Mi lett volna, ha…? (3.)

Ezeket az autókat vitte volna Genfbe a VW-csoport

A svájci kormány a koronavírus miatt február 28-án letiltotta az összes, ezer fősnél nagyobb rendezvény megtartását, így a március 5-15. közötti időszakra tervezett Genfi Nemzetközi Autószalon is elmarad. Mi azonban megmutatjuk, mit vitt volna Genfbe a Volkswagen csoport.

A Touareg R indítja a Volkswagen idei hibrid kampányát, azzal, hogy a márka csúcsmodellje plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Touareg R egyébként a harmadik plug-in hibrid modell a Volkswagen európai termékcsaládjában – a Golf és a Passat után.

genf_touareg1.jpg

Talán mondani sem kell, hogy a kocsi olyan összkerék hajtású hibrid, amelynek hajtásrendszere egy 2 995 köbcentis V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, egy elektromos motorból és egy, a csomagtartó aljára beépített 14,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból áll.

A 462 lóerő összteljesítményű Touareg R akár 140 kilométeres sebességgel is futhat tisztán elektromos hajtással, ráadásul a háromliteres, 340 lóerős V6 TSI benzinmotor segíti ki a 136 lovas elektromos motort.

A kocsi külön érdekessége az Infotainment rendszer Hibrid menüje. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő (Battery Management) prediktív módon figyelembe veszi a tervezett útvonal és a topográfia adatait, és optimalizálja az akkumulátor használatát.

genf_touareg5.jpg

A nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval és 4MOTION összkerék hajtással ellátott autó 700 newtonméteres összesített forgatónyomatéka lehetővé tette, hogy a maximális vontatási tömeg 3,5 tonna legyen. Ezért a Touareg R az első plug-in hibrid SUV, amelyhez rendelhető lesz az automatizált manőverezési segédrendszer, a Trailer Assist.

A legújabb Travel Assist verzió egészen a 250 kilométeres sebességig támogatja a vezetést, bár ez inkább a rendszer kapacitását mutatja, hiszen senki sem fogja nagy sebességgel vontatni a jachtját a tengerhez.