Megnőtt az Opel Corsa-e és a Mokka-e hatótávolsága
- A Corsa-e és a Mokka-e WLTP1 ciklus szerinti hatótávolsága 359 illetve 338 km-re emelkedett
- Valós hatótávolság növekedés a hőszivattyú, a fordulatszám-csökkentő áttétel és a gumiabroncsok optimalizálása révén
- Az Opel immár összesen kilenc villamosított személyautót és könnyű haszonjárművet kínál
Az Opel Corsa-e és az Opel Mokka-e folyamatos fejlesztésének eredményeként mindkét modell hatótávolsága jelentősen megnövekedett, nem csak a hivatalos WLTP mérési ciklus alapján, hanem a mindennapi használat során is.
Egyetlen feltöltéssel a 2019-ben bemutatott többszörös díjnyertes Opel Corsa-e így immár (a WLTP ciklus szerint) akár 359 kilométer1 megtételére is képes, ami mintegy 7 százalékos növekedést jelent. A 2020-ban bevezetett Mokke-e, az “Arany Kormánykerék díj 2021-es győztese”2 pedig, a hatótáv emelkedésének eredményeként immár 338 km1-t tud megtenni (WLTP) egyetlen töltéssel.
A hatótáv-növekedéseket a fűtő- és szellőzőrendszer működésének és a hajtáslánc egyes elemeinek optimalizálásával érték el a Corsa-e és a Mokka-e fejlesztői.
A mindkét modellben alapfelszerelésként megtalálható, és az utastér hűtéséért, fűtéséért felelős hőszivattyú hatásfoka magasabb a korábbinál. Működése a hasonló rendszerekben használt hőszivattyúkénál kevésbé energiaigényes, így kevésbé is terheli meg az akkumulátort, ami közvetlenül hozzájárul a hatótávolság növekedéséhez. A vezetők különösen téli üzemben tapasztalnak majd jelentős hatótáv-változást.
Szintén jótékonyan hat a hatótávra a hajtásláncok új fordulatszám-csökkentő áttétele, és a 16 (Corsa-e), valamint 17 colos, A+ minősítésű gumiabroncsok használata.
Az Opel Corsa-e és az Opel Mokka-e a nagy múltú – és immár összesen kilenc villamosított személyautó-, valamint könnyű hasznonjármű modellt kínáló – német márka elektromos offenzívájának fontos eleme. A villamosítás 2024-re az Opel teljes kínálatára kiterjed, 2028 után pedig teljes mértékben az akkumulátoros elektromos hajtású modellekre koncentrál majd a márka az európai piacon.
[1] Német piacra készült modell. A hatótávolságot a WLTP tesztciklusa alapján határozták meg (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A valós mindennapi hatótávérték nagyban függ a környezeti hatásoktól, a vezetési stílustól, a hőmérséklettől, a fedélzeti kényelmi elektronikák (fűtés, légkondicionálás) használatától, az indulás előtti előhűtés, vagy előfűtés mértékétől, és a domborzati, valamint a forgalmi viszonyoktól is.
[2] Az AUTO BILD 45/2021-es, valamint a BILD am SONNTAG 46/2021-es száma alapján, a “25,000 euró alatti” kategóriában (környezetvédelmi támogatásokkal együtt).