Milliók hitték, hogy elvesztek, de szerencsére megvannak az új BMW 1-es sorozat hazai árai
Dinamikus megjelenésével, teljes egészében újratervezett hajtáslánc- és futómű-technológiájával az új BMW 1-es sorozat a kategória legsportosabb modelljeként állít új mércéket.
A BMW 1-es sorozat negyedik generációjának premierjével a márka 20 éves, kompakt szegmensben írt sikertörténetében új fejezet veszi kezdetét. Dinamikus megjelenésével, illetve teljes egészében újratervezett hajtáslánc- és futómű-technológiájával az új BMW 1-es sorozat a kategória legsportosabb modelljeként állít új mércéket.
Az újdonság teljes életciklust felölelő fenntarthatósági adottságait 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt, rendkívül hatékony motorok, valamint az erőforrások megőrzése és a minél optimálisabb újrahasznosítás érdekében kiválasztott alapanyagok mentén megtervezett gyártási folyamatok optimalizálják. Az új 1-es BMW progresszivitását az újratervezett utastér, az automatizált járművezetést és parkolást elősegítő rendszerek kibővített tárháza, a QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia, illetve a BMW 9.0 operációs rendszer alapjain futó innovatív digitális szolgáltatások nyomatékosítják.
A BMW 1-es sorozat sportos atmoszféráját az új generáció esetében is a BMW jellegzetes karosszériaarányai hangsúlyozzák: hosszú motorháztető, hátratolt utascella, dinamikusan ívelt tetővonal és erőteljes hátsó kialakítás. Az új BMW 1-es sorozat újratervezett utastere – amely már alapfelszereltségként teljes egészében mellőzi a bőr használatát – sportos kiegészítőkkel fűszerezett, modern prémium hangulatot áraszt, akár öt utasnak is elegendő hellyel.
Az új BMW 1-es sorozat összes motorváltozata – a benzinmotoros BMW 120, a dízelmotoros BMW 118d és BMW 120d, valamint a benzinmotoros BMW M135 xDrive – a BMW Group legkorszerűbb, moduláris motorgenerációjának tagja.
Az új BMW 120 (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,3 – 6,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 121 – 135 gramm / km; CO2-osztály: D) háromhengeres benzinmotorjának és az új BMW 120d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,3 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 112 – 125 gramm / km; CO2-osztályok: C – D) négyhengeres dízelmotorjának hatékonyságát, illetve azonnali teljesítmény-leadását 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza. Mindegyik erőforráshoz alapfelszereltségként duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik. 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményével az új BMW 120 modell 7,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A 120 kW / 163 lóerő maximális teljesítményre képes, új BMW 120d modell ugyanezt 7,9 szekundum alatt abszolválja. A négyhengeres dízelmotorral dolgozó, új BMW 118d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,6 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 122 – 136 gramm / km; CO2-osztályok: D – E) 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre és 8,3 másodperces nulla-százas sprintre képes.
A paletta csúcsán a BMW M135 xDrive modell trónol (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 – 184 gramm / km; CO2-osztályok: F – G), jelentősen nagyobb teljesítménnyel. A BMW M modell meghajtásáról egy 221kW / 300 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik, amely az alapfelszereltségként kínált, sport kormányművel dolgozó adaptív M futómű és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosával 4,9 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet.
Az új nemzedék az előző generációhoz hasonlóan a BMW Group lipcsei gyárában készül. Az első példányokat várhatóan 2024 októberérében vehetik át a BMW Group ügyfelei.