Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (7.)

Der neue Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 6,9 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 156 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 11,7 kWh/100 km) Exterieur: hightechsilber metallic; Interieur: Leder Nappa AMG schwarz mit gelber Ziernaht;Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 6,9 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 156 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 11,7 kWh/100 km* The new Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (combined fuel consumption, weighted: 6.9 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 156 g/km; combined electric energy consumption, weighted: 11.7 kWh/100 km) exterior: hightech silver metallic; interior: Nappa leather AMG black with yellow contrast stitching;Combined fuel consumption, weighted: 6.9 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 156 g/km; combined electric energy consumption, weighted: 11.7 kWh/100 km*

AMG RIDE CONTROL felfüggesztés adaptív csillapítási rendszerrel
Az alapfelszereltségű AMG RIDE CONTROL acél felfüggesztés adaptív lengéscsillapító rendszerrel a sportos menetdinamikát a hosszú távú kényelem magas szintjével ötvözi. Ennek alapját az első tengely, a rugóvezérlő karon speciálisan kifejlesztett kormánycsuklókkal és felfüggesztési csuklókkal, valamint a menetdinamikára tervezett elasztokinematikát is felvonultató hátsó tengely adja. Ennek alapján minden egyes keréknél a csillapítás folyamatosan az aktuális igényekhez igazodik – mindig figyelembe véve az előre kiválasztott felfüggesztési szintet, a vezetési stílust és az útfelület állapotát. A menetminőség és a kényelem javulása mellett ez mindenekelőtt a vezetésbiztonság növekedéséhez vezet. Az alkalmazott rendszer már bevált a GT3 ügyfélsportban és az AMG GT Black Series-ben. A kulcselemek a könnyű anyagokból készült lengéscsillapítók, amelyek lényegesen több hidraulikafolyadékot képesek mozgatni, mint a hagyományos rendszerek: a vékony dugattyú helyett egy lényegesen nagyobb tárcsa kiszorítja az olajat a lengéscsillapítóban. Mindegyik csappantyú két külső elektrohidraulikus szeleppel van felszerelve, amelyek egymástól függetlenül szabályozzák a húzást és a nyomást. Ennek során a rendszer vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli az üzemi adatokat, például a kormánykerék dőlésszögét, a jármű sebességét, a gyorsulást és a karosszéria mozgását. Ily módon a lengéscsillapítók vezérlése ezredmásodperceken belül a helyzetnek megfelelően történik. Az eredmény az, hogy még extrém vezetési manővereknél vagy rossz utakon is a kerekek mindig szilárdan a talajon vannak. Három különböző csillapítási térkép közül választhat (“Comfort”, “Sport” és “Sport+”).

Háromfokozatú AMG paraméteres kormányzás és alapkivitelű hátsó tengely kormányzás
A kormányzás elrendezése is hozzájárul a dinamika és a kényelem növeléséhez. A háromfokozatú AMG paraméteres kormányrendszer például változó kormánygeometriai áttétellel rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési programhoz. Nagy sebességnél a kormányrásegítés csökken; alacsony sebességnél folyamatosan növekszik. Ennek eredményeként alacsony sebességnél, valamint manőverezésnél és parkolásnál csak viszonylag kis erőre van szükség. Ha gyorsabban vezet, a lehető legjobb uralmat tudja tartani a jármű felett. A „Sport” és „Sport+” felfüggesztés beállításainál a vezető a kormányon keresztül is lényegesen több visszajelzést tapasztal a vezetési körülményekről.

Az alapkivitelű hátsó tengely kormányzása legfeljebb 2,5 fokos kormányzási szöggel működik. Eddig a pontig a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba forognak 100 km/h sebességig (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó). Ez a tengelytáv virtuális lerövidüléséhez vezet, és lényegesen mozgékonyabb bekanyarodást, kisebb kormányerőkifejtést és jobb manőverezhetőséget eredményez. Ez észrevehetően csökkenti a fordulókört kanyarodás vagy parkolás közben. 100 km/h feletti sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) a hátsó kerekek az első kerekekkel párhuzamosan forognak – maximum 0,7 fokkal. A tengelytáv virtuális meghosszabbítása pozitív hatással van a vezetési stabilitásra: irányváltáskor gyorsabban épít fel oldalirányú erőt, így a jármű közvetlenebben reagál a kormányparancsokra. A hátsó tengely kormányzása a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT vezetési módtól függ.

