Mercedes-AMG PureSpeed ​​– kifejező koncepcióautó a Mythos sorozat első modelljébe pillant

Im Vorfeld des F1™ Grand Prix in Monaco präsentiert Mercedes-AMG das Concept Mercedes-AMG PureSpeed. Das Konzeptfahrzeug gibt einen Ausblick auf das erste Modell der stark limitierten Mercedes Benz Mythos-Serie. In the run-up to the F1™ Grand Prix in Monaco, Mercedes-AMG is presenting the Mercedes-AMG PureSpeed concept. The concept car provides a preview of the first model in the highly limited Mercedes-Benz Mythos series.

  • A radikális tervezési koncepció elindítja a rendkívül exkluzív Mythos sorozat elindítását
  • A Mercedes-AMG PureSpeed ​​koncepció a legendás versenyautók formanyelvére utal
  • Exkluzív világpremier a vízen a Formula 1™ Monacói Nagydíj részeként
  • A kis szériás modell jövőre debütál
  • Forma 1™ érzés két embernek

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Izgalmas, energetizáló és lélegzetelállító – a Mercedes-AMG PureSpeed ​​koncepció a csúcspont a Formula 1™ Monacói Nagydíjra való felkészülésben. A teljesen nyitott, kétüléses, tető és szélvédő nélküli teljesítményautó radikális dizájnja tisztelgés az autóversenyzés előtt. A koncepcióautó a rendkívül limitált Mercedes-Benz Mythos sorozat első modelljének előzetesét nyújtja. A Concept Mercedes-AMG PureSpeed ​​világpremierje exkluzív környezetben, a Formula 1™ Monacói Nagydíj pálya szélén zajlott. A jármű egy úszó pontonon mutatkozott be a hercegség kikötőjében, és lenyűgözte a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team versenyzőit, Lewis Hamiltont és George Russellt is.

„A Concept Mercedes-AMG PureSpeed ​​bepillantást enged abba, ami valószínűleg a legközvetlenebb módja a teljesítmény és a vezetési élmény megtapasztalásának. Radikálisan nyitott, sem tető, sem szélvédő nem választja el a két utast az elemektől. Minden érzékszervével szűretlenül átélheti a fényt, a levegőt és a szenvedélyt. Első Mythos járművünk koncepciójaként az exkluzivitás legmagasabb szintjét testesíti meg. Az olyan dizájnelemek, mint a HALO, szintén Forma-1-es hangulatot keltenek. Ezért nincs jobb hely a világpremierhez, mint Monaco.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz G-osztály és Mercedes Maybach részlegének vezetője

A Mercedes-AMG PureSpeed ​​koncepció a Mercedes-Benz egyedülálló hagyományait ünnepli tiszta és kompromisszumok nélküli versenyautó-dizájnnal, innovatív anyagokkal és modern technológiával. A szigorúan korlátozott, 250 darabból álló sorozat csak a Mercedes-Benz legelhivatottabb rajongói és gyűjtői számára lesz elérhető. A legendás versenyautók ihlette, a páratlan versenyesztétika és a rendkívül dinamikus teljesítmény kombinációja a Concept Mercedes-AMG PureSpeed-et egyedülálló vezetőgéppé teszi az ínyencek számára. A Mercedes-Benz „exkluzivitás csúcsát” testesíti meg a felső szegmensben.

HALO rendszer az A-oszlop helyett

Az egyik legfontosabb dolog a HALO rendszer, amely a jármű hagyományos A-oszlopát váltja fel. Ez az elem a motorsport első osztályának közvetlen származéka, és 2018 óta minden Formula 1™ járműben megtalálható. Baleset esetén védi a vezető fejét. A HALO név leírja az alakját. A Formula 1™-hez hasonlóan a Concept Mercedes-AMG PureSpeed ​​biztonsági rendszere egy konzolból áll, amely a jármű karosszériájához kapcsolódik. Ez az aerodinamikailag optimalizált alkatrész az utasok védelmét szolgálja, akárcsak a Formula 1™-ben. A csomagban két aerodinamikailag optimalizált sisak található, amelyeket kifejezetten a Concept Mercedes-AMG PureSpeedhez terveztek és gyártottak. A Formula 1™ látómezője így valósággá válik két ember számára. Sem tető, sem szélvédő, sem oldalablakok nem választják el őket a környezetüktől. A belső tér további kiemeléseket tesz lehetővé egyedi szín- és felszereltségi koncepciójával, valamint az IWC Schaffhausen által tervezett egyedi órával a műszerfalon.

A dizájnt a Mercedes-AMG ONE hiperautó ihlette

A Mercedes-AMG PureSpeed ​​koncepció egy igazán nagy teljesítményű autó, rendkívül alacsony sziluettjével. Számos dizájnelemet a Mercedes-AMG ONE hiperautó ihletett – a technikás, élesen vágott, látható szénszálas részek a jármű alsó részén erős kontrasztot adnak a jármű felső részének érzéki, lekerekített formáihoz.

A kerekek kialakítását az egyedi szénszálas burkolat jellemzi az első és a hátsó kerékburkolatokon.
A hátsó kerékburkolatok teljesen zárva vannak az aerodinamika javítása érdekében. Az első kerékburkolatok nyitottak, hogy optimalizálják a légáramlást az elülső oldalon a fékhűtés és a leszorítóerő érdekében.

A sportautókra jellemző a hosszú motorháztető és a nagyon alacsony eleje markáns „cápaorrral”. Az elülső kialakítás a Mercedes-AMG ONE-hoz hasonló, széles alsó légbeömlővel AMG felirattal és sötét, krómozott Mercedes csillaggal a puha orron. Ehhez járul még az aerodinamikailag optimalizált, sportos motorháztető kiegészítő légkivezetéssel. Elöl és oldalt kicsi, átlátszó terelők irányítják a szelet a pilótafülke fölé.

A tervezőcsapat precíziós munkája az aeroflics oldalsó küszöbborításon is meglátszik. A széles nyomtávú hátsó kerekek feletti izmos vállak beleolvadnak az elegáns csomagtérfedélbe és a szélességet hangsúlyozó hátsó köténybe.

Hódolat a legendás Mercedes modellek előtt

Sok más dizájnrészlet is tiszteleg a motorsport előtt. Az ülések mögötti két repülő támpillér olyan legendás versenyautókra emlékeztet, mint a 300 SLR, amellyel Stirling Moss és Denis Jenkinson megnyerte az 1955-ös olaszországi Mille Migliát – rekord átlagsebességgel, hihetetlen 157 km/órával közúton.

A szemet gyönyörködtető fényezés – a Le Mans-i vöröstől a grafitszürkéig terjedő színátmenetben fekete AMG-mintával – az 1924-es szicíliai Targa Florio versenyen győztes Mercedes-autó színvilágára utal. Vörösre festették, ami jellemzően az olasz járművek számára volt fenntartva. A német versenyautókat akkoriban hagyományosan fehérre festették. A piros festés célja volt, hogy elriassza a helyi rajongókat attól, hogy akadályozzák az autó előrehaladását a versenyen. A puccs működött. 6:32:37,4 óra és 432 kilométeres versenytáv után a győztes, 10-es számú Mercedes 2 literes versenyautó haladt át a célvonalon az első helyen Christian Wernerrel a volán mögött. A 10-es szám a Concept Mercedes-AMG PureSpeed ​​első szárnyain is megtalálható, és a Targa Florio 100 évvel ezelőtti győzelmére utal.