Mercedes-Benz 1,5 literes W 165 versenyautó (1939)

Bemutató a Goodwood Festival of Speed: Dynamic rendezvényen

A Mercedes-Benz egyetlen versenyre fejlesztette ki a W 165-öt – az 1939-es líbiai Tripoli Nagydíjra. Az olasz rendezvényszervezők kizárólag az 1,5 literes motorral szerelt voiturette formula járművek számára hirdették meg a versenyt. A cél az volt, hogy véget vessünk a német gyártók korábbi győzelmi sorozatának, hiszen sem a Mercedes-Benznek (1935-ben, 1937-ben és 1938-ban tripoli győztes), sem az Auto Unionnak (1936-ban győztes) nem volt ebbe a kategóriába alkalmas versenyautója. A stuttgarti versenyosztály azonban elfogadta a kihívást, és kevesebb mint nyolc hónap alatt megépített egy teljesen új, 1,5 literes versenyautót. Két W 165-ös vette fel a kesztyűt 1939. május 7-én, számban jelentősen felülmúlva a 28 pirosra festett Alfa Romeót és Maseratit. Diadalmas kettős győzelmet arattak: Hermann Lang harmadszor nyerte meg a látványos sivatagi versenyt, Rudolf Caracciola pedig második lett. A leggyorsabb olasz autó bő 4 perccel az Ezüstnyilak után haladt át a célvonalon.

Műszaki adatok: Mercedes-Benz 1,5 literes W 165 versenyautó
Bevetés: 1939
Hengerek: V8
Lökettérfogat: 1493 cc
Max. Teljesítmény: 187 kW (254 LE)
Végsebesség: 272 km/h