Minden jó, ha jó a vége

A 2019-es Miskolc Ralin az időjárás játszotta a legnagyobb főszerepet, mivel a verseny
reggelére eső áztatta a szakaszokat és a felhők vonulásából úgy tűnt, ez a változatosság az egy
napos futam folyamán végig dominálni fog, alaposan megkeverve a lapokat és az
erőviszonyokat.

Pénteken a nézőcsalogató Prológgal kezdődött a program, ahol meg is érkezett egy kiadós zápor.
A bemelegítésen a Top pilóták már sötétben, lámpafénynél gurultak az arénába, ahol a Balogh-
Holczer kettős a negyedik legjobb időt futotta a lelkes publikum előtt.

Balogh Jani:„A pénteki előrejelzések jól mutatták, hogy a szombati versenynapon az eső komoly
fejtörést és taktikai döntéseket fog okozni. Kémleltük az eget, kielemeztük a rendelkezésre álló
információkat és kártyanyelven szólva, tizenkilencre lapot húztunk, ami nem jött be. A
felhősávokat kémlelve arra számítottunk, hogy a sátai rész száraz, és egy időkapuban át tudunk
sietni rajta még az csapadék előtt, így közepes Slickekkel mentünk ki az első körben. Bükkszenten
semmi nem hátráltatott bennünket, talán még korán volt egy kicsit, de Mályinkán a szakasz célja
előtt 5-6 kilométerrel az útszéli kövek egyike felsértette az abroncsot és kicsípte a szélét. A
nyomást rögtön elengedte, így azonnali stabilitásvesztéssel járt és az utolsó pár kanyart csak
nagyon lassú tempóban tudtuk teljesíteni. Fortuna innentől sem állt mellénk, a körben hátralévő
két pályát eső áztatta, ezért a megtervezett taktikánk borult és nem tudtunk túl fényes időket
felmutatni.”

A körülmények ellenére nagyobb gond nélkül teljesítették az első négy szakaszt, a szervizbe
sérülésmentesen hozták be az autót. Az eredményük nem volt túl bíztató, épp csak az első tízben
tudtak lenni és innen szerettek volna felállni.

Balogh Jani:„A második körre már sokkal inkább egy a nedves útfelületre állított autóval mentünk
ki, amikorra az eső már elvonult a pályák felől és elkezdtek azok száradni. Ez se bizonyult túl jó
döntésnek, de a komfortérzetem és bátorságom kezdett megjönni és kellően jó ritmusban
tudtunk felkapaszkodni a bükkszentlászlói szerpentinen. A pálya vége felé a klasszikus
mészégetős kanyarban, ahol többen kalandba bonyolódtak, mi is megforogtunk és bent hagytunk
jó pár másodpercet. A hiba után Mályinkán végre szerettünk volna egy tiszta és defektmentes
eredményt tudni magunk mögött, ami sikerült. Következett újra Sáta és itt végre már úgy tudtunk
menni, ahogy szerettük volna, ami az időnkön is meglátszott.”

Csak egy tizeddel csúsztak le a szakaszgyőzelemről, Parasznyán is másodikak lettek. Újra a szerviz
felé vették az irányt, négy pozíciót javítva abszolút negyedik helyen érkeztek a Topp Cars sátra
alá.

Balogh Jani: „Az utolsó négy gyorsaságira készülve megvizsgáltuk a bajnoki tabellán elfoglalt
helyünket és kockázatmentesen átmeneti, intermédia abroncsokkal vágtunk neki a hátralévő
távnak. A nagyszámú mezőny jelenléte miatt hamar felszáradtak a saras, levágott kanyarok, így
előnyösnek nem számított a döntés. A hozzánk időben közel lévő Német Lackóék eredményét
kellett figyelnünk, de őket tudtuk tartani. A pozíciónkat megőrizve az abszolút negyedik helyen
érkeztünk, a hosszú és izgalmas nap végén a DVTK stadionnál felállított céldobogóra. Nagyon
szépen köszönöm az egész csapat munkáját, remek autóval volt lehetőségünk versenyezni, a
navigátorom Dániel is a tőle megszokott profi módon adta a pályán és azon kívül is a szükséges
információkat. A pontokat számolgatva, ha nem tévedünk a bajnokság 3. helyén állunk és ennek
tudatában nagyon sikeresnek találom ezt a hétvégét, kellő motivációval felvértezve fogunk
készülni a következő versenyekre.”