Mi lett volna, ha…? (2.)

Ezeket az autókat vitte volna Genfbe a VW-csoport 

A svájci kormány a koronavírus miatt február 28-án letiltotta az összes, ezer fősnél nagyobb rendezvény megtartását. Így a március 5-15. közötti időszakra tervezett Genfi Nemzetközi Autószalon is elmarad. Mi azonban megmutatjuk, mit vitt volna a Volkswagen-csoport Genfbe: többek között három Golfot.

Az új Golf GTI szíve egy 180 kW-os (245 LE), 2,0 literes turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor, amelynek maximális forgatónyomatéka 370 newtonméter. Az alapkivitelben a négyhengeres motorhoz 6 fokozatú kézi sebességváltó járul, de rendelhető lesz 7 sebességes, dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) is.

genf_golf_gti.jpg

Golf GTE plug-in hibrid hajtásrendszere 110 kW (150 LE) teljesítményű TSI négyhengeres motorból, 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotorból, 6 fokozatú DSG sebességváltóból és új lítium-ion akkumulátorból áll. A modell összteljesítménye 180 kW (245 LE), és 400 Nm a maximális forgatónyomatéka. Az elődhöz képest a teljesen elektromos hatótávolság jelentősen, 60 kilométerre nőtt. A hatótáv növekedését az új Golf aerodinamikájának javításával sikerült elérni, és azzal, hogy az akkumulátor energiakapacitása 50 százalékkal 13 kWh-ra emelkedett. Így a Golf GTE akár 130 kilométeres sebességgel is vezethető tisztán elektromos üzemmódban.

genf_golf_gti3.jpg

A Golf GTE-hez hasonlóan a Golf GTD kétliteres, 200 lóerős négyhengeresének forgatónyomatéka is 400 newtonméter. Mint minden új turbófeltöltésű dízelmotor esetében, a Golf GTD hajtásrendszere is két SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátorhoz kapcsolódik. Ez az új, kettős adagolású SCR-rendszer kettős AdBlue befecskendezéssel jelentősen csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást elődjéhez képest. A Volkswagen a Golf GTD-t alapkivitelben 7 fokozatú, dupla tengelykapcsolóval ellátott DSG-sebességváltóval kínálja.