Minden idők leginnovatívabb és legerősebb SL-je

  • E PERFORMANCE hibrid hajtással 600 kW (816 LE) rendszerteljesítménnyel és akár 1420 Nm rendszernyomatékkal
  • Gördülésstabilizátor, összkerékhajtás, hátsó tengely kormányzás és kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszer alapfelszereltségként
  • Széles körű testreszabási lehetőségek, beleértve a MANUFAKTUR programot

A Mercedes-AMG megkoronázza az SL sorozatot az új SL 63 S E PERFORMANCE modellel (súlyozott üzemanyag-fogyasztás, kombinált 7,7 l/100 km; súlyozott energiafogyasztás, kombinált 11,5 kWh/100 km; súlyozott CO₂-kibocsátás, kombinált 175 g/km)[1] . A 4,0 literes V8-as biturbó motor és az AMG Electric Drive Unit együttesen 600 kW (816 LE) rendszerteljesítményt és akár 1420 Nm maximális rendszernyomatékot generál. Ez teszi az új modellt minden idők legerősebb SL-jévé. És ez már az ötödik sorozat az AMG-specifikus E PERFORMANCE hibrid technológiával. Az elektromos hajtás azonnali reakciója, a nyomaték gyors felhalmozódása és a lineáris teljesítményleadás lenyűgöző vezetési élményt tesz lehetővé. A 2,9 másodperc alatti 100 km/órás gyorsulás és a 317 km/h-s végsebesség aláhúzza a magabiztos megjelenést. Az olyan rendszerek, mint az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés aktív dőlésstabilizálóval és az aktív hátsó tengely kormányzással, széleskörű elosztást biztosítanak a kényelem és a menetdinamika között.

„Az SL mindig is ikon volt a Mercedes-Benz portfóliójában. A legendás roadster legújabb verziója ezt az állapotot a jövőbe viszi át. Az első és legfontosabb az új SL 63 S E PERFORMANCE, amely innovatív technológiájával az SL család legerősebb tagja. Ezzel az egyedülálló koncepcióval ügyfeleinknek nemcsak a kiváló teljesítményt, hanem a teljesen elektromos vezetés lehetőségét is kínáljuk. A széles felszerelési lehetőségek és a felhasznált kiváló minőségű anyagok egyben az SL-t a piac egyik legexkluzívabb roadsterévé teszik – egy igazi álomautóvá.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója és a Mercedes-Benz G-osztály és Mercedes Maybach részlegének vezetője

E TELJESÍTMÉNY: Elöl belső égésű motor, hátul villanymotor

Az SL 63 S E PERFORMANCE-ban az AMG 4,0 literes V8-as biturbó motor az első tengelyen a hátsó tengelyen lévő elektromos hajtóegységgel is kombinálva van. Egy 150 kW-os (204 LE) teljesítményű, állandó gerjesztésű szinkron villanymotort tartalmaz, elektromosan kapcsolt kétfokozatú sebességváltóval és mechanikus hátsó tengelyes, korlátozott csúszású differenciálművel. A könnyű, nagy teljesítményű akkumulátor szintén a hátsó tengely felett található. Ez a kompakt kialakítás számos előnnyel jár. Az elektromos motor közvetlenül a hátsó tengelyre hat, így az erejét közvetlenül meghajtásra tudja alakítani. Ez extra lökést ad elinduláskor, gyorsításkor vagy előzéskor. A hátsó tengely csúszásának növekedésével az elektromos motor hajtóereje szükség szerint az első kerekekre is átkerül. A teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás mechanikus csatlakozása ezt a kardántengelyen és az első kerekek hajtótengelyein keresztül teszi lehetővé. A hátsó tengelyen történő elhelyezés javítja a tömeg és a tengelyterhelés eloszlását a járműben, és így a meggyőző kezelhetőség alapja.

Az Affalterbachban kifejlesztett Formula 1™ ihlette: az AMG High Performance akkumulátor

A lítium-ion energiatároló fejlesztését a Mercedes-AMG Petronas F1 Team Formula 1™ hibrid versenyautóiban bevált technológiák ihlették. Az AMG High Performance akkumulátor nagy teljesítményt kínál, amelyet gyakran egymás után lehet használni. Ez növeli az SL Roadster általános teljesítményét. Ehhez járul még a gyors energiafogyasztás és a nagy teljesítménysűrűség. A nagy teljesítményű akkumulátor 6,1 kWh kapacitást, 70 kW folyamatos teljesítményt és 150 kW csúcsteljesítményt kínál. A töltés a beépített 3,7 kW-os, váltóáramú fedélzeti töltőn keresztül történik, töltőállomáson, fali dobozon vagy háztartási aljzaton keresztül. Az akkumulátort a gyors energiaellátásra és -fogyasztásra tervezték, nem pedig a lehető leghosszabb hatótávra. Mindazonáltal a 13 km-es tisztán elektromos út (EAER) praktikus működési sugarat tesz lehetővé.

Az AMG 400 voltos akkumulátor nagy teljesítményének alapja a közvetlen hűtés: csúcstechnológiás hűtőfolyadék áramlik körbe mind az 560 cella körül, és külön-külön hűti azokat. Minden akkumulátornak meghatározott hőmérsékletre van szüksége az optimális energiaellátáshoz. Ha az energiatároló túl hideg vagy túl meleg lesz, átmenetileg észrevehetően elveszíti az erejét, vagy le kell kapcsolni, hogy a túl magas hőmérséklet ne sérüljön meg. Az akkumulátor egyenletes hőmérséklet-szabályozása ezért döntően befolyásolja annak teljesítményét, élettartamát és biztonságát.

Működési stratégia: elektromos áram mindig rendelkezésre áll

Az alapvető működési stratégia a Mercedes-AMG Petronas Formula 1™ versenyautó hibrid erőforrásából származik. A motorsport első osztályához hasonlóan a maximális meghajtás mindig rendelkezésre áll, amikor a vezetőnek szüksége van rá – például ahhoz, hogy kanyarokban vagy előzéskor erőteljesen tudjon gyorsulni. Az elektromos áram mindig elérhető és gyakran reprodukálható a nagy regenerációs teljesítmény és az igény szerinti újratöltés révén. A független akkumulátor-koncepció optimális kompromisszumot tesz lehetővé a maximális menetdinamika és a hatékonyság között. Minden alkatrész tökéletesen összehangolt egymással: a teljesítménynövekedés azonnal tapasztalható és mérhető.

A nyolc AMG DYNAMIC SELECT „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Smoothness”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” és „Individual” vezetési program pontosan az új hajtástechnológiához igazodik. A vezetési élmények széles skáláját kínálják – a hatékonytól a dinamikusig. A vezetési programok olyan fontos paramétereket adaptálnak, mint a hajtás és a sebességváltó reakciója, a kormányzási karakterisztika, az alváz csillapítása vagy a hang. A programok az AMG gomb és a középkonzol központi kijelzője vagy az AMG kormánykerék gombjai segítségével választhatók ki.

A teljesítményhibrid rendszerint csendesen indul („Silent Mode”) a „Comfort” vezetési programban, amikor az elektromos motort bekapcsolják. A „Ready” ikon a műszercsoportban jelzi, hogy a jármű készen áll a vezetésre. Emellett erőteljes, hangzatos, AMG-re jellemző indítási hang hallatszik a vezetési készenlét akusztikus visszajelzéseként, amely a jármű hangszóróin keresztül sugárzik a belső térbe. Elég egy könnyű lépés a gázpedálon, és az AMG Performance Hybrid elindul.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!