Mercedes-Benz a balesetmentes vezetést valósággá akarja tenni

EQE_Mue-Split Bremsung EQE_Mue-Split Bremsung

A biztonság a Mercedes-Benz DNS-ének lényeges része, és az egyik központi felelősség, amelyet a vállalat vállalt – minden úthasználó felé. A csillaggal ellátott márka elsődleges célja a balesetek megelőzése és a balesetek kimenetelének javítása. A cég az aktív és a passzív biztonság két évfordulóját használja fel arra, hogy bemutassa legújabb biztonsági funkcióit. Pontosan 25 éve, októberben autóteszt indított el mindent. Svédországban 1997-ben az A-osztály elgurult az úgynevezett „jávorszarvas teszt” során. Ez késztette az ESP® elektronikus menetstabilizáló rendszer gyors és széles körű bevezetését az összes Mercedes-Benz modellsorozatban. A vállalat azonnal megkezdte a vezetéstámogató rendszerek széles körű fejlesztését[1]; ma a jelenlegi Mercedes-Benz modellek vezetői több mint 40 ilyen rendszer támogatását élvezik. A második évforduló: Húsz évvel ezelőtt mutatkozott be az azóta is folyamatos fejlesztésen átesett PRE-SAFE® megelőző védelmi rendszer. Ez volt az első alkalom, hogy az aktív elemek hozzájárultak a passzív védelmi intézkedések támogatásához a balesetek kimenetelének javítása érdekében. A vállalat világos célt követ: 2050-re a balesetmentes vezetést elérni. A vállalat ambiciózus célját vezérlő „valós életbiztonsági” filozófia a valós baleseteken alapul, a csoport saját Balesetkutató egységével, amely a Mercedes-Benz. több mint 50 éve vezényel, lényeges alkotóeleme. Az elmúlt években a kutatást Kínában és Indiában is kibővítették.

Huszonöt évvel ezelőtt felbolydult az autóipar, amikor 1997. október 21-én az új Mercedes-Benz A-osztály (W 168-as sorozat) látványosan gurult a svéd „Teknikens Värld” magazin tesztjén. Ily módon a kompakt autó és az akkor még csak a skandináv közvélemény által ismert úgynevezett „jávorszarvas teszt” segítette az Electronic Stability Program ESP® áttörést, igaz, önkéntelenül is. Alig két év telt el azóta, hogy a Mercedes-Benz először vezette be a rendszert alapfelszereltségként világszerte az S-osztály Coupé-ban (C 140-es sorozat). A cég azonnal reagált az A-osztályú incidensre, és mind a 18 000 járművet korszerűsítette, amelyet már szállítottak ingyenesen az ügyfeleknek. 1998 februárjától pedig az A-osztály alapfelszereltsége volt a rendszer. Ezzel a Mercedes-Benz az ipar úttörőjévé vált, 1999-től kezdve az összes modellsorozatot az ESP® alapfelszereltségével szerelték fel. Az ESP® egyik napról a másikra az innovatív és aktív autós biztonsági rendszer szimbólumává vált – járműosztálytól függetlenül. Ma, 25 évvel később, az ESP® minden Mercedes-Benz személygépkocsi alapfelszereltsége. 2011 novemberében pedig törvényi előírás lett minden új autó regisztrációjára Európában. Az ESP®-ről úgy vélik, hogy egyengette az utat a ma elérhető többi aktív vezetőtámogató rendszer előtt is.

Fékvezérlő rendszerek, amelyek több mint 100 járműfunkcióban vesznek részt
Az ESP® stabilizálja a járművet az egyes kerekek célzott és villámgyors fékezésével. A közvélemény által ez idáig nagyrészt figyelmen kívül hagyott fékvezérlő rendszerek a jávorszarvas-teszt incidens óta továbbra is gyors fejlődésen mentek keresztül. Napjainkban ezek a rendszerek több mint 100 járműfunkcióval párhuzamosan működnek, hogy aktívan javítsák a biztonságot, a hatékonyságot és a kényelmet számos vezetési helyzetben, kezdve az integrált fékvezérlőtől és az aktív hátsó tengely kormányzásától a terepfunkciókig, az elektromos meghajtások regenerációjáig, az emelkedőn való indulásig. asszisztens és pótkocsi stabilizálás az automatizált vezetés és számos segédrendszer támogatásához.

A fejlesztés mérföldkövei közé tartozik a hibrid és elektromos járművek regeneratív fékrendszere, amelyet a Mercedes-Benz még 2010-ben mutatott be. Fékezéskor az elektromos motor generátor üzemmódba kapcsol. A kerekek a hajtásláncon keresztül adják át a mozgási energiát a generátornak. A generátor forog, a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítja. Az elektromos motor által generált fékezőnyomaték az elektromos energia előállítása során lelassítja a járművet. Ha nagyobb fékerőre van szükség, a kerékfékek további lassítást biztosítanak. A generátor és a fékrendszer közötti elosztást, valamint a jármű stabilitását még a magas regenerációs fázisokban is mindig a fékvezérlő rendszer kezeli.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

TwoBox rendszer elektromos járművekhez
A közelmúlt egyik legjelentősebb újítása a TwoBox rendszer, amely 2020-ban került sorozatgyártásba. A rendszer, amely az ESP® és egy elektromechanikus fékrásegítő kombinációja, amely különösen az elektromos autók létfontosságú alkatrésze, felhagy a keletkező negatív nyomással. belső égésű motorral, amelyet azután egy hagyományos fékrásegítőhöz táplálnak. A rendszer gyors féknyomás-felépítése lehetővé teszi többek között a rövid féktávolságot az automatikus vészfékezés során.

Az új GLC, valamint az S-osztály plug-in hibridjeiben a >>>