Mercedes-AMG S-osztály (5.)
A teljesítmény hibrid hajtás az ESP helyett egy kerék tapadását tudja szabályozni
A jármű dinamikájának szabályozása is előnyös a hibrid hajtásból. Az ESP® motoros beavatkozása helyett az elektromos motor a tapadást is szabályozni tudja, amint egy kerék túl nagy csúszást jelez. Ennek érdekében az intelligens vezérlőrendszer csökkenti az elektromotor hajtónyomatékát, amely a korlátozott csúszású hátsó differenciálművön keresztül jut át a kerékre. Az eredmény az, hogy az ESP®-nek nem, vagy csak később kell fojtania a belsőégésű motort. Előny: A belsőégésű motor így nagyobb nyomatékkal üzemeltethető. Ez később javítja a mozgékonyságot. Ráadásul az egyébként csökkentett teljesítmény az akkumulátor töltésére is használható.
Háromfokozatú AMG paraméteres kormányzás és alapkivitelű hátsó tengely kormányzás
A kormányzás elrendezése is hozzájárul a dinamika és a kényelem növeléséhez. A háromfokozatú AMG paraméteres kormányrendszer például változó kormánygeometriai áttétellel rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési módhoz. Nagy sebességnél a kormányrásegítés csökken; alacsony sebességnél folyamatosan növekszik. Ennek eredményeként alacsony sebességnél, valamint manőverezésnél és parkolásnál csak viszonylag kis erőre van szükség. Ha gyorsabban vezet, a lehető legjobb uralmat tudja tartani a jármű felett. A „Sport” és „Sport+” felfüggesztés beállításainál a kormány lényegesen több visszajelzést ad a vezetési állapotról.
Az alapkivitelű hátsó tengely kormányzása legfeljebb 2,5 fokos kormányzási szöggel működik. Eddig a pontig a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba forognak 100 km/h sebességig (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó). Ez a tengelytáv virtuális lerövidüléséhez vezet, és lényegesen mozgékonyabb bekanyarodást, kisebb kormányerőkifejtést és jobb manőverezhetőséget eredményez. Ez észrevehetően csökkenti a fordulókört kanyarodás vagy parkolás közben. 100 km/h-nál nagyobb sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) a hátsó kerekek az első kerekekkel párhuzamosan forognak. A tengelytáv virtuális meghosszabbítása pozitív hatással van a vezetési stabilitásra: irányváltáskor gyorsabban épít fel oldalirányú erőt, így a jármű közvetlenebben reagál a kormányparancsokra. A hátsó tengely kormányzása a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT vezetési módtól függ.
Az aktív borulásstabilizálás és az aktív hátsó tengely kormányzása segít a vezetési viselkedés még tovább terjeszteni. Az AMG S-osztály egyrészt egy kényelmes túralimuzin, amely nagy sebességnél is abszolút stabil kezelhetőséget biztosít. Másrészt a vezető egy gombnyomással hívhatja elő a sportos karakterisztikát, agilis könnyedséggel és manőverezhetőséggel.
Jó irányíthatóság és fakulásállóság: az AMG nagy teljesítményű összetett fékrendszer
Az extrém teljesítménynek és a hozzá kapcsolódó teljesítménynek megfelelően alapfelszereltségként az AMG nagy teljesítményű kompozit fékrendszert használják elöl 6 dugattyús rögzített féknyergekkel, hátul pedig 1 dugattyús úszónyergekkel. A féktárcsák az első tengelyen 400 x 38 milliméter, a hátsó tengelyen 380 x 32 milliméteresek. A fékrendszer nagyon rövid féktávolságával, valamint nagy igénybevétel melletti maximális stabilitásával és fakulásállóságával nyűgöz le. Ezen túlmenően hosszú élettartammal és különösen gyors válaszadási képességgel rendelkezik. A kényelmi funkciók közé tartozik a Hill Start Assist és az alapozó/száraz fékezés nedves körülmények között. Kikapcsolt gyújtásnál és álló járműnél a sebességváltó automatikusan a „P” parkolóállást választja. Eközben az elektromos rögzítőfék automatikusan kiold, amikor elhúzódik. Az AMG kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszer opcionálisan rendelhető. A könnyű fékanyag súlyt takarít meg és csökkenti a rugózatlan tömeget.
Kényelmesebb és biztonságosabb vezetés a számos segédrendszerrel
Számos új vagy továbbfejlesztett vezetést segítő rendszer támogatja a vezetőt. Levetik a feszültséget a mindennapi életből azáltal, hogy helyzetspecifikus segítséget nyújtanak a sebesség alkalmazkodáshoz, a távolságszabályozáshoz, a kormányzáshoz és a sávváltáshoz. A járművezetők tovább maradhatnak fittek, és biztonságosabban és kényelmesebben érhetik el úticéljukat. Veszély esetén, vagyis ha például figyelmetlenség miatt balesetveszélyes, a vezetést segítő rendszerek helyzettől függően reagálhatnak a veszélyre, és így csökkenthetik az esetleges ütközések súlyosságát, vagy akár teljesen elkerülhetik azokat.
