Mercedes-Benz Classic Notes 1/2025

  • 1995: Az ESP ® elektronikus stabilitási program világpremierje
  • 1925: Létrejön a híres védjegy a Mercedes csillaggal a babérkoszorúban
  • 1895: Néhány évvel az autó feltalálása után a Benz szállítja az első buszt
  • 1900: A Mercedes márkanév bevezetésre kerül a DMG járművek számára

Innovációvezérelt márkaként a Mercedes-Benz folyamatosan feltalálja az autót. A társaság 1886 óta folyamatosan meghatározza a szabványokat és kíséri a társadalmi változásokat. Története ennek megfelelően gazdag eseményekben és történetekben. Itt egy rövid összefoglaló a történelem néhány fontos évfordulójáról és mérföldköveiről.

1995. február 6. – 30 évvel ezelőtt

A Mercedes-Benz bevezette az elektronikus stabilitási programot a sorozatgyártásba

  • Az ESP ® bemutatása a 140 modell sorozat S-osztályú kupéjában Észak-Svédországban
  • Mérföldkő innováció az aktív biztonság érdekében
  • Az ESP ® a Mercedes-Benz A-osztályban segít a rendszernek áttörést elérni a nagyszabású gyártásban

Az ESP ® elektronikus stabilitási program kulcsfontosságú találmány az autóiparban. Megakadályozza a jármű csúszását az egyes kerekek szelektív fékezésével, és így megelőzheti a baleseteket. Ez megkönnyíti a jármű ellenőrzését kedvezőtlen útviszonyok között. Az ESP ® 1995 februárjában ünnepelte világpremierjét Svédország északi részén, a 140 modell sorozat S-osztályú kupéjában. Az összehasonlítás egyértelműen azt mutatja, hogy az ESP ® -vel felszerelt luxuskupé stabil egy hóval borított úton, miközben a segédrendszer nélküli párja folyamatosan forog. Az ESP ® a Mercedes-Benz és a Bosch közös fejlesztése volt. A nagyszabású termelés áttörése három évvel később történt, amikor az ESP ® szabványt bevezették a felülvizsgált A-osztályba 1998-ban. Ezzel az intézkedéssel a Mercedes-Benz válaszolt a “jávorszarvas-tesztre ”.Az A-osztály bevezetése jelző hatást gyakorolt: szinte minden autógyártó követte ezt a tendenciát. 30 évvel a találmány feltalálása után az ESP ® a piacon lévő legtöbb járműben éberséget tart a veszélyes vezetési helyzetek villámsebességgel történő enyhítésére.

1925. február 18. – 100 évvel ezelőtt

Megszületett a Mercedes csillag a babérkoszorúban – A világ egyik legismertebb védjegye

  • Bejelentés a szabadalmi hivatalhoz a Daimler-Motoren-Gesellschaft és a Benz & Cie egyesülése előtti évben.
  • A csillag- és babérkoszorú egyesül, hogy létrejöjjön az új logó
  • A jelkép ma is a márka összes járműjét díszíti

A nagy eseményeket gyakran előre látják: 1926 júniusában a világ két legrégebbi autóipari vállalata egyesült. Majdnem 100 évvel ezelőtt a Daimler-Motoren-Gesellschaft Stuttgartban (DMG) és a Benz & Cie. Mannheimben egyesültek, hogy Daimler-Benz AG legyen az új Mercedes-Benz márkanévvel. Az előkészületek már 1925-ben teljes lendületben voltak. Ez magában foglalta egy új közös védjegy lajstromozását a szabadalmi hivatalban 1925. február 18-án; a Benz babérkoszorúban a háromágú Mercedes csillaggal ellátott jelző grafikusan ábrázolta az egyesülést. Mindkét elem története: 1909. június 24-én a DMG a háromágú csillag közüzemi modelljének védelmét kérte. Ez a belső égésű motor szárazföldi, tengeri és légi közlekedésben történő mobilitásának szimbolizálja. Kicsit később, 1909 augusztusában, a Benz & Cie. védjegyként egy babérkoszorúban regisztrálta nevét. 1924 májusábannehéz gazdasági időkben a két társaság elindította az egyesülés útját, és egyesítette erőit szindikátus létrehozására. Az 1925-ös új védjegy fontos közbenső lépés volt. A világhírű jelvény a mai napig minden Mercedes-Benz-t díszít.

