Metrowagonmash: “Megoldjuk a rozsdásodási problémákat”

Az ‘M3-as metrókocsik: a rozsdásodásnál is nagyobb a baj’ címmel az mfor.hu-n megjelent cikk egyes állításai részben valótlanok, illetve félreérthetőek.
    

Ezúton is meg kívánjuk erősíteni a BKV Zrt. 2020. január 4. napján megjelentetett közleményében foglaltakat, miszerint csak a vázat burkoló lemeznél jelent meg – az utasbiztonságot jelenleg nem veszélyeztető – rozsdásodás, és ez is kizárólag az elsőként leszállított – a megrendelő BKV Zrt. által kért és a felek között egyeztetett technológiai módosításokat megelőzően felújított – szerelvényeken.

Azt is megerősítjük, hogy a Metrowagonmash, amint eddig, úgy a jövőben is a szerződés rendelkezéseinek megfelelően teljes mértékben eleget fog tenni jótállási, garanciális kötelezettségeinek, és jelenleg is teljes mértékben együttműködik a BKV Zrt-vel. A Metrowagonmash, mint a szerelvények gyártója már meg is kezdte a hibák és a rozsdásodással érintett részek teljes feltárását és szakszerű javítását.

A Metrowagonmash mintegy 125 éves múltra visszatekintő gyár, amely ma is a világ egyik legnagyobb metró jármű gyártója, tehát rendelkezik a feltárt problémák kezeléséhez szükséges technológiával, szakemberekkel és erőforrásokkal, csakúgy, mint az üzemeltető BKV Zrt. Ezért a Metrowagonmash is egyetért a BKV Zrt. azon döntésével, hogy egy külső szakértő bevonása nem bírna sem műszaki, sem egyéb hozzáadott értékkel.

JSC Metrowagonmash
Department of External Relations and Corporate Communications
(OTS)