A vezetői kijelző új asszisztens kijelzője teljes képernyős nézetben jól mutatja a vezetéstámogató rendszerek működési elvét. A járművezetők absztrahált nézetben felismerik autójukat, sávjukat, sávjelzéseiket és más úthasználókat, például személygépkocsikat, teherautókat és kétkerekűeket. A rendszer állapota és az asszisztensek működése látható a környezet ezen ábrázolásán. Az új, animált segédképernyő egy valós időben generált 3D-s jeleneten alapul. Ez a dinamikus, kiváló minőségű megjelenítés a vezetést segítő rendszerek működését kiterjesztett valóságú vezetési élményként teszi átláthatóvá.
A Mercedes-AMG S-osztály vezetéstámogató rendszereinek legfontosabb újdonságai
Active Distance Assist DISTRONIC
Ez az intelligens rendszer minden típusú úton – autópályán, országúton vagy városban – képes automatikusan megtartani az előre beállított távolságot az elöl haladó járművektől.
Az újdonságok közé tartozik az ütközést elkerülő reakció az álló úthasználóknak maximum 100 km/h-ig (korábban: 60 km/h), valamint a DISTRONIC dinamikájának kiválasztása MBUX-ban a DYNAMIC SELECT-től függetlenül.
Aktív kormányzási asszisztens
Ez segíti a járművezetőket abban, hogy 210 km/órás sebességtartományban kövessék a sávjukat.
Az újdonságok közé tartozik a 360°-os kamerával kiegészített sávérzékelés, jelentősen megnövelt elérhetőség és kanyarodási teljesítmény vidéki utakon, fokozott sávközéppontosítás autópályákon, helyzetspecifikus off-lane vezetés (pl. vészfolyosó kialakítása, de tájékozódás a pálya szélén is). sáv a vidéki utakon középső jelzések nélkül).
Traffic Sign Assist
A hagyományosan kitáblázott sebességkorlátozások mellett ez felismeri a fej feletti portálokat és útépítési táblákat.
Újdonság a stoptábla figyelmeztető funkció – figyelmeztető jelzés a stoptábla befutására – és a piros lámpás figyelmeztető funkció – figyelmeztetés a piros lámpára való behajtásra.
Aktív sávtartó asszisztens
A 60 és 250 km/h közötti sebességtartományban az Active Lane Keeping Assist egy kamera segítségével érzékeli, ha a sávok jelzései vagy az utak széle keresztezik, így segít a vezetőnek elkerülni a sáv akaratlan elhagyását. A rendszer akkor is beavatkozik, ha ütközésveszély áll fenn a szomszédos sávban észlelt közlekedőkkel, pl. előző vagy szembejövő járművekkel.
Az új funkciók közé tartozik az útszélekre adott reakció, pl. fűszegély, különösen intuitív beavatkozás a kormányon keresztül, az érzékenység beállítása menün keresztül (Early, Medium, Late) és a veszélykijelző hozzáadása az Active Ambient Lighting és az Augmented Reality Head-up Display segítségével.
Aktív sávváltás asszisztens
Az Active Lane Change Assist együttműködően segíti az új S-osztály vezetőjét, amikor a szomszédos sávba mozog. A jobbra vagy balra történő sávváltást csak abban az esetben segítik, ha az érzékelők azt észlelik, hogy a szomszédos sáv a jelenlegi sávtól szakadt sávjelzéssel van elválasztva, és a vonatkozó veszélyzónában más járművet nem észlel.
Újdonság a hosszabb keresési fázis (országtól függően 10 mp helyett 15 mp), amelyben a sávváltás megtörténhet, valamint a magasabb oldaldinamika (országtól függően).
Aktív vészleállítási asszisztens
Az Active Emergency Stop Assist lefékezi a járművet a saját sávjában, ha azt észleli, hogy a vezető hosszabb ideig nem reagál a forgalmi helyzetre. Ez az új Mercedes-AMG S-osztályban akkor is működik, ha a kormányzás-asszisztenssel ellátott DISTRONIC Active Distance Assist nincs bekapcsolva.
Az egyéb újítások közé tartozik a biztonsági övek előfeszítése és a fékremegés, mint utolsó figyelmeztetés a fékezés előtt, valamint az opcionális sávváltás egy sávon (80 km/h-nál, nincs akadály a szomszédos sávban).
