Mercedes-Benz 300 SL Coupé „Guruló alváz” (W 198), 1954
1954 februárjában New Yorkban bemutatták a 300 SL Coupé (W 198) sorozatgyártású sportautót. Sirályszárnyas ajtói nem önmagukban esztétikai célt jelentettek, hanem műszaki szükségletet. Ennek oka az volt, hogy a jármű könnyű és rendkívül csavarodásnak ellenálló csővázra épült. Olyan magasra építették az oldalakon, hogy a hagyományos ajtóterveket nem lehetett megvalósítani. A márka még 1954-ben, a premier évében is egy látható technológiával ellátott alvázat használt lenyűgöző kiállításként a nagy autókiállításokon. A 75 kilogramm körüli csővázat háromszögbe összeállított csövekből hegesztették, így csak húzó- és nyomóterhelés hatására. A tárlaton jól látható a hathengeres motor szögletes beépítése, valamint a teljes hajtáslánc sebességváltóval, tengelyekkel és hajtótengellyel.
Műszaki adatok Mercedes-Benz 300 SL „Guruló alváz” (W 198)
Építés éve: 1954
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Végsebesség: akár 260 km/h