Mérföldkövek a Toyota történetében Akio Toyoda vezetése alatt
Váratlan hírt közölt ma reggel a Toyota Motor Corporation. A pénzügyi év végével Akio Toyoda lemond a vállalat operatív vezetéséről. Helyét Koji Sato, a Lexus és a Gazoo Racing jelenlegi első embere foglalja el.
„KRISZIS A VÁLSÁG UTÁN”
2009 júniusában Toyoda lett a nagyapja, Kiichiro 1937-ben alapított társaság elnöke, Katsuaki Watanabe helyére. Akio volt a Toyoda család első tagja, aki 1995 óta vette át a kormányt.
Kinevezése az akkori világ legjövedelmezőbb és legértékesebb autógyártója volt, akkoriban $ 115 milliárd dollár értékben, és évtizedek óta jelentette első veszteségét, miután a globális pénzügyi válság arra kényszerítette, hogy tétlenítse a sok gyárat, amelyeket egy évtizedes könyörtelen terjeszkedés során épített.
Megígérte, hogy kiszorítja a társaságot a történelem legrosszabb visszaeséséből, nagyobb átláthatóságot biztosít a szétszórt vállalati kultúrában, és „visszahozza a társaságot az alapokhoz” olyan autók építéséről, amelyek boldoggá tették az embereket.
Alig hat hónappal később a vállalat évtizedek óta a legrosszabb minőségi válságba zuhant. A Toyota kritikát váltott ki a lassú válasz miatt, amikor több millió autó visszahívására került sor, hogy ellenőrizze a hibás gyorsítókat az Egyesült Államokban.
A biztonsági válság, amely arra kényszerítette a Toyodat, hogy vallomást tegyen a 2010-es kongresszus előtt, veszélyeztette a Toyota hírnevét és folyamatos sikerét a legjövedelmezőbb piacon.
Toyoda csütörtökön elmondta, hogy a kormánynál töltött ideje „válság utáni válsággal” kezdődött.”
Reklám · Görgessen a folytatáshoz
A következő években küzdenie kellett a 2011. évi földrengés és szökőár által okozott zavarokkal Japán északi részén.
Lassú EV ELFOGADÁS
Több mint egy évtizede a tetején, Toyoda az autóipar intenzív változásainak és a növekvő bizonytalanságnak az időszakában az autógyártó elnöke is volt, hogy a régi autógyártók, mint például a Toyota, hogyan tudják elkerülni az újabb kihívásokat – és gyakran nimbler – olyan kihívók, mint a Tesla ( TSAA.O ).
A Toyota szerint a fosszilis tüzelőanyagok, nem pedig a belső égésű motorok jelentik a problémát. A hibridek mellett, amelyeket több mint két évtizeddel ezelőtt népszerűsített a Prius-szal, a hidrogéntechnikát is támogatja, bár ez eddig nem érte el az akkumulátoros elektromos járművek ( BEV-k ) útját.
A Toyoda megvédte stratégiáját és az elektromos járművek fejlesztési terveit, amelyeket néhány környezetvédelmi csoport és befektető kritizált, akik azt akarják, hogy a társaság gyorsabban mozogjon a BEV-k elfogadása érdekében.
„Csakúgy, mint a teljesen autonóm autók, amelyeket mindannyian vezetnünk kellett volna, a BEV-k csak hosszabb időt vesznek igénybe, hogy mainstreamré váljanak, mint a média azt akarja, hogy higgyünk,” Toyoda tavaly év végén mondta az Egyesült Államok kereskedőinek.
Abban az időben azt mondta, hogy „a győzelemért való játék azt jelenti, hogy a pakliban lévő összes kártyával játszani kell – nem csak néhány közül. Szóval ez a stratégiánk, és ragaszkodunk hozzá.”
Toyoda összehasonlította az autógyártót egy “ áruház ” különféle járműveket árusító különféle igényű ügyfelek számára, és kijelentette, hogy vállalati elképzelése „mindenki számára biztosítja a mobilitás szabadságát … és nem akarunk senkit hátrahagyni.”
Az „áruház” megközelítése azonban komoly költségekkel járt.
reuters