Megkezdődött az új BMW M5 sorozatgyártása

  • Dingolfingban már készül a nagyteljesítményű sportlimuzin új nemzedéke A BMW M5 most először hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra

A BMW M GmbH néhány nappal ezelőtt rántotta le a leplet az új BMW M5 sportlimuzinról (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,6 – 1,7 liter / 100 km és 25,0 – 25,5 kWh / 100 km, illetve 37 – 39 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,2 – 10,3 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G), amelynek sorozatgyártása már meg is kezdődött a BMW Group dingolfingi gyárában. A BMW M5 hetedik nemzedéke az első, amely hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra: a típus-specifikus M HYBRID hajtáslánc-technológia egy magas fordulatszám-tartományig kalibrált, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor és egy elektromos motor párosából áll. A rendszer maximális teljesítménye 535 kW / 727 lóerő, amellyel az újdonság 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az új BMW M5 nagyfeszültségű akkumulátorának nettó energiasűrűsége 18,6 kWh, amellyel a sportlimuzin a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel akár 67 – 69 kilométer megtételére is képes, kategóriájában egyedülálló módon.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az ikonikus M5 legújabb generációját is mi készíthetjük itt, Dingolfingban” – mondta Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója. Az üzem már a legenda megszületésénél is jelen volt: a ’80-as években itt készültek az első BMW M5 előszerelt karosszériavázai, amelyeket a mérnökök a BMW M GmbH Garchingban működő létesítményében, kézzel töltöttek meg tartalommal. A második generációtól kezdve – egészen pontosan 1988-tól – a nagyteljesítményű sportlimuzin teljes egészében az alsó-bajorországi üzemben lát napvilágot.

Az új BMW M5 központi alkatrészei ugyancsak helyben, vagy a dingolfingi üzem közelében működő alkatrészgyárak egyikében készülnek. Christoph Schröder ezt „közös tető alá hozott gyártási eljárásnak” nevezi. A BMW M5 típus-specifikus futómű-technológiája például szintén Dingolfingban lát napvilágot, nagyfeszültségű akkumulátorát pedig a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártására szakosodott, szomszédban működő kompetenciaközpont szereli össze. A modell szénszálból készült tetejét a mindössze 30 kilométerre található landshuti létesítményből szállítják át.

Az egyedülálló gyártási eljárásnak a karosszériaváz-összeszerelő üzemben elvégzett módosítások is részei. A BMW 5-ös sorozathoz képest a BMW M5 több ponton tovább merevített karosszériavázat és speciálisan kiszélesített kerékjárati íveket visel, elősegítve az M-specifikus hátsó tengely integrálását.

Az új BMW M5 tulajdonosai tízféle alap és 150 speciális karosszériafényezési megoldás közül választhatnak.

A nagyteljesítményű sportlimuzin – akárcsak elődje – a BMW 5-ös sorozattal, a BMW 4-es sorozattal és a BMW M4 sportmodellekkel közös gyártósoron készül, amely az olyan egyedi felszereltségi opciók beépítését is lehetővé teszi, mint például a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült hátsó légterelő szárny, a BMW M sportkormány és a BMW M multifunkciós ülések.

A következő hetekben az új BMW M5 sorozatgyártása fokozatosan felgyorsul, mígnem naponta több tucat új sportlimuzin lát napvilágot. Európában a nóvum piaci premierjének tervezett időpontja november 2. Addigra már egy másik újdonság is premierjét ünnepli Dingolfingban: az új BMW M5 Touring, amely tovább bővíti a BMW M GmbH portfólióját és teljessé teszi az új BMW 5-ös sorozatot.

Tudtad?