első szabadedzés volt, mivel az autóban meleg volt, a pálya pedig alig tapadt. Biztos vagyok benne, hogy a körülmények javulnak majd és erősen dolgozunk a beállítások fejlesztésén, hogy jobban teljesítsünk a pénteki szabadedzésen és időmérőn.”
Brendon Hartley (8-as számú GR010 HYBRID)
„A Le Mans utáni hosszú szünetet követően különösen jó érzés volt ismét elfoglalni a pilótaülést. Elég forró nap volt, így az abroncsok túlmelegedése központi témaként jelentkezett és elég nagymértékű volt a kopás. Kemény verseny lesz. Ugyanakkor az első szabadedzés során minden simán ment és nem merült fel semmilyen gond. Az autók vezetése ugyanakkor trükkös lesz, a pilótáknak pedig türelmesnek kell lenniük, hogy kíméljék az abroncsokat.”
Első szabadedzés | |||
1. | #8 TOYOTA GAZOO Racing | 1 perc 50,571 mp | 36 kör |
2. | #7 TOYOTA GAZOO Racing | +0,401 mp | 31 kör |
3. | #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) | +0,512 mp | 32 kör |
4. | #36 Alpine (Lapierre/Negrao/Vaxivière) | +0,527 mp | 29 kör |
5. | #70 Realteam Racing (Garcia/Duval/Nato) | +0,641 mp | 39 kör |
6. | #28 JOTA (Gelael/Vandoorne/Blomqvist) | +0,958 mp | 29 kör |