Az integrált AMG DYNAMICS dinamikus vezérlőrendszer is az alapfelszereltség része. Befolyásolja az ESP® (elektronikus menetstabilizáló program), az összkerékhajtás és az elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású hátsó differenciálmű szabályozási stratégiáit. Ez növeli a mozgékonyságot anélkül, hogy veszélyeztetné a jármű stabilitását. Különösen figyelemre méltó: az AMG DYNAMICS határozza meg, hogyan reagáljon a jármű. A rendszer a rendelkezésre álló szenzorok segítségével többek között a sebességet, az oldalgyorsulást, a kormányzási szöget és az elfordulási sebességet határozza meg. Az intelligens pilótavezérlési elvnek köszönhetően a vezető lépései és az érzékelők adatai alapján előre meg lehet tudni, hogy a vezető hogyan akarja a jármű viselkedését. A szabályozás a vezető dinamikus vezetési kompetenciájához igazodik – a rendszer észrevehető vagy zavaró beavatkozása nélkül. A vezető hiteles vezetési élményben részesül, magas kanyardinamikával és optimális tapadást, nagy stabilitást és kiszámítható irányíthatóságot. Még a tapasztalt sofőrök is optimális segítséget kapnak anélkül, hogy a rendszer pártfogását éreznék.

  • Az „Alap” a „Komfort” és az „Electric” vezetési módokhoz van hozzárendelve. A kialakítás nagyon stabil vezetést eredményez, magas lengési csillapítással.
  • Az „Advanced” funkció „Sport” módban aktiválódik. A jármű semlegesen kiegyensúlyozott marad. A csökkentett lengéscsillapítás és a fokozott agilitás támogatja a dinamikus manővereket, például a kanyargós országutakon való vezetést.
  • A “Pro” (a “Professional” rövidítése) a “Sport+” mód része. A “Pro”-ban a vezető még több segítséget kap a dinamikus vezetési manőverekhez, miközben a mozgékonyság és az útról érkező visszajelzések kanyarodáskor tovább fokozódnak.
  • A „Master” a „RACE” vezetési móddal párosul. A “Master” mód azoknak a vezetőknek szól, akik szeretnék megtapasztalni a dinamizmust és a vezetési élményt a körbezárt pályákon. A „Master” enyhén túlkormányzott járműegyensúlyt, közvetlenebb kormányzást és agilisabb befordulási viselkedést kínál. Ily módon a „Master” maximális mozgékonyságot biztosít, és optimálisan használja ki az „S” változatban rejlő dinamikai lehetőségeket. A „Master” mód aktiválásához a vezetőnek a középkonzolon lévő külön gombbal kell az ESP®-t ESP® SPORT kezelési módra vagy ESP® OFF-ra kapcsolnia.

Az „Individual” hajtásprogramban a vezetők maguk állíthatják be az AMG DYNAMICS „Basic”, „Advanced”, „Pro” és „Master” szintjeit.

Jó irányíthatóság és fakulásállóság: az AMG nagy teljesítményű összetett fékrendszer
A fékek terén sincsenek kompromisszumok: az extrém teljesítményadatoknak és az ehhez kapcsolódó teljesítménynek megfelelően az AMG nagy teljesítményű összetett fékrendszer hatdugattyús fix féknyergekkel elöl és egydugattyús úszónyergekkel hátul. alapkivitelben van felszerelve. A fékrendszer nagyon rövid féktávolságával, valamint nagy igénybevétel melletti maximális stabilitásával és fakulásállóságával nyűgöz le. Ezen túlmenően hosszú élettartammal és különösen gyors válaszadási képességgel rendelkezik. A kényelmi funkciók közé tartozik a Hill Start Assist és az alapozó/száraz fékezés nedves körülmények között. Kikapcsolt gyújtásnál és álló járműnél a sebességváltó automatikusan a “P” parkolóállást választja. Eközben az elektromos rögzítőfék automatikusan kiold, amikor elhúzódik. Opcióként kerámia, nagy teljesítményű összetett fékrendszer rendelhető.