Megújult a Lexus nagyteljesítményű sportszedánja

Európában már nem forgalmazzák, de a világ más piacain töretlenül népszerű a Lexus GS. Most a szedán csúcsverziója, a 473 lóerős GS F sportlimuzin újult meg finoman, de átfogóan.

Módosított futóművel, áthangolt kormányzással, valamint a kötelező optikai frissítésekkel folytatja pályafutását a Lexus GS F több fontos piacon.

A Lexus 2016-ban vezette be az F sportautó-család legfiatalabb tagját, a GS F modellt. Ugyanazt a rendkívüli, 5.0 literes V8-as szívómotort (az immár ikonikus 2UR-GSE blokkot) kapta meg, amelyet 2014-ben a középkategóriás IS F sportszedánba, majd 2015-ben annak kétajtós unokatestvérébe, az RC F szuperkupéba is beépítettek. A nyolchengeres legnagyobb teljesítménye 473 lóerő 7100/perc fordulatszámon, az 527 Nm nyomatéki csúcs 4800/percnél jelentkezik; az autó végsebessége 270 km/h.

Az elmúlt három év során nem változott érdemben az autó, csupán limitált kiadásokkal aktualizálták. Ezek sorában különösen emlékezetes volt a Lexus F család tízedik születésnapjára készült, jubileumi kivitel. Ezt kívülről Nebula-szürke fényezéséről, fekete, 19 colos BBS könnyűfém keréktárcsáiról, Michelin Pilot Super Sport abroncsairól és kéken pompázó Brembo féknyergeiről ismerhettük fel; az utastérben kék bőrülések, kék szénszálas betétek, kék biztonsági övek, váltókar és kormánykerék, valamint kék nyersbőr műszerfalborítás tette egyértelművé a választást.

A Lexus tervezőiben élénken élhetett még ennek a korlátozott példányszámú szériának az emléke, mert a mostani modellfrissítés során visszakanyarodtak a kék féknyergekhez. Opcióként narancssárga kivitelben is választható a Brembo fékkomponens – és valljuk be: mindkettő kiválóan mutat a matt fekete keréktárcsák mögött. Az utastérben még kontrasztosabbá tették a tradicionális fekete-fehér színvilágot; a markánsabb fehér elemekkel a külső visszapillantó tükör és a B-oszlop fekete borítása alkot kontrasztot.

A dizájnerek akár be is érhették volna ennyivel, ám úgy döntöttek, a futóművet sem hagyják érintetlenül. Megnövelték a kormánymű perselyeinek merevségét, így lineárisabb a kormányérzet, javult a pontosság. A hátsó futómű egyes elemeit öntött alumíniumból készült idomokkal váltották ki, ami a tömegcsökkentés mellett fokozott szerkezeti szilárdságot eredményezett. A fejlesztések a mindennapok során is élvezetesebbé teszik a GS F vezetését, de valójában zárt körpályán érvényesülnek teljes mértékben azok a változások, amelyeket Európában sajnos már nem élvezhetünk, hiszen tavaly szeptemberben a GS alapmodellel együtt a GS F forgalmazása is megszűnt a kontinensen.

Fotók: Lexus