Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A mobilozás az új ittas vezetés

Posted on 2017.08.18.2023.03.16. By AztaCARom

Már 3 másodperc is végzetes lehet

Létezik olyan üzenet, ami nem várhat? A statisztikák szerint sajnos igen: az Egyesült Államokban például évente több mint 2,5 millió emberrel történik közlekedési baleset, amelyek 64%-ában a mobiltelefonálás is közrejátszik. Meglepő, de igaz, hogy ha vezetés közben SMS-ezünk vagy csetelünk, 6-szor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.1

Annak ellenére, hogy vezetés közben szigorúan tilos a mobiltelefon használata, és akár több tízezer forintos bírság is járhat érte, még mindig rengeteg autóst látni telefonnal a kezében. A RAC autóipari szolgáltató cég tavaly szeptemberben megjelent felmérése szerint nőtt azoknak a gépkocsivezetőknek a száma, akik vezetés közben mobiloznak. 2014-ben még csak 8% vallotta ezt, míg 2016-ban már a megkérdezettek harmada.2 Ez már csak amiatt sem jó hír, mert a vezetés közbeni mobilozás az egyik vezető halálok az utakon. Csak Amerikában például 4-ből 1 autóbalesetet a vezetés közbeni SMS-ezés okoz.3

Több balesetet okoz a telefonálás, mint amiről tudunk

Az Egyesült Államokban évente közel félmillió ember sérül vagy hal meg vezetés közbeni mobilhasználat miatt.4 Bár már az említett számok is elrettentőek, egy friss kutatás szerint5 sokkal több közlekedési balesetet okoznak a mobilozó sofőrök, mint amennyiről a statisztikák beszámolnak. Gyakran ki sem derül, hogy ez áll-e a háttérben, mivel a rendőrségnek általában nincsenek megfelelő erőforrásai és hatásköre ennek kivizsgálására.

Ahogy azt Óberling Józseftől, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetőjétől megtudtuk: „Statisztikai adatgyűjtés kizárólag a személysérüléses balesetek vonatkozásában folyik, de nem terjed ki arra, hogy az egyes, balesetet eredményező közlekedési szabályszegések milyen figyelemelvonó tevékenységre vezethetőek vissza”. Itthon tehát a telefonáló autósok bűneiről nincs pontos kimutatás a rendőrségi jelentésben, pedig elég sok baleset mögött állhat ez – például figyelmetlenség vagy a követési távolság be nem tartása esetén.6

Egy SMS elolvasása = egy focipályányi távolság vakon

Az autós balesetek során az ütközések többsége 3 másodpercen belül következik be, miután a vezető figyelme elkalandozik. Így még ijesztőbb a tudat, hogy egy SMS elolvasásakor átlagosan 5 másodpercig vakon vezetünk. Csak hogy érzékeltessük az arányokat: ha 88 km/óra átlagsebességgel autózva olvasunk el egy SMS-t, akár egy futballpályányi távolságot is haladhatunk anélkül, hogy bármit is látnánk a környezetünkből.7

Mi lehet a megoldás? „Már számtalan applikációval könnyíthetjük meg az autóban való telefonálást. Hangfelismerő segítségével például a kimondott szavainkat alakíthatjuk írott üzenetté (bár itt meg kell nyomni a küldést), de automata válaszüzenetben is közölhetjük, hogy éppen vezetünk. A szövegblokkoló alkalmazás is jó választás lehet, hiszen egy bizonyos sebesség felett nem enged üzenetet írni. Egyszerű és nagyszerű megoldás a kihangosító is, mert így kényelmesen, a telefonunk kézben tartása nélkül beszélgethetünk” – mondta Szikszai József, a Generali Biztosító vagyon- és gépjármű-kárrendezési igazgatója.

A GENERALI CSOPORT

A Generali Biztosító Magyarország egyik vezető biztosítótársasága, az olaszországi központú, független, erős nemzetközi jelenléttel rendelkező Generali Csoport tagja. Az 1831-ben alapított vállalatcsoport több mint 60 országban van jelen, 2016-os teljes díjbevétele meghaladta a 70 milliárd eurót. A világszerte több mint 74 ezer alkalmazottat foglalkoztató és közel 55 millió ügyfelet kiszolgáló csoport egyike a vezető nyugat-európai biztosítótársaságoknak, valamint egyre fontosabb szereplője a közép-kelet-európai és ázsiai piacoknak. 2017-ben a Generali Csoport is bekerült a világ legfenntarthatóbb vállalatai közé a Corporate Knights ranglistáján. A Generali Csoport Közép-Kelet-Európa 10 országában a Generali CEE Holdingon, a régió egyik vezető biztosítási szolgáltatóján keresztül végzi tevékenységét.

1 The 25 scariest texting and driving accident statistics – http://www.icebike.org/texting-and-driving/
2 Under-reporting of mobile phone-related car accidents a “massive problem” – http://www.telegraph.co.uk/news/2016/11/23/under-reporting-mobile-phone-related-car-accidents-massive-problem/
3 The 25 scariest texting and driving accident statistics – http://www.icebike.org/texting-and-driving/
4 Facts & Statistics About Texting & Driving (Update for 2017) – http://www.personalinjurysandiego.org/topics/facts-about-texting-driving/
5 Under-reporting of mobile phone-related car accidents a “massive problem” – http://www.telegraph.co.uk/news/2016/11/23/under-reporting-mobile-phone-related-car-accidents-massive-problem/
6 Ezért halnak a magyar autósok – http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/18/ezert_halnak_meg_a_magyar_autosok/
7 The 25 scariest texting and driving accident statistics – http://www.icebike.org/texting-and-driving/
Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:életveszély, ittas vezetés, közlekedés, mobilozás, veszély

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A gőzgéptől a légkondis traktorig
Next Post: Nem luxus a metrózást mindenki számára elérhetővé tenni

Kapcsolódó cikkek

  • Az AutoWallis 10 százalékos növekedést ért el az első negyedévben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szabad a vásár! Megszüntették a taxiszolgáltatás hatósági árát Szegeden Hírek
  • Péntektől vizet osztanak a nagyobb vasút- és buszállomásokon Hírek
  • Ünneplőbe öltözik a Toyota szülinapos hard core szabadidőjárműve Bemutató
  • Együttműködési megállapodást írt alá a Honda és a Japán Űrügynökség Ctrl+C - Ctrl+V
  • Mbombe 4 Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT