Megvalósulhat a koncepció? Szabadidőjármű készülhet a Toyota Suprából?

Vajon még népszerűbb lesz egy sportautó-legenda, ha crossovert faragnak belőle, vagy pont a lényegét veszíti el ezzel? A Supra esetében például nem is olyan valóságtól elrugaszkodott a kérdés, mint első hallásra gondolnánk.

Ha álomautóról beszélünk, rendszerint két kategória jut eszünkbe: a sportautóké és a terepjáróké. A sportkocsik a mai napig megmaradtak a vágy korlátozott praktikumú tárgyainak, a nagy terepjárók hangulatát a személyautók biztonsági és kényelmi előnyeivel társító szabadidőjárművek azonban demokratizálták ezt az álmot. Az évről évre népszerűbb szabadidőjárművek jóvoltából ma már mindenki átélheti a terepjárózás élményét, még ha csak többségében külsőségekről is van szó.

Nem csoda tehát, ha egyre több gyártónál merül fel a két kategória ötvözésének a gondolata. A Porsche után a Lamborghini is elkészítette a maga megjelenésében és menetdinamikájában egyaránt rendkívül sportos szabadidőjárművét. Hamarosan pedig az Aston Martin, sőt, állítólag a Ferrari is csatlakozik azokhoz a gyártókhoz, akik szerint a stílustisztaságnál fontosabb, hogy lépést tartsanak a piac legújabb fejleményeivel. 

Amikor tehát a Supra lehetséges változatain gondolkodik a Toyota vezérkara, talán nem követnének el hibát, ha a sokak által vágyott kabrió (vagy a hagyománytisztelet jegyében még inkább kiemelhető tetőpaneles targa) verzió mellett egy emelt futóművű, valamivel robusztusabb megjelenésű modellváltozatot is megfontolnának. Ez elképzelhető volna visszafogottabb kivitelben, a frissen bemutatott Corolla Trek stílusában, ahogy azt egy formatervező művész Rain Prisk megálmodta, de akár valamivel merészebben is, ahogy az orosz autoreview.ru autós magazin grafikusa elképzelte. Egy ilyen magas