Miért nem kell a kutyának sem ez az egyedi Porsche 997 GT3?

  • A Porsche 997 GT3 egyszeri példája jelenleg abszurd $2 millió.
  • Egy 2007-es modellre épül, amely Richard Orlinski francia művész egyedülálló színjátékát tartalmazza.
  • A 2018-as eredeti aukció becslése szerint $190–240 ezer volt, a nyereség jótékonysági célokat szolgált.

Porsche 911 GT3 és a GT3 RS már régóta megőrizte helyét a sportautók világának ikonjaként, nyers teljesítményük, precíziós mérnöki tevékenységük és tagadhatatlan csábításuk miatt. Noha nem meglepő, hogy a használt példák gyakran prémium árakat írnak elő, ez az egyszeri GT3 művészeti autó egészen más szintre hozza a dolgokat, $2 millió felkínált árral. Igen, két millió.

A szóban forgó autó egy 2007. évi előcsatlakozó Porsche A 997 GT3, amely első pillantásra meglehetősen standardnak tűnik —, bár fantasztikus állapotban van. Ha a kilométer-számlálón 41 240 kilométer (25 625 mérföld) van, és nincs nyilvánvaló mechanikai módosítás, akkor azon tűnődhet, vajon mi igazolhatja egy ilyen sztratoszférikus árat. Szóval, mit ad?

A művészet megfelel az aszfaltnak

A válasz benne rejlik egyedülálló külső. Az autó fényessége Richard Orlinski, egy francia szobrász és neo-pop művész alkotása, amely legismertebb az ő feltűnő állati ihletésű alkotásairól.

Ennek a GT3-nak a gördülő vászonmá történő átalakítása nem volt gyors hétvégi projekt, mivel állítólag 500 órás munka szükséges ahhoz, hogy 10 aprólékosan felhordott szürke festékréteggel és 11 réteg élénk sárga réteggel befejeződjön. A minták visszatükrözik Orlinski aláírási stílusát, és személyes érintését szó szerint az autóra bélyegzik, hátul egy aláírással és egy fémlemezgel a kabinban.

Amíg a mű ellopja a reflektorfényt, a motorháztető alatt minden tiszta GT3 marad. A művészeti autó megtartja a készlet 3,6 literes lapos-hat motorját, amely 409 lóerőt (305 kW / 415 PS) gyártott, és a GT3-specifikus alváz-beállítást. Ezenkívül számos extrával van felszerelve, beleértve a Club Sport csomagot, a Sport Chrono csomagot, a bi-xenon fényszórókat, a sebességtartó automatikát és egy pár könnyű vödröt.

Lehet, hogy a donor autót 2007-ben gyártották, de a művészeti autó 2018-ban készült el, mind a Porsche 911, mind a Rolex Daytona karóra 55. évfordulója alkalmából. szerint Klasszikus sofőrmetamorfózisa után a művészeti autót ugyanabban az évben árverésre bocsátották Monacóban, a bevételeket jótékonysági célra fordították. Abban az időben a becsült értéke €185 000 és €230 000 között volt ($ 192 800 – $ 239 700). Messze van a jelenlegi égbolt magas árától,

Gyorsan előre 2024-re, és ez az Orlinski által tervezett GT3 újjáéledt Portugáliában, arra várva, hogy egy mély zsebű rajongó hazaviszi. Elite Automotive, az eladó, kérésre “árként sorolja fel, ”, de egy gyors pillantással James Edition feltárja a tényleges kért árat: megdöbbentő €2 000 000 ($ 2 085 300).

Az online gyors keresés azt mutatja, hogy ez az összeg abszurd a korszak bármelyik 911-es számában. A 997 GT3 számos példáját jelenleg Európában körülbelül $130 000-re kínálják. Jó értelemben az egyetlen másik modern Porsche, amely megközelíti a $2 millió jelet Carrera GT és csak a korlátozott gyártású pálya 935.

Nem meglepő, hogy ez a szemet gyönyörködtető árcédulák miatt az autó még mindig eladhatatlanul ül egy év alatt a jegyzékbe vétel után. Persze, ez egy egyedülálló autóipari mű, de ezen az áron nehéz elképzelni, hogy bárki hamarosan felmegy a tányérra — különösen akkor, ha a $2 millió vásárolhat neked egy valódi Picasso-t és egy garázs tele normál GT3-kkal.

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!