Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (5.)

Der neue Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 6,9 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 156 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 11,7 kWh/100 km) Exterieur: MANUFAKTUR graphitgrau magno; Interieur: Leder Nappa AMG schwarz mit grauer Ziernaht;Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 6,9 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 156 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 11,7 kWh/100 km* The new Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (combined fuel consumption, weighted: 6.9 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 156 g/km; combined electric energy consumption, weighted: 11.7 kWh/100 km) exterior: MANUFAKTUR graphit grey magno; interior: Nappa leather AMG black with grey contrast stitching;Combined fuel consumption, weighted: 6.9 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 156 g/km; combined electric energy consumption, weighted: 11.7 kWh/100 km*

Nyolc AMG vezetési mód
A nyolc AMG DYNAMIC SELECT „Elektromos”, „Komfort”, „Akkumulátortartás”, „Sport”, „Sport+”, „RACE”, „Slippery” és „Individual” vezetési mód pontosan az új hajtástechnológiához igazodik. Így széles körű vezetési élményt kínálnak – a hatékonytól a dinamikusig. A vezetési módok fontos paramétereket állítanak be: a hajtás és a sebességváltó reakcióját, a kormányzási karakterisztikát, az alváz csillapítását vagy a hangot. Az elektromos motor hajtóereje az adott vezetési módtól is függ. Kiválasztható a középkonzol kijelzőjén vagy az AMG kormánykerék gombjaival. Egy dolog azonban minden üzemmódban ugyanaz: a 150 kW-os villanymotor csúcsteljesítménye könnyen megkövetelhető a kick-down funkción keresztül. A haptikus gázpedál kézzelfogható nyomáspontot biztosít, amelyet a vezető lábának le kell győznie.

Alapfelszereltségként a Performance Hybrid csendesen (“Silent Mode”) indul “Comfort” vezetési módban, bekapcsolt villanymotor mellett. A műszercsoportban a „Kész” ikon jelzi, hogy a jármű készen áll a vezetésre. Ezenkívül az AMG-re jellemző erőteljes, hangzatos indítási hang hallatszik a belső térben a jármű hangszóróin keresztül, akusztikus visszajelzésként, amely jelzi az indulásra készséget. Az AMG Performance hibrid mozgásba hozásához csak enyhe nyomásra van szükség a gázpedálra.

  • “Elektromos”: a hangsúly az elektromos vezetési élményen van. A teljesen elektromos hajtás álló helyzetből 125 km/h-ig lehetséges, mindig kikapcsolt belső égésű motor mellett. Az AMG Performance 4MATIC+ alkatrészeihez való mechanikus csatlakozás azt jelenti, hogy az összkerékhajtás mindig rendelkezésre áll: ha a hátsó kerekeken hirtelen túl nagy a csúszás, a villanymotor teljesítménye a kardántengelyen és a hajtótengelyeken keresztül az első kerekekre is átkerül. Amikor az akkumulátor lemerült, vagy a vezető nagyobb teljesítményt kér, az intelligens vezérlés automatikusan “Komfort” vezetési módba kapcsol: a belső égésű motor beindul, és átveszi a hajtás erejét.
  • “Kényelem”: az indulás többnyire elektromos üzemmódban történik. A belsőégésű motor és a villanymotor ezután a helyzetnek megfelelően működik – elektromos hajtással alacsony fordulatszámon, például lakott területeken vagy a városközpontban. A belsőégésű motoros és villanymotoros hibrid vezetés általában országutakon és autópályán történik. Az elektromos motor hajtóereje maximum 25 százalék körüli.
  • Összességében az eredmény harmonikus és fogyasztás-optimalizált vezetési benyomást kelt, ami részben az AMG SPEEDSHIFT MCT-9G sebességváltó korai magasabb fokozatba kapcsolásának köszönhető. A felfüggesztést és a kormányzást úgy alakították ki, hogy a kényelemre helyezzék a hangsúlyt. A kormányzás fókuszában az energiahatékonyság áll, így csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Megmarad az AMG jellegzetes sportossága és mozgékonysága.
  • “Akkumulátortartás”: a “Komfort” hajtásprogramhoz hasonlóan a belsőégésű motor és az elektromos motor az adott helyzetnek megfelelően működik, maximálisan 25 százalék körüli lökettel. A legnagyobb különbség az, hogy a működési stratégia állandóan tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát. Például, ha az akkumulátor töltöttsége 75 százalék, akkor az „Akkumulátortartás”-ban ebben a tartományban marad. A villanymotor használata ekkor korlátozott és alacsony energiafogyasztásra optimalizálva, amit például visszanyeréssel kompenzálnak. Előny a járművezetők számára: egyszerűen a hajtásprogram megváltoztatásával eldönthetik, hogy mikor használják ki újra az akkumulátor töltöttségét.
  • „Sport”: belsőégésű motorral és villanymotorral való indulás, valamint a két hajtás szituációs kölcsönhatása. Az elektromos motor több, akár 65 százalékos löketet is engedélyez. Sportos vezetési benyomást kelt az agilisabb gázreakciónak, rövidebb váltási időknek és korábbi visszakapcsolásoknak köszönhetően. Dinamikusabb felfüggesztés és kormányzás.
  • “Sport+”: indulás belső égésű motorral és villanymotorral, valamint a két hajtás szituációs kölcsönhatásával. Még nagyobb teljesítmény, akár 80 százalék. Rendkívül sportos karakter a még agilisabb fojtószelep-reakciónak és a nagyobb váltásoknál a célzott nyomatékbeavatkozásnak, valamint a hengerlekapcsolásnak köszönhetően az optimális váltási idők érdekében. Megnövelt alapjárati fordulatszám a gyorsabb indítás érdekében. Még dinamikusabb beállítás a felfüggesztéshez, a kormányzáshoz és a hajtáslánchoz.
  • “RACE”: rendkívül dinamikus vezetéshez zárt versenypályákon. Ebben a módban az összes paraméter a maximális teljesítmény érdekében van konfigurálva. Kezdve belsőégésű motorral és villanymotorral, valamint a két hajtás szituációs kölcsönhatásával. Az elektromos motor teljesítménynövelése akár 80 százalékig. Erős akkumulátortöltés alacsony energiaigény esetén a maximális elektromos rendelkezésre állás érdekében.
  • Ezenkívül a “Boost Mode” a bal oldali kormánygombbal is előhívható. Az energiatartalékok kímélése érdekében a feltöltési teljesítményt ezután legfeljebb 30 százalékra korlátozzák. Ezeket kifejezetten a versenypályán lehet használni spontán energiaigényekhez kick-down és 100 százalékos teljesítménynövelés céljából – például gyorsítási manőverhez vagy kanyarokból történő erőteljes kigyorsításhoz.
  • „Csúszós”: Optimálisan csúszós utakra van hangolva, csökkentett teljesítményfelvétellel és lapos nyomatékgörbével. A csak elektromos vezetés és a regeneráció beállítása ki van kapcsolva.
    “Egyedi”: a hajtás, a sebességváltó, az AMG DYNAMICS, a felfüggesztés, a kormányzás és a kipufogórendszer egyedi testreszabása.

Új hangélmény minden vezetési körülmény között: elektromos, hibrid és belső égésű motor
Teljesen elektromos hajtással a törvényileg előírt akusztikus járműriasztó rendszer figyelmezteti a környezetet a Performance hibrid megközelítésére. Speciálisan megkomponált, alacsony frekvenciájú és sebességmodulált AMG hangot bocsátanak ki a külvilágba az elülső hangszórón és a hátul két hangszóróval ellátott soundbaron keresztül. A hang a belső térben is visszafogottan hallható, akusztikus visszajelzésként az utasok számára. Az Európai Unióban a rendszer 20 km/h-ig, az USA-ban kb. 30 km/h. Ezután az elektromos hajtás jele harmonikusan elhalványul. Aki akarja, nagyobb sebességtartományban is megtapasztalhatja az elektromos vezetési hangot. Mindössze annyit kell tenniük, hogy kiválasztják a hangot a kormánykeréken található megfelelő gombbal (a frekvenciahullám szimbólummal azonosítható).

