Mi lett volna, ha…? (5.)
Ezeket az autókat vitte volna Genfbe a VW-csoport
A svájci kormány a koronavírus miatt február 28-án letiltotta az összes, 1 000 fősnél nagyobb rendezvény megtartását, így a március 5-15. közötti időszakra tervezett Genfi Nemzetközi Autószalon is elmarad. Mi azonban megmutatjuk, mit vitt volna a Volkswagen-csoport Genfbe.
A Formentor a CUPRA első modellje, amelyet önállóan fejlesztettek, vagyis nem SEAT alapjaira épült.
A rézszínű márkajelvény és a külön rendelhető rézszínű 19 hüvelykes felnik vállaltan utalnak a CUPRA nevének eredetére, hiszen a cuprum latinul rezet jelent. A réz és a grafitszürke összeállítás igen erős karaktert az idei utolsó negyedévben piacra lépő Formentornak. De nem a grafit a kocsi egyetlen színe, a paletta sokkal gazdagabb: összesen kilenc különféle színben lesz rendelhető az autó.
A karosszéria erős terepjáróra emlékeztet, de a hosszúkás vonalak – egyebek között a hosszú motorháztető – inkább sportautó jelleget mutatnak. A Formentor nem is olyan magas, mint egy átlagos SUV, mindössze 151 centiméter, amihez 445 centis hosszúság és 184 centiméteres szélesség társul.
Sportos vonalai ellenére a karosszéria figyelemre méltó teret és fejmagasságot biztosít az összes utas számára, ami a 2,68 méteres tengelytávval kombinálva a hátsó utasok számára is jelentős teret, valamint 450 literes csomagtartó kapacitást kínál.
A Formentort 18 hüvelykes Brembo fékek lassítják, és szükség is van rájuk, hiszen a kétliteres TSI motor 310 lóerős, míg a másik változat, a plug-in hibrid kivitel csúcsteljesítménye 245 lóerő. Ez utóbbi 1,4 literes TSI benzinmotorja egyébként 150 lóerős, míg a villanymotor 115 lóerőt biztosít. Mindamellett a 13 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorcsomagnak köszönhetően a plug-in Formentor pusztán elektromos hajtással 50 kilométer megtételére képes.