Mindenki nyugodjon le a picsába! Elindult az új Audi A8 előértékesítése
-
A luxusszedán október 5-től rendelhető Németországban
-
Új típusmegjelölést mutat be az Audi
-
Az A8 induló ára 90 600 euró, a hosszú tengelytávú változat 94 100 eurótól kapható
A négykarikás márka a barcelonai Audi Summit rendezvényen ünnepelte az új Audi A8 világpremierjét. A luxusszedánt október 5-től rendelhetik meg a németországi vásárlók. Feltűnő és stílusos formájával, első osztályú futóműmegoldásaival, érintésvezérelési koncepciójával és minden motorjának részleges villamosításával a negyedik generációs A8 a „Haladás technikája” filozófia legújabb mércéje. A zászlóshajó alapára Németországban 90 600 euró; a hosszú tengelytávú változat 94 100 eurótól kapható.
Az Audi A8 két turbótöltésű V6-os motorral mutatkozik be a német piacon, ezek a 3.0 TDI és a 3.0 TFSI. A 2967 köbcentiméteres dízelmotor 210 kW (286 LE) teljesítményű, forgatónyomatéka 600 Nm. Ez az alapfelszereltség részét képező quattro hajtás segítségével 5,9 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az A8-at, majd tovább az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebességig. Fogyasztása az Új Európai Menetciklus (NEDC) szerint csupán 5,8-5,6 liter* száz kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása 152-145 gramm/kilométer. A 3 literes turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezéses benzinmotor teljesítménye 250 kW (340 LE), forgatónyomatéka pedig 500 Nm. Az A8 ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órára, az A8 L-nek ehhez 5,7 másodpercre van szüksége. Mindkét karosszériaváltozat üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 7,8 és 7,5 liter* között mozog, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 178-171* gramm/kilométer.
Mindkét erőforrás szíjhajtású indítógenerátort használ, amely a 48 voltos elektromos rendszer szívét jelenti. Ez az enyhén hibrid (mild hybrid) technika lehetővé teszi, hogy az autó leállított motorral „vitorlázzon”, valamint az erőforrást ezt követő kifinomult újraindítását. Emellett bővített automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) funkcióval rendelkezik, és magas fokú, akár 12 kilowatt energia-visszatáplálási teljesítményre képes a lassítások során. E megoldások kombinált hatásaként tovább csökken az eleve hatékony motorok üzemanyag-fogyasztása – valós közlekedési körülmények esetén 100 kilométerenként akár 0,7 literrel.
* Az értékek a keréktárcsák/gumiabroncsok függvényében változnak
A luxusszedánt háromliteres dízel erőforrással szállítják az Audi A8 50 TDI quattro modellnél, míg az Audi A8 55 TFSI quattro-t egy V6-os benzinmotor hajtja. Az A8 az első sorozatgyártású modell, amely a márka új típusmegjelölését viseli, jól látható módon, az autó hátulján. A két számjegyű jelölés referenciaértékeként az adott modell teljesítménye szolgál, kilowattban kifejezve. A számkombináció ötös lépcsőben emelkedik, amely egyaránt jelképezi a típusosztályon, és a márka teljes modellportfólióján belüli hierarchiát. Így az “50”-es számkombináció a jövőben azon modellek hátulján jelenik majd meg, amelyek teljesítménye 210 kW és 230 kW között mozog; az “55” pedig a 245-275 kW-os teljesítménytartományt jelöli. Ez az új rendszer lehetővé teszi, hogy az Audi világszerte szabványosítsa autókínálata típusmegjelöléseit.
Az Audi A8 egy új dizájnkorszak hajnalát jelzi az egész márka számára. Az autó maga a sportos elegancia, progresszivitás és kifinomultság. A jármű eleje a széles, függőlegesen álló Singleframe hűtőráccsal, az áramvonalasan izmos karosszériája, és a folytonos fénycsíkkal ellátott hátulja erős jelenlétet sugároz. Belső tere tudatosan minimalista hangulatot áraszt. Forradalmi vezérlési koncepcióval viszi tovább a digitális korszakba az Audi a kiemelkedő minőségi elvárásait. Két érintőképernyője szinte észrevehetetlenül simul bele a csillogó fekete középkonzolba a fekete panel optikának köszönhetően. Amikor a vezető egy funkciót aktivál ezeken a képernyőkön, a rendszer egyszerre ad tapintható és hallható visszajelzést. A visszacsatolások, valamint az elterjedt érintőképernyős gesztusok – mint például az oldalra seprés – jóvoltából az MMI touch response biztonságosan, intuitív módon és gyorsan kezelhető.
Több mint 40 vezetői segédrendszerével az A8 új mércét állít kategóriájában. Ez a világ első sorozatgyártású autója, amelyet kifejezetten a jelentős mértékben automatizált vezetéshez fejlesztettek. Az Audi AI torlódásasszisztens átveszi a vezetés feladatát a lassabb tempójú, 60 km/óra alatt haladó forgalomban autópályákon és olyan többsávos utakon, ahol fizikai akadály választja el egymástól a menetirányokat. Az Audi 2018-tól fokozatosan vezeti be a sorozatgyártásba az olyan automatizált vezetési funkciókat, mint a parkolóasszisztens, a garázsasszisztens és a torlódásasszisztens – az adott ország jogi szabályozásától függően. Az automatizált vezetés során immár egy központi vezetéssegítő irányítórendszer folyamatosan kiszámítja a jármű környezetének leképezését az érzékelők adatainak fúziójával. Az Audi az első autógyártó, amely a radarszenzorok, az előre néző kamera és az ultrahangos érzékelők mellett lézeres letapogatót is használ.
Az új Audi A8 Neckarsulmban, külön erre a célra épített üzemegységekben készül, és 2017. november végétől lesz kapható a német piacon. A vásárlók október 5-től (csütörtök) rendelhetik meg a luxusszedánt.
További információk az Audi A8-ról, többek közt az Audi A8 50 TDI és az Audi A8 55 TFSI műszaki adatai a www.audi-mediacenter.com webcímen érhetőek el online formában.