Mirai felszereltségek
Mint arról korábban már beszámoltunk, lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a Mirai hazai bemutatása.
Felszereltség és specifikációk
Az európai piacokra háromféle felszereltséggel érkezik az új Mirai: Mid, High és High+ kivitelben (a részletek és az elnevezések az egyes piacokon eltérhetnek). Valamennyi tökéletesen tükrözi a Mirai technikai töltetének színvonalát, és tökéletes, stílusos utastéri kényelmet is kínál, teljes konnektivitás mellett. A Mid szint könnyűfém keréktárcsái 19 colosak és ezüstszínűek, multimédia rendszerének középkonzoli képernyője 12,3 colos, fényszórói bi-LED szerkezetűek, automatikus távfénykapcsolással, kétzónás légkondicionálója távirányítható, első ülései fűtöttek, vezetőülése elektromosan állítható, jár hozzá a kulcs nélküli nyitó-indító rendszer, a vezető előtti műszeregység TFT információs kijelzője pedig 8 colos. A High felszereltségű Mirai fényes ezüstszínű, 19 colos keréktárcsákon gördül, üléseit szintetikus bőr borítja, van vezeték nélküli telefontöltője, panoráma kamerarendszere, holttérfigyelője (hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel), hátsó oldalablakai sötétítettek, és az alaplistán szerepel még az intelligens parkolóradar, a kormányfűtés és a nyolcféle színben állítható utastéri hangulatvilágítás is. A High+ többlete a 20 colos keréktárcsakészlet, a panoráma napfénytető (fix beépítésű, nem nyitható), a head-up kijelző, a digitális visszapillantó tükör, a félanilin bőrkárpit, a háromzónás légkondicionáló, a fűthető és szellőztethető első-, illetve hátsó szélső ülések, a hátsó utasok kontrollpanelje, és az automata parkolórendszer is.
Automata parkolórendszer
Az automata parkolórendszer a High+ felszereltségi szint alaptartozéka, és önálló párhuzamos, valamint merőleges parkolásokra is képes. Memóriájában több ezer parkolási manőver mintája szerepel, de ezeken kívül, parkolás közben folyamatosan figyeli az autó helyzetét (távolságok, szögek, sebességek), és ennek alapján szabályozza nemcsak a kormányzást, hanem gázt, a sebességváltót és a féket is. A rendszer bekapcsolásához elég csak megállni a kiszemelt parkolóhely közelében, és megnyomni a középkonzol megfelelő gombját. Ezután kamerái és parkoló érzékelői segítségével az autó felméri a környezetében lévő tárgyak és akadályok helyzetét; ha a vezető is meggyőződött a művelet biztonságosságáról, meg kell nyomnia az érintőképernyő ’Start’ gombját. A Mirai innen kezdve automatikusan elvégzi a parkolást, de ha hirtelen új akadályt észlel, megáll és hangjelzést is ad. A rendszer a gyakran használt parkolóhelyek adatainak eltárolására is képes, így még egyszerűbb lehet például az otthoni vagy a munkahelyi parkolás.
Széleskörű összefogás a hidrogén alapú társadalom megvalósításáért
A Toyota hozzáférhetővé teszi élenjáró üzemanyagcellás technológiáját partnerei számára, hogy gyorsítsa a hidrogénalapú társadalom kifejlődését. A hidrogén üzemanyagcellás technológia iránt mutatkozó növekvő érdeklődés mellett az alkalmazások széles körében csökkenthető a széndioxid-kibocsátás. A Toyota létrehozza Európában az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot, hogy hasonlóan gondolkodó partnereivel közösen felgyorsítsa az üzemanyagcellás technológiák elterjedését. A vállalat üzemanyagcellás technológiája mind a kapacitás, mind pedig a költségek és a méretcsökkentés tekintetében rohamosan fejlődik. A Toyota arra számít, hogy az üzemanyagcella-értékesítés már rövid távon tízszeresére bővül. Az új Mirai európai bemutatásával egyre nő az érdeklődés a hidrogénben rejlő potenciál kiaknázása iránt, ahogy a vállalkozások és fogyasztók mind jobban megismerik e számos területen alkalmazható technológia előnyeit. Annak érdekében, hogy maximálisan feltárja a hidrogénben rejlő lehetőségeket Európában, a Toyota Európa létrehozta az Üzemanyagcella Üzleti Csoportot a régióban folyó tevékenységei irányítására. A brüsszeli székhelyű egység támogatja majd a hidrogén széles körű bevezetését a mobilitási, illetve más területekre, hozzáférhetővé téve a technológiát partnerei számára is.
„A hidrogén előnyei egyértelműek. Ezért arra számítunk, hogy üzemanyagcellás rendszereink globális értékesítése már rövid távon is tízszeresre bővül, és ezért növeljük komoly mértékben gyártókapacitásunkat. A Toyota jelentős befektetésekkel jelöli ki az utat a hidrogénalapú társadalom, a következő generációs üzemanyagcellás járművek, az új piacok és alkalmazások megnyitása, a nagyobb üzemanyagcella-gyártási kapacitás és európai szervezetünk területein.” fogalmaz Thiebault Paquet, az Üzemanyagcella Üzleti Csoport igazgatója.
A Toyota élen jár az üzemanyagcellás technológiát érintő innovációban is: a vállalat már 2014-ben bevezette első, kereskedelmi forgalomba került hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljét, a Mirait. Azóta is folyik a Toyota üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, így azok a nagyobb energiasűrűség mellett is egyre könnyebbé és kompaktabbá válnak. A teljes egészében korszerűsített rendszer most, 2021-ben mutatkozik be az új generációs Mirai modellben. A Toyota technológiája kellően rugalmas ahhoz, hogy ne csupán autókban használják, hanem sokféle alkalmazásban termeljen zéró károsanyag-kibocsátású áramot. Már jelenleg is alkalmazzák teherautókban, városi buszokban, targoncákban és generátorokban, emellett pedig folyamatosan zajlik a vonatokba és hajókba épített rendszerek tesztelése is. Annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogén széles körű elterjedését, a Toyota európai hidrogén-klaszterekre, vagy ökoszisztémákra összpontosít majd, ahol a helyi infrastruktúra támogatja a közlekedési flották és mobilitási szolgáltatások működését. A Toyota hisz abban, hogy az ilyen tevékenységek révén növekszik majd a kereslet a hidrogén iránt, ami csökkenti a költségeket és rentábilissá teszi az ellátás infrastruktúráját – ezzel pedig újabb felhasználókat hoz. Az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot felhasználva a Toyota szoros együttműködésre készül az ágazati partnerekkel, országos és helyi kormányzatokkal és egyéb szervezetekkel, hogy egyre több helyen segíthesse elő a hidrogén ökoszisztémák kifejlődését, és ezzel együtt az előrelépést a mindenki javát szolgáló, hidrogénalapú társadalom felé.