Módosul a 64-es busz menetrendje, könnyebb és gyorsabb lesz ingázni

    Gyorsabban és kényelmesebben ingázhatnak Solymárról Budapestre a diákok és a munkába igyekvők május 1-jétől a 64-es busz módosuló menetrendjének köszönhetően – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.

    A közlemény szerint a Hidegkúti és a Hűvösvölgyi út forgalmi terhelését is jelentősen csökkentő változtatást Gór Csaba, a Fidesz és Csere István, a KDNP II. kerületi frakcióvezetője kezdeményezte, javaslatukat a Fővárosi Közgyűlés Fidesz-KDNP-képviselőcsoportjának nevében Láng Zsolt is támogatta, az ITM pedig szintén az ügy mellé állt.


    Azt írták, a pesthidegkúti lakosok kezdeményezésére január elején Csere István, a KDNP és Gór Csaba, a Fidesz II. kerületi frakcióvezetője menetrend-módosítási kéréssel fordult a 64-es buszjáratért felelős ITM-hez, illetve a Budapesti Közlekedési Központhoz.


    A pesthidegkútiak és solymáriak régi vágya volt a hálózat bővítése, a Solymár határában működő szupermarkethez közlekedő kék buszok menetrendjének összehangolása az Esztergom-Budapest vasúti járatokkal – tették hozzá.


    A kezdeményezés sokaknak takarít meg időt, mivel vonattal 10 perc alatt elérhető a szentendrei HÉV, fél óra alatt pedig Budapest belvárosa, a Nyugati pályaudvar. A tömegközlekedési lehetőségek javítása csökkentheti az autóforgalmat a szakaszon, ezáltal környezetvédelmi szempontból is fontos lépés – emelte ki a közleményben Gór Csaba.


    Azt írták, a két képviselő egyeztetett Schanda Tamással, az ITM parlamenti és stratégiai államtitkárjával, aki az ügy mellé állt.


    A járatokat üzemeltető Volánbusz Zrt. a képviselők kérését megvizsgálta, ezt követően az ITM úgy döntött, hogy csúcsidőben két másik buszjáratára is kiterjeszti a vasúti kapcsolat biztosítását, így útvonaluk kismértékű módosításával a 164-es és 264-es számú buszjáratok is megállnak a solymári vasútállomásnál – tájékoztatott a tárca.


    A közleményben idézték Schanda Tamást, aki azt mondta: bár Karácsony Gergely főpolgármester és „szövetségesei” egyfolytában a környezetvédelemről beszélnek, „valójában szinte semmit sem tesznek érte”.


    „Kihirdették a klímavészhelyzetet és rovarhotelekről álmodoztak. Ezek eleve nem túl hatékony eszközök a klíma és a természet védelméhez, pláne nem akkor, ha olyan átgondolatlan és felelőtlen intézkedéseket is hoznak melléjük, mint a fővárosi kukák negyedének leszerelése, vagy a teljesen átgondolatlanul felfestett kerékpárutak, amik csak dugót, így felesleges környezetszennyezést okoznak” – közölte Schanda Tamás.


    Az államtitkár hozzátette, hogy a kormányzat igyekszik minden olyan kezdeményezést támogatni, amely valóban egyszerre szolgálja a teremtett világ védelmét és az emberek mindennapi jólétét.


    „Ebben a munkában alapvetően a Fidesz-KDNP-re lehet számítani, legyen szó akár országos, akár fővárosi vagy más helyi ügyekről” – emelte ki Schanda Tamás.


    Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz-KDNP-frakció vezetője a járatok optimalizálásával kapcsolatban arról beszélt – a tárca közleménye szerint -, hogy a május elsejével bevezetendő új megoldások várhatóan sokaknak teszik majd vonzóbbá a közösségi közlekedést, így reményeik szerint a Hidegúti és a Hűvösvölgyi úton is csökkenhet a forgalom.