Mumussá vált a Barum Rali
Öt gyorsasági szakasz után technikai hiba miatt nem tudta befejezni a Barum Rallit a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team versenyzői a hatodik helyen álltak a versenyben, amikor üzemanyagnyomás gondok miatt fel kellett adniuk a versenyt.
A MOL Racing Team párosa remekül kezdte az idei Barumot, még egy óvatos kezdés után is nagyon jó időkkel fejezték be az első kört.
„Talán csak a kvalifikáció volt az, ami kilógott az eredmények közül. Ebben volt némi tudatosság is, hiszen aszfaltos verseny lévén itt nem volt annyira fontos a rajtpozíció, másrészt az itt használt abroncsok már beletartoznak abba a mennyiségbe, amit a futamon használthatunk, ezért próbáltunk egy kicsit spórolni. Az első városi gyorsaságin még élt bennünk a tavalyi dupla defekt emléke, ezért ott is óvatosabbak voltunk, de a szombat reggeli első gyorsaságin az ötödik helyünk már megmutatta, hogy a cseh pályákon is sikerült jelentősen gyorsulnunk az előző évhez képest. Utána is tartottuk az élmezőny tempóját, az ötös gyorsaságin pedig úgy autóztunk újra ötödik időt, hogy egy baleset miatt fél órát vártunk, és ez alatt kihűltek a gumijaink, miközben az előttünk rajtolók még üzemmeleg gumikkal mentek” – foglalta össze a verseny elejét Herczig Norbert.
Sajnos a versenyösszefoglaló itt véget is ér, mert a hatodik szakaszon közbeszólt a technika ördöge, és a gyorsaságin meg kellett állnia a versenyzőpárosnak.
„Közvetlenül a rajt után megjelent az üzemanyagnyomásra figyelmeztető üzenet, majd elkezdett dadogni az autó. Megálltunk, próbáltunk ellenőrizni mindent, aztán ismét elindultunk. Sajnos a hiba továbbra is fennált, így ismét megálltunk, és nem is folytattuk tovább” – részletezte Norbi a hatodik gyorsaságin történteket.
A helyszínre érkező szervizcsapat megvizsgálta az autót, majd alacsony fordulatszámon, lábon visszavitték a Volkswagent a szervizparkba, ahol lázas munka kezdődött. A cél az volt, hogy vasárnap a superrally szabályi szerint el tudjon rajtolni a páros, mert a tempójuk megvolt ahhoz, hogy a második napon osztott pontokkal fejezzék be a versenyt. Sajnos a hajnalig tartó munka során sem került elő a hibát okozó alkatrész, így nem tudtak vasárnap újra elrajtolni.
Könnyű lenne most búslakodással lezárni a Barum Rali összefoglalóját, de egy profi versenycsapatnak ebből is le kell vonni a tapasztalatokat. Bár a Barum Rally célját másodjára sem sikerült elérni, szakmai szempontból fontos tanulságokat hozott ez az év is.
„Az, hogy az első kör végén, 13 másodpercre voltunk a dobogós helytől, nagyon pozitív visszajelzés, hogy bár ebben az évben sokkal rögösebben alakul az utunk annál, mint amihez az elmúlt években hozzászoktunk, de az irány mindenképpen jó. A fejlődésünk az időeredményeken egyértelműen látszik, a tapasztalatunk folyamatosan gyűlik. A technikai hibák sajnos mindig benne vannak ebben a sportban, ezeket el kell fogadnunk. Tudjuk, hogy milyen mennyiségű munka van az autó fejlesztésében, ezek nagy részét ráadásul a csapatvezetőnk végezte el, és az is bebizonyosodott az évek során, hogy a sors ezeket valamikor visszaadja majd. Ha ezt a jövő évben teszi, amikor az eredeti terveknek megfelelően egy komoly eredménnyel szeretnénk befejezni az évet, akkor, ha nehezen is, de kiegyezünk ezekkel az embert próbáló pillanatokkal” – mondta bizakodva, de természetesen komoly csalódottsággal Herczig Norbert.
A csapat ismét köszöni a buzdítást, amit a szurkolóktól kapott. A helyszínen és a közösségi oldalakon is rengeteg támogatás érkezett, és a kiesést követően is sokan álltak a csapat mellé. Ezeket a pozitív energiákat ezúttal szeptember végéig kell megőrizni, mert a bajnokság akkor folytatódik majd, Ciprus murvás versenypályáin.
A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt