Mercedes-Benz Direct Chat

Mercedes-Benz Direct Chat: interne ChatGPT-Anwendung für Beschäftigte Mercedes-Benz Direct Chat: an internal ChatGPT application for employees

Belső ChatGPT alkalmazás az alkalmazottak számára

  • A mesterséges intelligencia (AI) célja, hogy megkönnyítse az alkalmazottak mindennapi munkáját és növelje a hatékonyságot
  • A Mercedes-Benz Direct Chat lehetővé teszi a generatív mesterséges intelligencia használatát biztonságos környezetben


A bevezetés most kezdődik, és a munkaerő többsége számára az év végére befejeződik

A Mercedes-Benz egy belső webes alkalmazást vezet be alkalmazottai számára – a Mercedes-Benz Direct Chat-et. Az OpenAI ChatGPT technológiáját használja a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül. Ez egy szöveggenerátor, amely gépi tanulást és természetes nyelvi feldolgozást használ, hogy néhány másodperc alatt pontos és kontextus szerinti válaszokat adjon. Az intuitív és felhasználóbarát Mercedes‑Benz Direct Chat segíthet például e-mailek, jelentések és egyéb munkadokumentumok létrehozásában, vagy akár hosszabb szövegek összefoglalásában is. Kezdetben angol és német nyelven lesz elérhető. A generatív mesterséges intelligencián alapuló alkalmazások egyszerűsítik a folyamatokat és a feladatokat, és értékes időt takarítanak meg, különösen az adminisztrációban. A Mercedes-Benz ettől jelentős hatékonyságnövekedést vár. Ennek az innovatív technológiának a napi munkarutinba való integrálása tovább segíti a folyamatos jobb megoldások kínálását az ügyfelek számára.

„A mesterséges intelligencia a digitális átalakulás fellendítője. Ezért kell lehetőséget biztosítani alkalmazottainknak, hogy ezzel az úttörő technológiával dolgozhassanak, és saját tapasztalatokat szerezzenek védett környezetben. A Microsoft Azure OpenAI Service védjegyein alapuló Mercedes‑Benz Direct Chat bevezetése jelentős mérföldkő a digitális vállalattá válásunk felé, és ennek hasznosítása egy még hatékonyabb jövő felé vezet.”


Jan Brecht, a Mercedes-Benz Group AG információs igazgatója (CIO).

Az év végére a munkaerő nagy része már használhatja az alkalmazást, és biztonságos környezetben ismerkedhet meg a generatív mesterséges intelligencia lehetőségeivel – így megismerhetik annak lehetőségeit és kockázatait. A felhasználási feltételek kifejezetten erre a célra készültek. Például ellenőrizni kell a generált kimenet pontosságát, és egyértelműen meg kell jelölni, ha a szöveget a felhasználó nem vizsgálta át és nem hitelesítette.

A Mercedes-Benz speciális mesterséges intelligencia képzési ajánlatokkal támogatja a munkaerőt


Annak érdekében, hogy az alkalmazottak megismerkedjenek ezzel a témával és az eszközzel, a Mercedes-Benz különféle képzéseket kínál számukra. Ezek a bevezető foglalkozásoktól a speciális tanulási utakig terjednek. Ily módon a vállalat következetesen folytatja a Turn2Learn (LINK) képesítési kezdeményezéssel megtett utat, és átfogó lehetőségeket kínál alkalmazottai számára, hogy önállóan és rugalmasan tanuljanak jelenlegi vagy jövőbeli munkakörükhöz. A Turn2Learn minősítési kezdeményezés részeként a Mercedes-Benz több mint 2 milliárd eurót fektet be globális munkaerő képesítésébe 2030-ig. Az egyik hangsúly a digitalizációval és az AI-val kapcsolatos ajánlatokra helyeződik.

„A mesterséges intelligencia nem csak az ismétlődő és rutinfeladatok átvételét támogatja, hanem az összetettebb folyamatokat is. Ez egyre inkább időt és kapacitást szabadít fel kreatívabb és igényesebb tevékenységekhez. Nap mint nap látom, hogy a Mercedes hogyan – A Benz csapata magáévá teszi ezt a változást, és megtanulja, hogyan lehet a lehető legjobban kihasználni az olyan digitális lehetőségeket, mint az AI. Ily módon mindannyian a saját jövőjébe fektetünk be, és új szakmai lehetőségeket nyitunk meg maguk előtt. A Turn2Learn segítségével , cégünk megfelelő képesítéssel látja el alkalmazottait – beleértve a Mercedes-Benz Direct Chat szolgáltatást is.”


Sabine Kohleisen, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának emberi kapcsolatokért és munkaügyi igazgatója

A Mercedes-Benz garantálja az adatvédelmet és az adatbiztonságot


Az adatvédelem kiemelt fontosságú a Mercedes-Benz számára. A Mercedes-Benz Direct Chat használatához be kell tartani a vonatkozó adatvédelmi irányelveket és előírásokat. Az alkalmazottak szövegbevitelét anonim módon dolgozzák fel, és a bevitt adatokat nem tárolják a szervereken, és nem használják fel az AI képzésére. A Mercedes‑Benz a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatáson keresztül integrálja a ChatGPT-t, a nagyszabású generatív mesterségesintelligencia-modellek és az Azure felhő biztonsági, adatvédelmi és megbízhatósági funkcióival kombinálva. A webalkalmazást európai adatközpontokban üzemeltetik. A Mercedes‑Benz mindig felügyeli a háttérben futó informatikai folyamatokat.

„Nem az a kérdés, hogy felhasználják-e a mesterséges intelligenciát, hanem az, hogy hogyan. A Mercedes-Benz Direct Chat segítségével olyan innovatív megoldást kínálunk csapatainknak, amely egyszerre lehetőséget-orientált és példaértékű a mesterséges intelligencia felelősségteljes használatában. mesterséges intelligencia alapelveink és adatvédelem a fejlesztés kezdetétől fogva. A Direct Chat egyértelmű bizonyíték: a jövő technológiáinak interdiszciplináris megközelítésével, a lehetőségek megragadásával és a kockázatok szemmel tartásával sikeresen alakíthatjuk a Mercedes-Benz átalakulását.”


Renata Jungo Brüngger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, integritás, irányítás és fenntarthatóság

A Mercedes-Benz Direct Chat összhangban van a Mercedes-Benz AI-elveivel

Az Azure OpenAI Service integrálása a belső alkalmazással a Mercedes-Benz által alkalmazott AI-elvekkel összhangban történik. A vállalat kezdettől fogva figyelemmel kísérte az AI fejlesztésének és használatának jogi és etikai vonatkozásait, és ennek megfelelően világos irányelveket fogalmazott meg: a Mercedes-Benz négy alapelv szerint fejleszti és használja az AI-t: „felelősségteljes használat”, „magyarázhatóság”, „a magánélet védelme” és „biztonság és megbízhatóság”.