Miért hír a Jeep Wrangler egy csillagja?
Az Euro NCAP úgy havonta ad ki egy-egy összefoglalót a legfrissebb tesztjeinek eredményéről. Amikor arról tudósított, hogy a Volkswagen Touareg 5 csillagos minősítést kapott, egyben arra is kitért a szervezet, hogy az új, Suzuki Jimny csupán 3 csillagot ért el. A nemzetközi sajtó persze lecsapott a hírre, de azt is hozzá tették, hogy a Jimny egy nagyon olcsó, viszont igen jól használható terepjáró, hiszen nem túlméretes, ahogy az egyre inkább divat, úgyhogy a mindössze 3,5 méteres kocsi a rövid tengelytávjával inkább valódi terepre való, és ott meg is állja a helyét.
December elején aztán újabb összefoglalóval jelentkezett az Euro NCAP, amelyben egyebek között kitérnek az Audi Q3 frissen kiérdemelt 5 csillagára, de arra is, hogy a Jeep Wrangler csupán 1 (!) csillagos eredményt ért el.
„Valóban kiábrándító, hogy egy vadonatúj autó 2018-ban úgy kerülhet piacra, hogy olyan alapvető vezetést támogató rendszereket nélkülöz, mint az Autonóm Vészfékező Rendszer (Autonomus Emergency Braking System, AEB), vagy a sávtartó elektronika” – jelentette ki Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.
Hát ezért hír az egy csillag, és azért is, mert valami fura módon dolgoznak az amerikai autógyárak. Az USA minőségvizsgáló szervezete, az NHTSA rendszeresen közli, hogy vizsgálataik szerint a sok autós által csodált detroiti izomautók és a nagy, vagyis full size pickupok milyen gyenge eredményeket produkálnak a töréstesztek során.
Sergio Marchionne, a júliusban elhunyt FIAT-Chrysler vezér még tavasszal kijelentette: mivel a FIAT 500 és a Jeep a legkelendőbb a világpiacon, erre a két modellcsaládra koncentrálnak. Csakhogy, amint a Wrangler példája mutatja, nem elegendő, ha egy új modell stílusos, és van benne egy jó nagy motor. Az utasokra, és a gyalogosokra is kellene gondolni a tervezéskor.