Mercedes-Benz W 196 R Forma-1-es versenyautó (1954/55) – Az őszi aukció fénypontja

Juan Manuel Fangio, der spätere Sieger, führt vor Stirling Moss beim formelfreien Großen Preis von Buenos Aires am 30. Januar 1955. Hier setzt Mercedes-Benz den Rennwagen W 196 R mit dem 3-Liter-Motor M 196.I aus dem 300 SLR (W 196 S) ein. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 55354-40) Juan Manuel Fangio, the eventual winner, leads ahead of Stirling Moss at the non-formula Buenos Aires Grand Prix on 30 January 1955. For that, Mercedes-Benz installed the W 196 R racing car with the 3-litre M 196.I engine from the 300 SLR (W 196 S) in the W 196 R racing car. (Photo signature of the Mercedes-Benz Classic Archive: 55354-40)

  • Az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum elárverezi eredeti Ezüst Nyilát a Mercedes-Benz Classic-szal és az RM Sotheby’s-szel együttműködve.
  • A szakértők potenciális rekordértéket rendelnek a járműhöz
  • Az aukció keretét a Mercedes-Benz Múzeum adja
  • Előzetesen a Mercedes-Benz Classic gyártói szakértői jelentése igazolja az eredetiséget, a hitelességet és az egyedi történetet

A 2024-es Pebble Beach Automotive Week csúcspontja a W 196 R Forma-1-es versenyautó, amely a hétvégén a Mercedes-Benz standján lesz. A versenyautó 1965 óta az Indianapolis Motor Speedway Múzeum tulajdona. A járművet várhatóan az év végén aukcióra bocsátja az RM Sotheby’s a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban. Így egyike azon kevés W 196 R-nek, amely gazdát cserél. A szakértők potenciális rekordértéket rendelnek a járműhöz. A világ legértékesebb autója a két Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut Coupé” egyike. A Mercedes-Benz 2022 májusában adta el rekordáron, 135 millió euróért. A versenysportautó az 1954-es és 1955-ös szezon sikeres Forma-1 ezüstnyílján alapul.

„A Mercedes-Benz Silver Arrows évtizedekkel a kiruccanásaik és sikereik után is ragyog. A Mercedes-Benz Heritage minden termékével és örökségvédelmi szakértelmével támogatja a tervezett aukciót: az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum az aukcióból befolyt összeget kiállításának felújítására fordítja, hogy a világ minden tájáról érkező rajongók számára életben tartsa a motorsport vonzerejét. kortárs kínálat. A Mercedes-Benz Múzeum aukciója az év egyik legizgalmasabb pillanata lesz.”

Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezérigazgatója

„Az RM Sotheby’s és a Mercedes-Benz Classic között csodálatos kapcsolat alakult ki az évek során. A legfontosabb az, hogy együtt dolgoztunk az „Uhlenhaut Coupé” piacra dobásán. Most az Indianapolisi Motor Speedway Múzeummal együttműködve bemutatunk valami különlegeset – egy Mercedes-Benz W 196 R-t, amelyen a két legnagyobb, Juan Manuel Fangio és Stirling Moss versenyzett. Az eladásból befolyt összeget jó célra fordítjuk, az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum örökségét különféle projekteken keresztül folytatjuk, és alapítványt hozunk létre a múzeum számára, hogy gyarapodjon és gondozhassa gyűjteményét, biztosítva a szervezet hosszú távú életképességét.”

Rob Myers, az RM Group of Companies elnöke és vezérigazgatója

„A Mercedes-Benz W 196 R a motorsport történetének figyelemre méltó darabja. Megtiszteltetés számunkra, hogy gyűjteményünkben megtalálható ez a rendkívüli jármű. Az aukcióból befolyt összegek biztosítják gyűjteményünk jövőjét, lehetővé téve számunkra, hogy olyan tárgyakat szerezzünk be, amelyek megfelelnek küldetésünknek, és folytatni tudjuk a szükséges helyreállítási munkákat az elkövetkező években. Örömünkre szolgál, hogy a Mercedes-Benz Classic szakemberei gyártójuk szakértői jelentésével igazolják az eredetiséget és a történelmet. A Mercedes-Benz Múzeum a megfelelő helyszín a következő aukcióhoz.”

Joe Hale, Indianapolis Motor Speedway Múzeum elnöke

A 2024-es Pebble Beach Automotive Week után a versenyautó a stuttgarti Mercedes-Benz Classic Centerbe érkezik a gyártó szakértői jelentésére. Ez a dokumentum részletesen bizonyítja a márka történetében a különösen jó minőségű klasszikusok eredetiségét és történetét. Ez teszi a hitelesség különleges tanúságtételévé. A Classic Center műszaki szakértői szorosan együttműködnek a Mercedes-Benz Classic Archívumával.

A 9-es alvázszámú Mercedes-Benz W 196 R adatai

A 9-es alvázszámú versenyautó az 1954-es szezon után készült el, és eredetileg szabadon álló kerekekkel szerelt változatként készült. Az 1955. január 30-i, formulamentes „Buenos Aires-i Nagydíj” alkalmából az alvázat 3 literes motorral szerelték fel. Juan Manuel Fangio mindkét futamban két második helyezést ért el hazai közönsége előtt, amivel megszerezte az összetett győzelmet. A szezon hátralévő részében a jármű a Forma-1-es előírásoknak megfelelően 2,5 literes motorral rendelkezett. 1955. szeptember 11-én Stirling Moss a szezon utolsó versenyén, Monzában vezette, a nagysebességű körpályára áramvonalas karosszériával szerelték fel. A hetedik pozícióban Moss 28 kör után lépett ki. A versenyzés befejezése után 1955-ben a járművet átadták az egykori gyári múzeumnak. 1965-ben az Indianapolisi Motor Speedway Múzeum ajándékba kapta ezt a Mercedes-Benz W 196 R-t az akkori Daimler-Benz AG-tól.

Az 1954-es és 1955-ös szezon a márka legsikeresebb motorsport-évei közé tartozik: a Mercedes-Benz a Silver Arrow W 196 R-rel ragyogóan visszatér a Nagydíj színterébe. Juan Manuel Fangio mindkét évben Forma-1-es világbajnok lett. W 196 R. Ráadásul Stirling Moss 1955-ben megnyerte a Sportautó Világbajnokságot a 300 SLR-rel (W 196 S).

További információ a Mercedes-Benz W 196 R-ről: mb4.me/Rennwagen-W-196-R

Tudtad?