Miért magasabb a CR-V lengéscsillapítók cseréje után?
Ha a műhely dolgozói már ismerik a terméket, akkor csábító, ha egyszerűen nekilátnak anélkül, hogy a telepítés során rájönnének a különleges jellemzőkre. Végül is ez időt takarít meg, és a lépések mindig ugyanazok – nem igaz? Ez azonban gyakran nem így van, ha a lengéscsillapítók azonos típusúak, de a jármű típusa eltérő. Ha vannak speciális jellemzők, amelyeket figyelembe kell venni, a BILSTEIN mindig mellékeli a megfelelő telepítési információkat. Mustafa Yavuz a műszaki támogatástól a Honda CR-V első generációjával magyarázza ezt, amelyet 1996-tól 2001-ig gyártottak: „Egy műhely által ismertetett esetben az a furcsa helyzet állt elő, hogy a SUV hirtelen magasabban állt, mint korábban. a BILSTEIN B6 lengéscsillapítók felszerelése után.”
Először is néhány részlet a termékről: A BILSTEIN B6 egy továbbfejlesztett OE cserelengéscsillapító. Különösen SUV-okhoz ideális, mivel nagyobb csillapítóerő biztosításával kompenzálja a kezelhetőség szempontjából a magas súlypont hátrányát. További süllyesztés nem szükséges. A járműnek azonban semmiképpen sem szabad magasabbra állnia a beszerelés után. Tehát ebben az esetben mi hibázott a csappantyú beszerelésével? Végül is általában hosszabb rugók szükségesek a karosszéria emeléséhez, és ezeket biztosan nem használták.
Érdekes és tanulságos a válasz erre a problémára: Az első generációs CR-V különlegességeként a járműspecifikus BILSTEIN B6 szállítási terjedelmében egy speciális cső is szerepel. Ez nem marad meg tartósan a Hondán, hanem csupán szerelési segédeszközként szolgál a féktömlőtartó rögzítéséhez. Ebben az esetben a rögzítőcsövet tévedésből rögzítették tartósan a rögzítőgyűrű fölé. Ez azonban valójában a rugós lemez befogadására szolgál. A fent leírt helytelen beszerelés következtében a lengéscsillapító rugós lemeze most felemelt helyzetben van. Ez jelentősen megnöveli a hasmagasságot az első tengelyen.