Minden korábbinál biztonságosabb lett a Toyota Hilux
A világ legnépszerűbb globális pickupja is megkapta a Toyota TNGA platformmal bevezetett, új generációs utas- és gyalogosvédelmi szolgáltatásokat.
A Toyota Hilux 2019-es modellévi kivitelei felszereltségi szinttől függetlenül személyautókhoz méltó biztonsági és vezetőtámogató funkciókat kínálnak.
A tavalyi évben több mint 998 ezer darab platós kisteherautót értékesítő Toyota legnépszerűbb globális pickup modellje, az idén 51. évébe lépő Hilux a mai napig több mint 18 millió példányban talált gazdára világszerte. A nyolcadik generációjában járó típust három földrész hat országában gyártják, és több mint 180 piacon forgalmazzák – egyetlen globálisan értékesített pickupból sem adnak el többet, mint a tavaly több mint 548 ezer példányban értékesített Toyota Hiluxból.
Noha Európa a típus kisebb piacai közé tartozik (2018: 40 171 db), a legújabb modellfejlesztések éppen az óvilági vásárlók rendkívül magas elvárásait hivatottak kielégíteni. A Hilux is megkapta ugyanis azt a tovább fejlesztett Toyota Safety Sense (TSS) biztonsági csomagot, amely az új generációs személygépkocsiknál megszokott vezetőtámogató funkciókkal teszi minden eddiginél biztonságosabbá az elpusztíthatatlan munkagépként és divatos életmódjárműként egyaránt keresett modellt.
A 2019-es modellévi Hilux Toyota Safety Sense csomagja piactól függően számos új generációs biztonsági technológiát tartalmaz. Az ütközésmegelőző rendszer (PCS) nemcsak a ráfutásos balesetek elkerülésében segít, hanem a kerékpárosok, illetve gyalogosok felismerése révén (utóbbiakat sötétben is képes észlelni a technológia) a közlekedés legsérülékenyebb résztvevőire is hatékonyan vigyáz. Az adaptív tempomat rendszer (ACC) nagy sebességtartományban képes az elöl haladó járműhöz igazítani a Hilux sebességét, a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) kamera segítségével azonosítja a közlekedési jelzőtáblákat, és azokat megjeleníti a műszeregységben.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) pedig nem csupán riasztja a vezetőt, ha a jármű készül kisodródni a forgalmi sávból, de a fékek szelektív működtetésével képes bizonyos mértékig módosítani a Hilux haladási irányát, ezzel elősegítve a vészhelyzet korrigálását. Ennek az innovatív megoldásnak köszönhetően a Hilux elektromos kormányrásegítés alkalmazása nélkül is képes önállóan korrigálni a vezető tévedéséből vagy figyelmetlenségéből fakadó hibát. A Toyota Hilux új vezetőtámogató funkciókkal rendelkező változatai már rendelhetők, az első modellek 2019 augusztusában érkeznek meg el az európai piacokra, köztük Magyarországra is.
Ezzel párhuzamosan, ugyancsak augusztusban érkezik meg a kereskedésekbe a típus briminghami haszongépjármű kiállításon közelmúltban bemutatkozó limitált különkiadása, amely fekete és sötétszürke külső optikai elemekkel (hűtőrács-keret, ködfényszóró-ház, ajtókilincsek, külső tükörházak, valamint első és hátsó fenékvédő lemezek), továbbá piactól függően kéttónusú vagy fekete, 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal bolondítja meg a típus külső megjelenését.
A limitált széria egyedi, fekete tónusú utasterének a műszerfalon, az ajtókon, a kormánykeréken és a sebességváltón megjelenő króm, illetve zongoralakk dekorrészletek kölcsönöznek prémium hangulatot. Az egyedi fehér számlapokkal szerelt műszeregység központi kijelzője különleges nyitóképernyővel köszönti a vezetőt, aki a Hilux orrkialakítását mintázó, egyedi indítókulccsal keltheti életre a 150 lóerős, 2.4 literes, soros négyhengeres dízelmotort, amely hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
Fotók: Toyota