Mercedes-Benz W 196 R Forma-1-es versenyautó (1954/55) – Az őszi aukció fénypontja
- Az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum elárverezi eredeti Ezüst Nyilát a Mercedes-Benz Classic-szal és az RM Sotheby’s-szel együttműködve.
- A szakértők potenciális rekordértéket rendelnek a járműhöz
- Az aukció keretét a Mercedes-Benz Múzeum adja
- Előzetesen a Mercedes-Benz Classic gyártói szakértői jelentése igazolja az eredetiséget, a hitelességet és az egyedi történetet
A 2024-es Pebble Beach Automotive Week csúcspontja a W 196 R Forma-1-es versenyautó, amely a hétvégén a Mercedes-Benz standján lesz. A versenyautó 1965 óta az Indianapolis Motor Speedway Múzeum tulajdona. A járművet várhatóan az év végén aukcióra bocsátja az RM Sotheby’s a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban. Így egyike azon kevés W 196 R-nek, amely gazdát cserél. A szakértők potenciális rekordértéket rendelnek a járműhöz. A világ legértékesebb autója a két Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut Coupé” egyike. A Mercedes-Benz 2022 májusában adta el rekordáron, 135 millió euróért. A versenysportautó az 1954-es és 1955-ös szezon sikeres Forma-1 ezüstnyílján alapul.
„A Mercedes-Benz Silver Arrows évtizedekkel a kiruccanásaik és sikereik után is ragyog. A Mercedes-Benz Heritage minden termékével és örökségvédelmi szakértelmével támogatja a tervezett aukciót: az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum az aukcióból befolyt összeget kiállításának felújítására fordítja, hogy a világ minden tájáról érkező rajongók számára életben tartsa a motorsport vonzerejét. kortárs kínálat. A Mercedes-Benz Múzeum aukciója az év egyik legizgalmasabb pillanata lesz.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezérigazgatója
„Az RM Sotheby’s és a Mercedes-Benz Classic között csodálatos kapcsolat alakult ki az évek során. A legfontosabb az, hogy együtt dolgoztunk az „Uhlenhaut Coupé” piacra dobásán. Most az Indianapolisi Motor Speedway Múzeummal együttműködve bemutatunk valami különlegeset – egy Mercedes-Benz W 196 R-t, amelyen a két legnagyobb, Juan Manuel Fangio és Stirling Moss versenyzett. Az eladásból befolyt összeget jó célra fordítjuk, az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum örökségét különféle projekteken keresztül folytatjuk, és alapítványt hozunk létre a múzeum számára, hogy gyarapodjon és gondozhassa gyűjteményét, biztosítva a szervezet hosszú távú életképességét.”
Rob Myers, az RM Group of Companies elnöke és vezérigazgatója
„A Mercedes-Benz W 196 R a motorsport történetének figyelemre méltó darabja. Megtiszteltetés számunkra, hogy gyűjteményünkben megtalálható ez a rendkívüli jármű. Az aukcióból befolyt összegek biztosítják gyűjteményünk jövőjét, lehetővé téve számunkra, hogy olyan tárgyakat szerezzünk be, amelyek megfelelnek küldetésünknek, és folytatni tudjuk a szükséges helyreállítási munkákat az elkövetkező években. Örömünkre szolgál, hogy a Mercedes-Benz Classic szakemberei gyártójuk szakértői jelentésével igazolják az eredetiséget és a történelmet. A Mercedes-Benz Múzeum a megfelelő helyszín a következő aukcióhoz.”
Joe Hale, Indianapolis Motor Speedway Múzeum elnöke
A 2024-es Pebble Beach Automotive Week után a versenyautó a stuttgarti Mercedes-Benz Classic Centerbe érkezik a gyártó szakértői jelentésére. Ez a dokumentum részletesen bizonyítja a márka történetében a különösen jó minőségű klasszikusok eredetiségét és történetét. Ez teszi a hitelesség különleges tanúságtételévé. A Classic Center műszaki szakértői szorosan együttműködnek a Mercedes-Benz Classic Archívumával.
A 9-es alvázszámú Mercedes-Benz W 196 R adatai
A 9-es alvázszámú versenyautó az 1954-es szezon után készült el, és eredetileg szabadon álló kerekekkel szerelt változatként készült. Az 1955. január 30-i, formulamentes „Buenos Aires-i Nagydíj” alkalmából az alvázat 3 literes motorral szerelték fel. Juan Manuel Fangio mindkét futamban két második helyezést ért el hazai közönsége előtt, amivel megszerezte az összetett győzelmet. A szezon hátralévő részében a jármű a Forma-1-es előírásoknak megfelelően 2,5 literes motorral rendelkezett. 1955. szeptember 11-én Stirling Moss a szezon utolsó versenyén, Monzában vezette, a nagysebességű körpályára áramvonalas karosszériával szerelték fel. A hetedik pozícióban Moss 28 kör után lépett ki. A versenyzés befejezése után 1955-ben a járművet átadták az egykori gyári múzeumnak. 1965-ben az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum ajándékba kapta ezt a Mercedes-Benz W 196 R-t az akkori Daimler-Benz AG-tól.
Az 1954-es és 1955-ös szezon a márka legsikeresebb motorsport-évei közé tartozik: a Mercedes-Benz a Silver Arrow W 196 R-rel ragyogóan visszatér a Nagydíj színterébe. Juan Manuel Fangio mindkét évben Forma-1-es világbajnok lett. W 196 R. Ráadásul Stirling Moss 1955-ben megnyerte a Sportautó Világbajnokságot a 300 SLR-rel (W 196 S).
További információ a Mercedes-Benz W 196 R-ről: mb4.me/Rennwagen-W-196-R
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!