Miben más az Euro 5+-os motor az Euro 5-öshöz képest?
Az Euro 5+, vagy más néven Euro 5b nevű emissziós norma teljesítése már az összes idén bemutatott modellnek kötelező volt, 2025. január 1-től pedig minden új motornak tudnia kell. Miért nem Euro 6-nak hívják, és miben kell többet tudniuk ezeknek a motoroknak az Euro 5-höz képest?
Elképesztő, de a Suzuki PR-osa és a “haversrác ügynökségek” szemében a fogyatékkal élők nem emberek! Csak az influencer! Csak, azt szeretik!
Az Euro 5+ esetén a szennyező anyagok határértékei megegyeznek az Euro 5-tel, még a tesztciklus is azonos. Ami viszont új, hogy a katalizátor hatásfokának hosszú távon sem szabad romlania. Tehát nem elég a motornak új korában teljesítenie az előírásokat, azokat hosszú távon hoznia kell.
A katalizátor az az alkatrész, amely eltávolítja a szennyező anyagokat a kipufogógázból, és ez az alkatrész idővel veszít a hatékonyságából. Ezzel egyébként az Euro 5 is számol, de ott ezt egy 1,3-as szorzóval állapították meg, az Euro 5+-nál viszont a 130 km/h feletti végsebességű motoroknak 35 ezer kilométeres teszttávon kell garantálniuk a katalizátor megfelelő hatásfokát. Ám mivel a hatóságok nem méregethetik a katalizátort minden nap, így még egy elvárást támaszt az Euro 5+ a motorokkal szemben: az ECU-nak folyamatosan figyelnie kell a katalizátor állapotát. Ez viszonylag egyszerű, egy-egy lambdaszonda kerül a katalizátor elé és mögé, a kettő közötti különbségből pedig kiderül a katalizátor hatásfoka. Amennyiben a hatékonyság 20%-kal csökken, akkor automatikusan be kell kapcsolnia a hibajelző lámpának és az ECU-nak korlátoznia kell a motor teljesítményét.
Az Euro 5+-os motorok fejlesztése több tesztelést és extra rendszerek beépítését igényli, ami megemeli ezeknek a motoroknak a költségeit. Hatékonyabb katalizátorokat pedig annál nehezebb építeni, minél magasabb egy motor fajlagos teljesítménye, de a különböző vezetéstámogató rendszerek sem segítik a mérnökök dolgát: a gyorsváltó és a kipörgésgátló is a gyújtáskimaradással vagy a gyújtás késleltetésével játszik, ami túlmelegítheti a katalizátort – vagyis minden felmerülő problémára biztos megoldást kellett találniuk a mérnököknek.
Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa
Már a GSX-S1000 is Euro5+ kompatibilis
A GSX-S1000 is megfelel az EURO 5+ előírásoknak, ámde az a technikai újítások mellett is hű marad legendás örökségéhez. A GSX-R modellekből származó erőforrása továbbra is lenyűgöző teljesítményt nyújt, miközben a modell új 5 colos TFT LCD kijelzőt kapott.
Sanyiékat elvarázsolta a Suzuki GSX-S1000GT
Az új kijelző nem csak rendkívül informatív, de jól olvashatóan és könnyen átlátható módon jelenít meg minden adatot. A motorozás során szükséges valós idejű információkon kívül nemcsak a beállításokról, de már a motor különböző rendszereinek állapotáról is megfelelően tájékoztat.