Monte Carloban esik át a tűzkeresztségen e teljesen átalakult TOYOTA GAZOO Racing
A Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a 2018-as kontruktőri és 2019-es egyéni WRC világbajnoki cím után új pilótákkal vág neki a Rally Világbajnokság 2020-as idényének. A Toyota Yaris WRC volánja mögött idén a hatszoros világajnok Sébastien Ogier, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä bizonyíthat, elsőként a 2020 FIA World Rally Világbajnokság első fordulójában, a sportág egyik legikonikusabb és legnehezebb versenyén, a most hétvégén, január 23-26. között megrendezett Monte-Carlo Rallyn.
Ogier egy olyan rallyn kezdi meg menetelését a hetedik világbajnoki cím felé, amit szülővárosa, Gap körül rendeznek, és amit az utóbbi hat évben kivétel nélkül megnyert. Csapattársa, a kipróbált rallyversenyző, Evans szintén erősen szeretné kezdeni ezt a karrierjében izgalmas, új fejezetet nyitó idényt, míg a fiatal tehetség, Kalle Rovanperä itt mutatkozik be a rallysport legmagasabb osztályában.
Az először 1911-ben megrendezett Monte-Carlo Rally a legrégebbi esemény a versenynaptárban, és kifejezetten hírhedt futamnak számít a változékony időjárási viszonyok miatt. Itt minden előfordulhat a száraz aszfalttól a havas-jeges útburkolatig, néha egy szakaszon belül is. Mindez kulcsfontosságú tényezővé teszi a megfelelő abroncsok kiválasztását. A rally során a pilóták a jegesedést figyelő csapattársak figyelmeztetési alapján igyekeznek alkalmazkodni az útviszonyokhoz. A bemelegítésre szerda délután kerül sor a Gapba telepített szervizpark közelében, mielőtt a híres monacói kikötőből csütörtökön elrajtol a rally mezőnye. Ezután két éjszakai szakasz következik, amelyek visszaviszik a mezőnyt Gapba. E két szakaszból az elsőn, a Malija-Puimichel szakaszon utoljára 1994-ben versenyeztek. Pénteken egy három szakaszból álló ismételt hurok következik, benne az új Saint-Clément – Freissinières teszttel Gaptól északkeletre. Szombaton két jól ismert szakaszt teljesítenek oda-vissza a versenyzők, mielőtt elindulnának visszafelé, Monacóba az utolsó napra. Vasárnap kétszer haladnak majd végig a legendás Col de Turin-i szakszon, ezt pedig a gyorsasági szakasz követi La Cabanette és Col de Braus között.