Mercedes-AMG GT Coupé aerodinamika
Aktív aerodinamika a jó egyensúlyért és a nagy hatékonyságért
Az új AMG GT Coupé fejlesztésének kulcsfontosságú területe a magas aerohatékonyság volt, konkrétan: az alacsony légellenállás és a csökkentett emelés közötti tökéletesen kiegyensúlyozott kapcsolat. A sportos coupé itt az elöl és hátul elhelyezett kiterjedt aktív aerodinamikai elemekből profitál. Az összes áramlás-optimalizáló elem zökkenőmentesen beépült a külső kialakításba. Az AMG GT Coupé aerodinamikája megfelel a menetstabilitás, a légellenállás, a hűtés és a szélzaj komplex követelményeinek. Az aero-egyensúly lehetővé teszi a kritikus vezetési helyzetek hatástalanítását, például a hirtelen kitérő manővereket nagy sebességgel.
Az aerofejlesztés technikai csúcspontja az AIRPANEL kétrészes, aktív légvezérlő rendszer. Az első rész függőleges lécekkel működik, amelyek az első kötény alsó légbeömlő nyílása mögött vannak elrejtve. A második rész a felső légbeömlő mögött található, és vízszintes lamellákkal rendelkezik. Általában minden léc zárva van. Ez a helyzet csökkenti a légellenállást, és lehetővé teszi a levegőnek az alváz felé irányítását, tovább csökkentve az első emelést. Csak akkor nyílnak ki a bordák (a második rendszer csak 180 km/h-tól), ha az előre meghatározott alkatrészeken elértek bizonyos hőmérsékleteket és különösen nagy a hűtőlevegő-igény, és engedik a maximális hűtőlevegőt a hőcserélőkhöz.
Egy másik aktív elem a visszahúzható hátsó légterelő, amely zökkenőmentesen van beépítve a csomagtérfedélbe. A vezetési helyzettől függően változtatja a helyzetét. A vezérlőszoftver számos paramétert figyelembe vesz, beleértve a menetsebességet, a hossz- és oldalirányú gyorsulást, valamint a kormányzási sebességet. 80 km/h felett a légterelő öt különböző szöghelyzetet vesz fel, hogy optimalizálja a menetstabilitást vagy csökkentse a légellenállást.
A jobb kezelhetőséghez hozzájárul az aktív aerodinamikai elem is, amely a motor előtt az alvázban van elrejtve. Ez a körülbelül két kilogramm súlyú karbonprofil egy exkluzív AMG fejlesztés és szabadalmak által védett. Az AMG hajtásprogramjainak helyzetére reagál, és 80 km/h-s sebességnél automatikusan 40 millimétert süllyed. Ez Venturi-effektust hoz létre, amely felszívja az autót az úttestre, és csökkenti az első tengely emelését. A vezető ezt pozitívan érzi a kormányzásban, mivel az AMG GT Coupé pontosabban kormányozható a kanyarokban, még nagyobb iránystabilitás mellett.
Opcióként aerodinamikai csomag is rendelhető. Ez magában foglalja a külső légbeömlő nyílásokon és a kerékjárati íveken lévő további csiszolásokat is. Hátul a légáramlást a hátsó kötény oldalsó ráncai, egy nagyobb diffúzorcsatlakozó és egy rögzített hátsó szárny optimalizálják. Összességében az aerodinamikai csomag csökkenti az első tengely emelőképességét és növeli a hátsó tengely leszorítóerejét.