Most komolyan! Miért kell a Toyotának egy ezer lóerős utcai hibrid hipersportautó?!

Most már biztos: a Toyota egy öntöltő hibrid elektromos hajtású hipersportautó, tanulmánynevén a GR Super Sport fejlesztésén dolgozik, amelynek kétszeres Le Mans-győztes technológiája és látványos formája rabul ejti az érzékeket. Na de miért akar ilyen autót építeni a világ legzöldebb autógyártója? Shigeki Tomoyama, a TOYOTA GAZOO Racing (a japán autóipari óriás az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója) elnöke avat be a részletekbe.

„Azzal a szándékkal kezdtünk bele a GR Super Sport tanulmányautó fejlesztésébe, hogy olyan hipersportautót alkossunk, amely a lehető legközvetlenebbül adja vissza a TS050 HYBRID lenyűgöző menettulajdonságait; ugyanakkor egy könnyen kezelhető gépet akartunk készíteni, amelyben testet öltenek a Toyota Hosszútávú Világbajnokságon elért sikerei és tudása.” – kezdi Tomoyama.

„Mindez hűen tükrözi új törekvésünket, ami szerint nem egy sportkocsi továbbfejlesztésével kell versenyautót építeni, hanem egy aktívan használt versenygépből kell kifejleszteni új sportkocsit.
Fogtuk tehát a V6-os biturbó motort és a versenypályákon edződött Toyota Hybrid System–Racing (THS-R) hajtást, és mindezt újszerű, mutatós formába csomagoltuk.” – teszi hozzá a nevét rövid idő alatt a sporttörténelembe beíró versenyistálló elnöke.

Amint Tomoyama beavat, a Toyota célja egy új generációs hipersportautó megalkotása volt, amely lehengerlően erős, mégis környezettudatos, hiszen rendkívül hatékony EV-rendszerével és szegénykeverékes motorjával nemcsak takarékosan, de hihetetlenül élvezetesen is autózhatunk. Nem is vitás, hogy az autóvezetés még magával ragadóbb élménnyé válik majd, ha egy szép napon egy valódi versenyautóval kapcsolódhatunk be a közúti forgalomba.

Az autó konkrét műszaki paramétereiről egyelőre keveset tudni, ám ha a nemrégiben a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) is meggyőző fölénnyel diadalt arató versenygép ihlette, akkor hajtásáról vélhetően egy 2,4 literes, biturbó V6-os motor és a hozzá csatlakozó elektromos motor gondoskodik majd, az öntöltő hibrid elektromos rendszer összteljesítménye pedig elérheti a 986 lóerőt is.

A születőben lévő legenda versenytársai vélhetően olyan modellek közül kerülnek majd ki, mint a Mercedes-AMG Project One, vagy éppen az Aston Martin Valkyire, és ennek megfelelően az ára is ezek szintén mozoghat majd.

Hogy mikor érkezhet, azt egyelőre még nem tudni, de a tesztelése már folyik, elsőként a Toyota világszintű elnöke, a motorsportban Morizo becenéven elhíresült Akio Toyoda tesztelte, és az alábbi videó tanúsága szerint meggyőzte az eredmény: https://www.youtube.com/watch?v=p3s3cR2Jm2k