Megkezdődtek a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt
A felcserélt üzemanyagok miatt a Shellhez beérkezett több mint ötszáz bejelentés alapján csaknem 500 káresetet állapítottak meg; háromszáznál több autótulajdonossal felvették a kapcsolatot már a biztosítási szakértők, és megkezdődtek a kifizetések is – közölte a cég az MTI megkeresésére.
Jelezték, hogy a károk mértéke és a kártérítések összege bizalmas üzleti információ, a Shell és a fuvarozó cég egymás közötti elszámolása és a felelősség érvényesítése pedig az érintettek belső ügye.
A cég tájékoztatása szerint a Shell ügyfélszolgálata és megbízott biztosítási szakértői folyamatosan dolgozzák fel a Füredi úti töltőállomáson az üzemanyag-keveredés miatti bejelentéseket. A beérkező igények kapcsán az első érdemi kapcsolatfelvétel mindenkivel megtörtént, az ügyek lezárása és kifizetése folyamatosan zajlik – írták válaszukban.
A Shell megerősítette, hogy az üzemanyag felcseréléséből eredő vásárlói panaszok miatti bejelentéseket kiemelten kezeli, kivizsgálja és a jogos igényeket megtéríti.
Szeptember 20-án a budapesti Füredi úti Shell töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállításakor a külsős fuvarozócég a gázolaj helyett benzint, a benzin helyett pedig gázolajat töltött a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.
Szeptember 21-én délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak, ezután a Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban szeptember 22-én délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlók, ezért a diesel értékesítését is megszüntették.
A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag – írta a cég korábban.
A csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént, a fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízelt, míg dízel tartályába benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre.
A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna – jegyezték meg.
A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje – szögezték le. Elrendelték például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák.