Mindenre felkészült az RS Q8 futómű
Az első és hátsó felfüggesztések egyaránt ötkaros konstrukciója egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. Az SUV-kupé nyomtávja elöl 1692, hátul 1696 milliméter.
Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített adaptív sport-légrugózással (adaptive air suspension sport) az új RS Q8 a versenypályák és a terepezés világát ötvözi, RS-specifikus lengéscsillapító-hangolása különösen széles szabályzási tartományt kínál a hangsúlyosan kényelmes és az extrém sportos karakterisztikák között. A karosszéria magassági pozíciója a pillanatnyi menethelyzettől és a vezető kívánságától függően akár 90 milliméteres tartományban is változtatható.
A kívánságra rendelhető elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) a gyors kanyarvételek során minimálisra mérsékli a karosszéria oldalirányú billenőmozgásait. Mindkét tengely osztott stabilizátorának jobb és bal oldala között egy-egy kompakt elektromos motor dolgozik. Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól elválasztva működik, egyenetlen úton hatékonyan mérsékelve a karosszéria mozgásait, emellett a gördülési kényelmet is növelve. Kanyarban ezzel szemben a rendszer az oldalirányú billenések optimális kiegyenlítésére összpontosít, s a két stabilizátorfelet ekkor egymással szemben elfordítva jelentősen csökkenti a kocsiszekrény kanyarbeli oldalirányú billenéseit. Az EAWS technikája a 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózat része és energia-visszatápláló berendezésként is szolgál, elektromos motorjai generátorüzemén keresztül ugyanis energia nyerhető vissza, amely elektromos energia formájában az akkumulátorban tárolható.
A 305 kilométer/óra leszabályozatlan végsebességgel, extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag plusz részeként a lehető legmagasabb fokú sportosság jegyében kialakított futóművet élvezhetnek az ügyfelek, amely az elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS), a quattro sport-differenciálmű és az RS-kerámiafékek technikáit is magában foglalja.
Az alapkivitelhez tartozó összkerékkormányzás nagynyomatékú elektromos orsós hajtáson és két nyomtávrúdon keresztül mozgatja a hátsó kerekeket. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen még agilisabbá válik az autó. Nagy tempónál a rendszer a gyors irányváltások során növelve a menetstabilitást az elsőkkel megegyező irányban, másfél fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket.
Változtatható szabadmagasságával, rövid karosszéria-túlnyúlásaival, quattro állandó összkerékhajtásával és lejtő-asszisztensével az új Audi RS Q8 ott is biztonsággal haladhat tovább, ahol a műutak már véget érnek.
A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül igény szerint alakíthatja az RS Q8 alapvető karakterét, amihez nyolc menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad és offroad, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a légrugózás, az összkerékkormányzás, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható.
Az új RS Q8 alapkivitelben 22 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 295/40 méretű gumiabroncsokkal készül – a legnagyobbak, amelyeket valaha gyárilag sorozatgyártású Audira szereltek. Kizárólag az RS Q8 számára extrafelszerelésként és különböző színekben 23 colos, 5 Y-küllős „Rotor” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák is rendelhetők. A hatalmas kerekek mögött RS-fékrendszer dolgozik, elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső szellőzésű kompozit féktárcsákkal. A tízdugattyús féknyergek alapkivitelben feketék, s kívánságra vörösre fényeztethetők, míg az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék színűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 milliméter átmérőjűek.