FIGYELEM SEGÍTŐ
A standard rendszer képes észlelni a vezető fáradtságának és súlyos figyelmetlenségének jellemző jeleit, és figyelmeztető üzenettel felszólítja őt, hogy tartson szünetet.
A kiegészítő mikroalvás figyelmeztetés új funkció. Tartalmazza a vezető szemhéjmozgásának elemzését a vezető kijelzőjén megjelenő kamera segítségével (csak bizonyos opcionális extrákkal együtt). A mikroalvás figyelmeztető funkció már 20 km/h-s sebességtől aktív.
Aktív fékasszisztens keresztforgalom funkcióval
Az Active Brake Assist a fedélzeti érzékelők segítségével érzékeli, hogy fennáll-e az ütközés veszélye az előtte haladó, keresztező vagy szembejövő járművekkel. Közelgő ütközés esetén a rendszer vizuálisan és akusztikusan is figyelmeztetheti a vezetőket. Túl gyenge fékezés esetén lehetőség van a vezetők támogatására a fékezőnyomaték helyzetnek megfelelő növelésével és önálló vészfékezéssel is, ha a vezető nem reagál.
Az új funkciók közé tartozik a kikapcsolási funkció (pl. gyalogos átkelés lekapcsoláskor), a keresztirányú forgalom kiterjesztése a hosszú távú útvonalakra (72 km/h helyett 120 km/h-ig), valamint a szembejövő forgalom figyelmeztetése/fékezése .
Aktív holttér-asszisztens és kilépésre figyelmeztető funkció
Az Aktív holttér-asszisztens vizuálisan – és ha a visszajelzők működnek – akusztikusan is figyelmeztethet az esetleges oldalirányú ütközésekre 10 és 200 km/h közötti sebességtartományban. Ha a vezetők figyelmen kívül hagyják a figyelmeztetéseket, és mégis sávváltást kezdeményeznek, a rendszer az utolsó pillanatban 30 km/h feletti sebességnél beavatkozhat az egyik oldali fékezéssel korrekciós intézkedésként. Amikor a jármű áll, a kijáratra figyelmeztető funkció figyelmeztethet a kiszállásra, mert egy jármű (vagy akár egy kerékpár) elhalad a kritikus területen. Ez a funkció a jármű álló helyzetében és a gyújtás kikapcsolása után legfeljebb 3 percig érhető el.
Az új funkciók közé tartozik az Active Ambient Lighting hozzáadása a vészkijelzőhöz (a kilépési figyelmeztetéshez is). Az MBUX Interior Assistant kameráinak köszönhetően még akkor is vészhelyzeti figyelmeztetés adható, ha a járműben ülők csupán a kezüket a kilincs felé mozdítják.
Kitérő kormányzási asszisztens
Az Evasive Steering Assist támogathatja a vezetőket, amikor el akarják kerülni a rendszer által veszélyes helyzetben észlelt úthasználót.
Az új S-osztályban a rendszer nem csak az álló és átkelő gyalogosokat ismeri fel, de immár figyelembe veszi a gyalogosokat és a hosszirányban közlekedő járműveket, valamint a kerékpárosokat is. A sebességtartomány 108 km/h-ra nőtt (72 km/h helyett), és a távolsági utakon is segítséget nyújtanak.
DRIVE PILOT rendszer a feltételesen automatizált vezetéshez
A Németországban jelenleg a Mercedes-Benz S-osztályhoz és az EQS-hez rendelhető DRIVE PILOT egy későbbi időpontban a Mercedes-AMG S-osztályban is elérhető lesz. A feltételesen automatizált vezetési rendszer (SAE 3. szint) lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bizonyos körülmények között nagy forgalmi vagy torlódási helyzetekben a megfelelő németországi autópálya-szakaszokon 60 km/h sebességig átadják a vezetési feladatot a rendszernek. Az ügyfelek számára ez a végső vezetési élményt jelenti. Pihenhetnek vagy dolgozhatnak, és értékes időt nyerhetnek vissza.
A DRIVE PILOT aktiválása után a rendszer szabályozza a sebességet és a távolságot, és a sávon belül irányítja a járművet. Figyelembe veszi az útvonalat, az útvonal eseményeit és a közlekedési táblákat, és kiértékeli az adatokat. A DRIVE PILOT a váratlan forgalmi helyzetekre is reagál, és önállóan kezeli azokat, pl. sávon belüli kitérő manőverekkel vagy fékezési manőverekkel. A Mercedes-Benz feltételesen automatizált vezetési rendszer (SAE 3. szint) a Driving Assistance csomag környezetérzékelő technológiájára épül. További érzékelőket tartalmaz, amelyeket a gyártó nélkülözhetetlennek tart a biztonságos működéshez. Ezek elsősorban a radarok, a LiDAR és a kamerák. De az ultrahangos vagy nedvességérzékelők is értékes adatokat szolgáltatnak.