Mild-hibrid technológia az intenzívebb gyorsulás és a nagyobb hatékonyság érdekében
Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiái folyamatos továbbfejlesztése mentén a BMW 2019 őszén a hajtáslánc-villamosítás újabb alternatíváját vezeti be a piacra: a mild-hibrid technológia a BMW 5-ös sorozatban ünnepli világpremierjét, csökkentve a belsőégésű erőforrás terhelését és növelve a maximális teljesítményt, amely nem csupán minden korábbinál kimagaslóbb hajtáslánc-hatékonyságot, de intenzívebb menetteljesítményt is eredményez. A rendkívül erőteljes, 48V-os indítógenerátorral és második akkumulátorral dolgozó technológia jelentős mértékben fokozza a fékezés közben visszatáplált energia funkcionalitását, hiszen azt nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére, de a belsőégésű erőforrás teljesítményének növelésére is fordítja. Utóbbi esetben a 48 Volt kapacitású indítógenerátor az erőforrást kiegészítő elektromos egységként működik, a belsőégésű erőforrás így minden vezetési szituációban az alacsonyabb és hatékonyabb fordulatszám-tartományban dolgozhat. Padlógáznál az indítógenerátor extra teljesítménnyel fokozza a gyorsulás intenzitását, és így a vezetés élményét.
Aktivált Auto Start Stop funkció esetén, a 48V-os indítógenerátor közreműködésével a belsőégésű erőforrás érezhetően finomabban áll le és minden korábbinál simábban indul újra, sőt mi több, a jövőbe mutató technológia azt is lehetővé teszi, hogy vitorlázás közben az erőforrás ne csupán lekapcsolódjon a hajtásláncról, de teljes mértékben le is álljon. 2019 novemberétől a mild-hibrid technológia az alapfelszereltség részeként válik elérhetővé a BMW 520d limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 108 – 112 gramm / km), a BMW 520d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 123 gramm / km), a BMW 520d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 114 – 118 gramm / km) és a BMW 520d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 124 – 128 gramm / km) modellekhez. A 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotorral hajtott kvartett üzemanyag-fogyasztását a jövőbe mutató technológia átlagos 100 kilométeren mintegy 0,3 literrel csökkenti.
A BMW 5-ös sorozat innovációinak sorát az újabb modellváltozatokhoz megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia folytatja, amely akár 650 méter megvilágítási tartományt garantál. 2019 novemberétől a technológia a BMW M550d xDrive limuzin és a BMW M550d xDrive Touring modellpároshoz is elérhetővé válik.