1895. március 18. – 130 évvel ezelőtt:

Az első motorizált busz ingázik a Siegen – Netphen – Deuz útvonalon

  • 15 kilométer távolság 7 kW (5 LE) motorteljesítménnyel
  • A Benz & Cie nyolcüléses buszja felváltja a lovas kocsit
  • A századforduló körül számos korai tömegközlekedési projekt indul

Az autóbuszok alternatív hajtásrendszerei ma egyre növekszenek, legyen az üzemanyagcella hidrogénnel, mint energiaforrás, vagy az akkumulátor-elektromos hajtás. 130 évvel ezelőtt a benzinmotor alternatív hajtásrendszer volt, és az úttörő innovációk formálták a helyi tömegközlekedést. Új lovas kocsi helyett a “Netphener Omnibus-Gesellschaft ” 3,7 kW-os motorral (5 lóerő) buszt rendelt a Benz & Cie-től Mannheimben, 1894. november 19-én. 1895. március 18-án a Benz Landauer alapján kifejlesztett nyolc üléses jármű először indult el 15 kilométeres útján Siegerland gazdaságilag feljövő régiójában. A személyszállítás úttörőjeként azonban a busz megelőzte korát: topográfiát igényelt,a téli kihívásokkal teli útviszonyok és a technikai problémák miatt az autóbusz-társaság 1895 decemberében abbahagyta a vonalat. Az új típusú tömegközlekedés diadalmas előrelépése természetesen megállíthatatlan volt. Egy évtizeddel később, 1905. június 1-jén, például Bad Tölz és Lenggries között Daimler buszokkal megnyitották az első német motoros postai buszjáratot Felső-Bajorországban, az úgynevezett “Motorwagenlinie ” néven. És 100 évvel ezelőtt, 1925 júniusában, a Benz & Cie új korszakot indított az autóbuszok építésében alacsony keretű buszokkal. A lefelé ívelt keret példátlan szintű utazást és beszállási kényelmet nyújtott.“Motorwagenlinie ” néven ismert, Bad Tölz és Lenggries között, Daimler buszokkal nyitották meg. És 100 évvel ezelőtt, 1925 júniusában, a Benz & Cie új korszakot indított az autóbuszok építésében alacsony keretű buszokkal. A lefelé ívelt keret példátlan szintű utazást és beszállási kényelmet nyújtott.“Motorwagenlinie ” néven ismert, Bad Tölz és Lenggries között, Daimler buszokkal nyitották meg. És 100 évvel ezelőtt, 1925 júniusában, a Benz & Cie új korszakot indított az autóbuszok építésében alacsony keretű buszokkal. A lefelé ívelt keret példátlan szintű utazást és beszállási kényelmet nyújtott.

1900. április 2. – 125 évvel ezelőtt

A Mercedes márkanév az első modern autóval összefüggésben jött létre

  • Emil Jellinek és a DMG Nizzában megállapodnak a kocsikhoz nem modellezett járművek eladásáról
  • Az új motor neve “Daimler-Mercedes ”
  • Emil Jellinek lánya, Mercédès 

A luxusautóknak rezonáló névre van szükségük: Emil Jellinek ezt 125 évvel ezelőtt felismerte. A Bécsben és Nizzában élt, rendkívül sikeres autóipari üzletember, aki jól ismeri a technológiát, a Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) kiemelkedő termékeinek piaci potenciáljának további fokozására irányult. “A Mercédès ” különleges jelentéssel bírt számára, mivel az 1889-ben Bécsben született lánya ezt a nevet viseli. Annyira tetszett neki a hang, hogy a DMG által kifejlesztett motortípust hívta specifikációi szerint “Daimler-Mercedes ”. Ugyanakkor új, nagy teljesítményű járművet hívott fel. Az új nevet is kapta, és a DMG 1900. december 22-én szállította Nizzába az első Mercedes 35 lóerőt. Akkoriban a DMG és a Benz & Cie még mindig különálló társaságok voltak.Újabb 25 év telt el, amíg összeolvadtak a Daimler-Benz AG – megalapításával, és a két nagy márkanév a híres Mercedes-Benz világmárkává vált (lásd fent “1925. február 18. – 100 évvel ezelőtt ”). ). A Mercedes 35 lóerő következetesen kiszabadult a motorizált lovaskocsi elvétől, és első modern autónak tekintik: alacsony súlypontja, hosszú tengelytáv, könnyű szerkezet és méhsejt radiátor jellemezte. Verhetetlen volt az 1901 márciusában megrendezett “Nice Week ” rendezvényen, amely akkoriban a legfontosabb nemzetközi motorsport esemény volt. A sikerek jelző hatást gyakoroltak: a Mercedes-t választott autónak tekintették a felső társadalomban. Következésképpen a DMG 1902. június 23-án védjegyként regisztrálta a “Mercédès ” nevet.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!