Ezenkívül az AMG fejlesztői fejlettebb hangélményt kínálnak ügyfeleinek. Ebből a célból a kipufogórendszerben lévő nyomásérzékelőn keresztül felfogják a belsőégésű motor valódi hangját, és még azelőtt dúsítják azt, mielőtt a szórakoztató hangrendszeren keresztül kibocsátják a belső térbe. Ez lehetővé teszi a jellegzetes AMG hangzás testközelből való megtapasztalását. Ezenkívül a hangjelzést a külső hangszórók modulálják. Mindezt az adott piacokon érvényes törvényi előírások keretein belül. Az intenzitás a kiválasztott meghajtóprogramtól függ. Ez azonban egyénileg is beállítható a középkonzolon lévő kijelzőn vagy a kormánykerék gombjával. Egy dolog minden helyzetben ugyanaz marad: a Performance hibrid akusztikailag is azonnal felismerhető, mint AMG minden körülmények között.

A teljesítmény hibrid hajtás az ESP helyett egy kerék tapadását tudja szabályozni
A jármű dinamikájának szabályozása is előnyös a hibrid hajtásból. Az ESP® fékezési beavatkozása helyett az elektromos motor a tapadást is szabályozni tudja, amint egy kerék túl nagy csúszást jelez. Ennek érdekében az intelligens vezérlőrendszer csökkenti az elektromotor hajtónyomatékát, amely a korlátozott csúszású hátsó differenciálművön keresztül jut át a kerékre. Az eredmény az, hogy az ESP®-nek egyáltalán nem, vagy csak később kell beavatkoznia. Előny: így a belsőégésű motor nagyobb nyomatékkal üzemeltethető. Ez utólag javítja a mozgékonyságot és növeli a hatékonyságot. Ezen kívül a fékezés során egyébként “megsemmisült” teljesítmény felhasználható az akkumulátor töltésére.

Négy fokozatban választható regeneráció
Mivel a nagy teljesítményű akkumulátor a közvetlen hűtésnek köszönhetően mindig az optimális, 45 fok körüli hőmérsékleti ablakban van, a regeneráció is optimalizálható: általában egy akkumulátor nagy regenerációs kapacitás mellett erősen felmelegszik, így az energia-visszanyerést korlátozni kell.

A felépülés akkor kezdődik, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, azaz túlfutás üzemmódban a fékpedál megérintése nélkül. Ez feltölti az akkumulátort, és erős fékezőnyomatékot hoz létre, védve a kerékfékeket. A regenerációs szinttől és a forgalmi helyzettől függően ezeket egyáltalán nem kell alkalmazni. A regeneráció másik előnye: a jármű nem gyorsul fel meredek lejtőn. A rendszer motorfékként működik, és energiát táplál az akkumulátorba.

A vezető a jobb oldali AMG kormánygombbal négy különböző gyógyulási fokozatot választhat. Ez a “Slippery” kivételével minden vezetési programra vonatkozik, és az energia-visszanyerés a vezetési módtól függően eltérően van beállítva.

  1. szint: A jármű hasonló módon viselkedik, mint egy hagyományos belső égésű motor, kézi sebességváltóval, ahol a tengelykapcsoló ki van kapcsolva. Ha a sofőr leveszi a gázpedált, az autó a legkisebb ellenállással szabadon mozog. A regenerációs szint nagyon alacsony, és csak a jármű áramellátásának fenntartására szolgál. Kikapcsolt belső égésű motor mellett a hajtáslánc súrlódási veszteségei minimálisra csökkennek.
  2. szint: Ez az alapértelmezett beállítás. A regeneráció észrevehető a vezető számára. Ez megközelítőleg egy hagyományos belső égésű motor lassításának felel meg bekapcsolt tengelykapcsoló mellett.
  3. szint: Erősebb regeneráció. Ha haladunk a forgalommal, alig kell lenyomni a fékpedált.
  4. szint: A legmagasabb energia-visszanyerés. Itt az úgynevezett egypedálos vezetés lehetséges, akárcsak egy teljesen elektromos autóban. A vezetési körülményektől függően több mint 100 kW teljesítményt lehet visszavezetni az akkumulátorba.
    A RACE hajtásprogram különlegessége: a versenypályán a pilóta minden fékezésből a lehető legtöbb időt akarja kicsikarni. A “RACE” vezetési programban a regeneráció automatikusan 1-es szintre van állítva, hogy a határértékeken a lehető legjobban reprodukálható legyen a jármű viselkedése.