Meleg Forddal is képviseltette magát a cég Goodwoodban
A Ford haszonjárművek Ford Performance-fejlesztésű, iránymutató változatai készen állnak arra, hogy június 23-26. között lenyűgözzék a Goodwood Festival of Speed látogatóit. 😀
#jahogyezmárelmúlt? 😀
Az angliai Chichesterben megrendezett világhírű eseményen lesz látható először a a vállalat első, tisztán elektromos hajtású SuperVan modellje, a vadonatúj Ford Pro Electric SuperVan, és az új generációs Ranger Raptor dinamikus bemutatójára is itt kerül majd sor.
A vadonatúj Ranger Raptor egyik példánya Very Gay Raptor (Nagyon Meleg Raptor) fényezéssel lesz látható, hogy a vállalat ezzel is hangsúlyozza az LMBTQ+ közösség támogatását.
Az egyedi gyártású Ford Pro Electric SuperVan modellt a nemrégiben bemutatott E-Transit Custom 1ihlette; ez utóbbi kevéssel az E-Transit 2 bemutatása után jelent meg, Európa legkelendőbb áruszállítója elektromos utódjaként, és egyikeként annak a négy, tisztán elektromos hajtású haszonjárműnek, amelyeket a Ford Pro 2024-ig vezet be az európai piacokon.
Az új SuperVan a hegyi futamokon és a rendezvény központi helyszínén is látható lesz. Az autót azért fejlesztette ki a Ford, hogy érzékletesen szemléltesse a teljesítmény és a produktivitás új határait, és felpörgesse az elektromos Ford Pro termékek új generációjával megvalósítható konnektivitást. Június 23-án a márka izgalmas részleteket tesz majd közzé vadonatúj elektromos szemléltető autójáról, amely a legújabb modell a nagy teljesítményű haszonjárművek több mint 50 éves múltra visszatekintő SuperVan-sorozatából.
“A Ford SuperVan modellek már 1971 óta szemléltetik, milyen lehetőségeket rejt a Transit, és hogy milyen mértékben tágíthatók a teljesítmény határai,” nyilatkozta Mark Rushbrook, Ford Performance Motorsports igazgatója. “Az E-Transit Custom elektromos hajtásláncával és fejlett konnektivitásával az új Ford Pro Electric SuperVan egy egészen új korszakra nyit kaput.”
A Ford Performance sokszínű innovációját bizonyítja az új generációs Ranger Raptor is, amelynek dinamikus bemutatóját Goodwoodban rendezi meg a Ford. A látogatók a hegyi futamok között, a kemény off-road pályán is megcsodálhatják majd a 288 lóerős, 491 Nm forgatónyomatékú3, kettős turbótöltésű, 3,0 literes V6-os EcoBoost motorral hajtott autót.
Az először egy idén megosztott, lenyűgöző videóban feltűnt, második generációs Ranger Raptor közúton és terepen egyaránt minden eddiginél komolyabb teljesítményt kínál, ami többek közt a pozícióérzékelő FOXÒLive Valve lengéscsillapítóknak köszönhető, illetve az üzemmódválasztónak, amelynek hét fokozata között ugyanúgy megtalálhatók az aszfaltra való üzemmódok, mint a sziklás terephez kifejlesztett beállítás4. A fejlett konnektivitásról a Ford új generációs SYNC 4A® rendszere gondoskodik5, ami a 12 colos központi érintőképernyőn keresztül is kezelhető.
Very Gay Raptor a Kemény Beszélgetések sorozathoz
Amellett, hogy megcsillogtatja képességeit a hegyi futamon és az off-road pályán, a Ranger Raptor a diszkrimináció elleni küzdelemben is megjelenik, hiszen az autó a Ford új ‘Kemény Beszélgetések’ című sorozatánakhelyszíni beszélgetésében is feltűnik majd. A vitát – ami arról szól, hogyan támogathatja az autóipar az LMBTQ+ közösséget és az elfogadás kultúráját – a walesi rögbi-legenda, Gareth Thomas vezeti majd, aki a profi rögbiszövetség első nyíltan meleg játékosa.
Az eredeti Very Gay Raptort még 2021-ben mutatta be a Ford, hogy legkeményebb modellje révén álljon ki az online diszkrimináció ellen, miután egy közösségimédia-poszt alatt bántó kommentek jelentek meg az LMBTQ+ közösségről.
A Ford Ranger Raptor új stílusát csillogó aranyszínű fényezéssel alapozták meg, amit szivárványszínű mintával és egy rózsaszín szívvel egészítettek ki; az autó kifejezetten pozitív visszhangot keltett a közösségi oldalakon, ezért a Ford két ilyen járművet is készített, egyet az Egyesült Királyságban, egy másikat pedig Németországban.
A Digit feltűnik a Future Lab rendezvényen
A Ford az is megmutatja Goodwoodban, hogyan integrálható a fejlett robotika és az önvezető technológia a Ford Pro termékekbe és szolgáltatásokbaúgy, hogy ez hatékonyabbá és gazdaságosabbá tegye a haszonjárművek vásárlói számára a raktári munkát és a szállítást. A vállalat a rendezvény Future Lab részlegében mutatja be az Agility Robotics által kifejlesztett Digit robotot.
A karokkal és lábakkal kialakított Digit robotot arra tervezték, hogy emberekkel dolgozzon együtt, emberek számára kialakított munkakörnyezetben. 2020-ban a Ford vásárolt elsőként ilyen robotot, hogy megvizsgálja, milyen lehetőségeket kínál egy ilyen robot a raktáron belüli logisztikában és a kiszállítás utolsó 15 méterének megoldásában, illetve a hálózathoz csatlakozó Ford Pro járművekkel való kommunikációban.
Az autógyár intenzíven kutatja az önvezető árukiszállítás jövőjét; erre szolgál a 2021-ben útjára indított Ford Önvezetési Kutatási Program. Ennek részeként a Ford együttműködött a futárszolgáltatásra szakosodott Evri céggel, és úgy építettek át egy Transitot, hogy abban láthatatlan legyen az autó sofőrje, majd megfigyelték, hogyan viszonyulnak a gyalogosok és a vállalkozások egy vezető nélküli járműhöz.
A TFZ-P1 az új GRID™ Legends versenyfényezéssel lép színre
A Team Fordzilla csapat TFZ-P1 versenygépe június 23-tól szerepelni fog a GRID™ Legends játékban; ez alkalomból a Ford kiállítja az autó életnagyságú változatát a goodwoodi Go Electric standon, méghozzá pontosan azzal a speciális fényezéssel, ahogyan a képernyőn is látható lesz.
A kiállított gép különlegessége, hogy a cockpitjébe épített szimulátor révén a látogatók egyszerre tapasztalhatják meg a fizikai és virtuális valóságot.
Az először a 2020-as Gamescom rendezvényen bemutatott TFZ-P1 volt az első olyan virtuális versenyautó, amit egy autógyár tervezői a gamerekkel közösen alkottak meg. A Ford esport-versenycsapata, a Team Fordzilla alig három hónappal később már el is készítette a jármű valós méretű prototípusát.
A TFZ-P1 ingyen letölthető tartalomként (DLC) érhető el a GRID™Legends játk Trackday Hypercars géposztályában.