Mi lett volna, ha…? (6.)

Ezeket az autókat vitte volna Genfbe a VW-csoport 

A svájci kormány a koronavírus miatt február 28-án letiltotta az összes, 1 000 fősnél nagyobb rendezvény megtartását, így a március 5-15. közötti időszakra tervezett Genfi Nemzetközi Autószalon is elmarad. Mi azonban megmutatjuk, mit vitt volna a Volkswagen-csoport Genfbe.

A Škoda sportos RS-családjának első, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) tagja 245 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik, emellett a gyár három további, részben elektromos változatban is kínálja az Octaviát. A „sima”, vagyis az „R” nélküli, szintén hálózatról tölthető hibrid Octavia iV 204 lóerős, míg a 110, illetve 150 lóerős e-TEC Octaviák nevezetessége, hogy ezekben először szerepel a Škoda palettáján mild-hibrid hajtástechnika.

octavia_rs_iv_07_m.jpg

Octavia RS iV

A márka a modellnek köszönhetően új fejezetet nyit RS-modelljeink történetében, hiszen a sportos csúcsmodellbe első ízben tettek plug-in hibridhajtást, amely egyszerre fokozza az új modell menetteljesítményét, illetve mérsékli üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.

A Škoda 150 lóerős, 1,4 literes TSI benzinmotort és egy 85 kilowattos (114 lóerős) elektromos motort kombinál az OCTAVIA RS iV hajtásrendszerében, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgálnak, amit hatfokozatú DSG-sebességváltó továbbít az első kerekekhez. A 37 Ah kapacitású, 13 kWh energiatároló képességű nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor a WLTP ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tehet. Az elektromos töltőcsatlakozó a vezetőoldali első sárvédőben található. A 40 literes üzemanyagtartály öt literrel kisebb, mint a kizárólag belsőégésű motorral hajtott Octavia-modelleknél. A Limousine kivitel 450, illetve a Combo 490 literes csomagtartójában egy szokványos 12 voltos akkumulátor is rendelkezésre áll.

octavia_rs_iv_09_m.jpg

Sport-üzemmódban az RS iV álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/h-s tempóra, végsebessége pedig 225 km/h. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás és a jellegzetesen feszes hangolású sportfutómű pedig dinamikus menettulajdonságokról gondoskodik.